Kinderdagverblijf eten tussen 17 en 18 uur

Op het kdv van mijn jongste eten ze tussen de middag warm. Ideaal en dan eten wij thuis 's avonds gewoon nog warm en dan eet ze mee. Misschien kan je dat voorstellen.
 
Op het kdv van mijn dochter krijgen ze helemaal geen warm eten. Ze krijgen aan het eind van de middag nog een soepstengel ofzo en daar moeten ze het mee doen. Vind ik ook prima, want ik haal haar meestal om een uur of 5 op en dan kan ze thuis nog gewoon eten.
Ik vind het wel logisch dat ze niet na 5 uur nog warm eten gaan geven, want de ouders die hun kindje dan op komen halen, willen ook even weten hoe het gegaan is, en even een praatje maken. En ze kunnen niet alles tegelijk.
 
op het KDV van mijn zoontje wordt er ook geen warm eten gegeven. Ze krijgen net als MissyM zegt aan het eind van de middag nog een soepstengel oid. Ook bij ons is het op de breng en haaltijden een komen en gaan van ouders en worden de groepen ook samengevoegd als er nog weinig kindjes zijn. Op de dagen dat hij op het KDV is heeft hij een andere dagindeling dan als hij thuis is, hij is daar ook aan gewend, hij slaapt op het kdv later en eet (bj ons thuis) ook wat later.
 
Hoi Bloempje,

Ik kan mij voorstellen dat het KDV grenzen moet stellen en zich niet aan de 'regels' van alle ouders kan houden. Het is voor 9 uur en na 5 uur inderdaad een komen en gaan van ouders. Ik vind het zelf ook prettig als ik mijn dochtertje van 21 maanden kom halen en de juffies hebben de tijd om even de dag door te spreken. Misschien is het een idee om als je thuiskomt met je kindje om hem dan eten te geven??? Dan heb je al de tijd voor hem en je kindje kan lekker rustig eten zonder andere kindjes om hem heen en binnendenderende ouders. Ik ben van mening dat hoe makkelijker je met je kindje bent hoe makkelijker je kindje wordt/is. Er zijn maar heel weinig kindjes die als ze iets ouder worden heel moeilijk doen als ze een half uurtje later of eerder te eten krijgen. Ik zou er toch voor kiezen om hem om 16.30 uur een kaakje, cracker of soepstengel te laten eten en dan als je thuiskomt hem zelf te eten geven. Ik kan mij voorstellen dat het fijn is als het KDV dat al gedaan heeft, want het zijn nou eenmaal stressvolle dagen als je kindje naar de creche is geweest. Je moet je kindje halen, naar huis, kindje eten geven en oh ja, je moet nog koken en ook nog eens zelf eten en oh je, je kindje moet ook nog in bad en slapen ;-). Maak je niet te druk en eet gewoon iets makkelijks op de dagen dat je werkt. Of maak het de avond van de voren klaar, dan hoef je het alleen nog maar op te warmen, wel zo makkelijk.

Petra
 
Hier aten wij ook om 17.30, dat hebben we dus verschoven naar 18.00. Zo kan ze na het kdv gewoon thuis eten, daar word geen eten gegeven.
Op de dagen dat ze naar het KDV gaat krijgt ze dus meestal een potje (of iets uit de vriezer). Wij zij dan echt stipt om 18 uur thuis en koken neemt toch vaak nog 20/30min in beslag.
Ben er nu al helemaal aan gewend, ook op de dagen dat we gewoon thuis zijn. Soms is het even een lange ruk na het slaapje tot aan het eten, maar dan rek ik wel wat met bv het geven van een soepstengel.
 
Hier aten wij ook om 17.30, dat hebben we dus verschoven naar 18.00. Zo kan ze na het kdv gewoon thuis eten, daar word geen eten gegeven.
Op de dagen dat ze naar het KDV gaat krijgt ze dus meestal een potje (of iets uit de vriezer). Wij zij dan echt stipt om 18 uur thuis en koken neemt toch vaak nog 20/30min in beslag.
Ben er nu al helemaal aan gewend, ook op de dagen dat we gewoon thuis zijn. Soms is het even een lange ruk na het slaapje tot aan het eten, maar dan rek ik wel wat met bv het geven van een soepstengel.
 
Ik snap je probleem heel erg. Maar werk zelf op eenkdv en weet dat het gewoon niet haalbaar is om eten te geven tijdens haal-en brengtijden als je alleen staat. En natuurlijk betaal je ervoor. Maar jij wilt toch ook gewoon een goede overdracht?
En dan heb ik het niet over die enkele keer dat een kindje dus om half 5 's nachts kwam dus om half 9 weer komt. Dat doe ik echt wel. Als het maar geen regelmaat wordt. Dan kun je als ouder ook om half 8 al thuis de fles geven. Wel eerder als eigenlijk moet, maar je hebt ook weer meteen regelmaat.
Ik doe dat zelf ook bij mijn jongste hoor.

En groente...tja...die hebben mijn kids nog nooit gehad op het kdv. En ze zijn alle3 groot geworden! Nummer 4 is pas 11 weken...dus ja...die krijgt nog geen groente. Maar ook hij zal zijn groente krijgen na 18.00. Zowel thuis als op het kdv.

Overigens geven wij ook groente tot hun 1e verjaardag. En dan nog wel eens incidenteel erna, maar niet structureel!
Maar moet zeggen...heb mijn kinderen nog nooit voor 5 uur eten gegeven, dus ook niet als ze een baby zijn. Eet ik zelf toch ook niet?!
 
Terug
Bovenaan