Kinderdagverblijf

<p>Hoi, </p><p>mijn zoontje nu 9 maanden gaat sinds 1,5 maand. 1 dag per week naar de opvang. <br />Elke x als ik hem ophaal dan heeft hij Max 1x geslapen van 45 minuten. Heel bijzonder. Ze leggen hem op de groep in een hangwieg want volgens hun moet hij zich veilig voelen. Ik heb gezegd leg hem gewoon in bed. <br />mijn zoontjes is een vrolijk alert kind. Dat bijna altijd (op sprongen na) in bed gelegd wordt speentje in en gaat slapen. Slaapt prima overdag en in de nacht. Hij heeft een eigen ritme. Ik schrijft dit elke x op want soms kan het verschoven zijn. Het is immers een baby. Ze houden zich er nooit aan. <br />Als hij gaat slapen doen ze dat na 4 uur wakker zijn. Die jongen is altijd thuis moe na 2, 2,5 uur.<br />Ik heb ze aangesproken dat hij niet in de drukte met licht slaapt. <br />snapte ze dus zouden ze hem in de wieg in een donkere rustige kamer leggen, de wieg vonden ze goed idee voor hem. Ik zei vind het goed als hij maar slaapt.  <br />nu haal ik hem afgelopen vrijdag op, heeft hij van half 12 tot half 1 geslapen en daarna hebben ze het maar niet meer gedaan want hij zou toch om half 5 opgehaald worden (door goede vrijdag) ik vond het zo apart. Ze bellen helemaal niks. Terwijl ik heel vaak zeg je kan me altijd bellen ben flexibel met werk.<br />Is dit normaal bij de opvang dat ze je kind bijna niet laten slapen? <br />Ik heb me aangemeld bij de opvang van mijn vriendin. Gelukkig is mijn zoontjes makkelijk en niet eenkennig. <br />maar ik vind het zo onnodig om hem eraf te halen. Maar ze geven mij geen keus. Ben al met ze in gesprek geweest maar het veranderd niet. </p>

Dit is absoluut niet mijn ervaring met het kdv waar ons zoontje heen gaat. Ze volgen juist heel erg het ritme dan de kinderen, en luisteren goed naar advies/verzoeken van ouders! En zeker slaap is juist heel belangrijk voor zo'n kleintje... Als je echt het gevoel hebt dat het niet te veranderen is, zou ik zelf denk ik ook overwegen om een ander kdv te zoeken hoor.

Eens, ook bij mij wordt goed geluisterd. Soms kan iets gewoon niet, maar 2x per dag slapen in een bed in t donker lijkt me niet teveel gevraagd. Heel gek want ook voor andere ukkies moet 1x slapen echt te weinig zijn..

Ik werk in de opvang en dit is zeker niet de normale gang van zaken. Ik wordt er gewoon verdrietig van als ik dit lees.
Ik zou op je strepen gaan staan, desnoods bij de manager en als je echt denkt dit is niet oké, zou ik gewoon een formele klacht indienen. En inderdaad opzoek naar een andere opvang ☹️

Ik word ook niet bepaald vrolijk van dit bericht! Slaap is zo belangrijk en daarnaast moet je als ouder het volste vertrouwen kunnen hebben dat ze hun best doen om het ritme van het kind te volgen waar dat kan.
Zeker een klacht indienen en hopelijk kan je snel bij de andere opvang terecht.

Ik werk zelf op een kdv en nee, dit is niet normaal. Nog eens in gesprek gaan. Locatiemanager ook vragen om opheldering waarom zoiets gebeurd. En veranderd het het niet.... Ik zou dan een andere kdv zoeken. Het vertrouwen lijkt me aardig geschaad zo. Succes!

Jeetje... Bij ons wordt gewoon het ritme van thuis zoveel mogelijk gevolgd hoor. Soms is ze net even een uurtje langer wakker als dat beter uit komt, maar dat kan de mijne van 11 maanden goed hebben als er voldoende afleiding is. Ze slaapt daar 2 x en meestal net zo lang of langer dan thuis. Lekker in bed op de slaapzaal. Ze slaapt moeilijk in, ook thuis, maar dan lopen ze even een keer of 2 extra terug om haar gerust te stellen. En als ze nog slaapt rond 5 uur krijg ik een appje en dan kwam ik iets later (al kwam dat vaker voor toen ze nog 3 keer sliep). Een enkele keer lukt het slapen niet zo en sliep ze kort. Maar dan weet ik dat ze het wel geprobeerd hebben. 
Ik zou ook echt wat harder een gesprek aangaan en even boos worden hoor. Aardig heb je al geprobeerd toch?

Fijn dat ik toch niet gek ben, begon al te twijfelen. Hij slaapt heel makkelijk in. En idd als die het moeilijk heeft even terug en dan slaapt ie wel. 
maar hier doen ze zo moeilijk erover echt onbegrijpelijk. En elke x wordt er gezegd ja het is hier anders dan thuis. En hij is zo vrolijk. Pff. 
Hij gaat naar de andere opvang waar ik wel weet dat ze moeite willen doen. 
Ik ga zeker een klacht in dienen want dit mag niet bij een ander kind gebeuren. 

Terug
Bovenaan