Kinderdagverblijf ipv oma?

Hoi hoi,

Erg moeilijk. Aandacht en vooral liefde is natuurlijk onbetaalbaar.
Maar het moet wel geven en nemen zijn vind ik. Uit liefde voor haar kleinkind kan oma toch best akkoord gaan met €10,=. Ze heeft in ieder geval twee dagen in de week met haar kleinkind en dus de mogelijkheid om een bijzondere band mee opbouwen.

Als het mijn kleinkind zou zijn had ik er denk ik zelfs geld voor gegeven :)
Veel succes met je keuze,

en alles is natuurlijk moeilijk (gastouder,opvang)  want mama is  natuurlijk het beste :)
Als je toch voor gastouder gaat, waarom niet kinderopvang?? meer kids (gezellig, spelen en social

Mamasan
 
Het kan inderdaad zo zijn dat oma duurder is dan het kinderdagverblijf, ondanks subsidies, belastingvoordelen etc.

Ik heb dat ook gehad. Ik had met mijn moeder een vast bedrag afgesproken per maand, gebaseerd op hoe vaak mijn moeder kwam. Op een zeker moment was dat duurder, doordat ik als alleenstaandeouder veel subsidie kreeg. Nu zou de tegmoetkoming kinderopvang hetzelfde effect hebben. Echter ondertussen heb ik een lieve partner en is oma dus weer goedkoper dan het kinderdagverblijf.

Ik heb beide altijd gecombineerd. Oma vond het geweldig om zo'n band met de kiddies te krijgen (ze wilde geen geld, maar ik wilde dat altijd wel, ze maakt ook kosten (omdat ze naar mij toekomt)), maar ook het kinderdagverblijf is ontzettend goed voor kleine ukkies. Tenmisnte zo heb ik het altidj ervaren.

Vergeet één ding niet, bij ziekte kan je waarschijnlijk je kind wel bij je schoonmoeder brengen, maar dat kan op het kinderdagverblijf niet. Dat is iets wat je ook mee moet nemen in je beslissing.

Miep
 

Maar hier gaat ze dus niet mee akkoord. En kwam met het verwijt dat als wij Quenten naar een kinderdagverblijf zouden brengen, wij niet het beste met hem voor hebben.


Tja ik ben  misschien een beetje bot maar als je schoonmoeder zo over kdv denkt, heeft zíj het dan wel het beste met hem voor en  klinkt het  niet een heel klein beetje arrogant?? Als mijn ouders cq schoonouders  zich op zo'n manier met de opvoeding  van mijn kind bemoeien  hoeven ze helemaal niet meer op te passen. Zo'n instelling wil ik mijn  kind niet meegeven.

Ook ben ik bang dat er nog meer problemen kunnen komen als wij definitief ervoor kiezen om Quenten naar een kinderdagverblijf te brengen.

Ik zou een lijstje maken met plus- en minpunten voor als jullie zoontje naar kdv gaat, waaronder dan ook bij de minpunten mogelijk verstoorde relatie met schoonmoeder. Je ziet dan snel genoeg wat er tegenover staat en wat je er voor over hebt.

Fifty fifty schiet je financieel gezien waarschijnlijk niets mee op omdat je dan maar 1 dag kdv nodig hebt en dan is de overheidsbijdrage relatief gezien weer minder.

Veel succes.
 
onze zoon is afgelopen mei geboren. wij hebben bewust gekozen voor het kinderdagverblijf. ondanks dat zowel mijn moeder als schoonmoeder hebben aangeboden om de dagen dat ik werk op te passen. wij zijn vanaf het begin duidelijke geweest. onze zoon gaat naar kdv.

Je moet je eigen gevoel laten spreken. geld mag daarin geen rol spelen. het opassen door oma heeft zijn voor en nadelen en dat geld ook voor het KDV.
 
Mijn zoontje gaat zowel naar oma als naar het KDV. Ik betaal oma echter niks hoor en vind zou het vreemd vinden als mijn (schoon)moeder hier geld voor zou willen.. zij biedt het toch aan? Ik zou iig nooit een familielid voor zoiets betalen, dan liever het KDV daar heb je een zakelijke relatie mee. Maar goed dat is mijn mening....

De vraag is hier wie nou eigenlijk het beste met het kind voor ogen heeft, jullie denken beiden alleen aan het geld.
 
hallo
misschien een beetje laat maar het kdv waar ik werkte koste
1dag per week, 239,= voor een maand.
dat zou bij jullie dan 478,= in totaal zijn
en dan is de belasting aftrek er niet af!
want dit is afhanke;ijk van jullie loon/ inkomen.
dus oma zou op deze manier een fortuin verdienen.
want op het kdv zijn de leidsters gediplomeerd en bij ons kdv zat voeding en luiers erbij in begrepen.
dit is gewoon in regio utrecht!(niet in een dorp want de prijzen varieeren wel)
groetjes
 
Terug
Bovenaan