Kinderdagverblijf

Hoi mams,.

Ik werk zelf op de KDV en dit is absoluut niet de werkwijze die ook maar ergens gehanteerd dient te worden.

JOUW kind, JOUW wensen… en daar dienen zij meegaand in te zijn. Het klinkt allemaal heel erg lax en alsof ze je niet serieus nemen hierin.

Volg je gevoel lieve mama

Ik werk ook op een kinderdagverblijf en schrik hier ook van.

Ja,kinderen slapen vaak veel slechter op de opvang omdat ze een kamer delen met meerdere kindjes en dat werkt vaak gewoon niet zo lekker. Maar een kindje van 9 maanden hoort gewoon 2 dutjes te doen op de dag, rond 9.30 en 13.30!!

Dat hij kort of onrustig slaapt op de opvang, daar is helaas weinig aan te doen. Gelukkig gaat hij maar 1 dagje dus kan hij daarna 6 hele dagen bijtanken. Maar ze moeten hem wel gewoon 2x op bed leggen en luisteren naar wat jij zegt.

Een baby van 9 maanden in de hangwieg of wiegje?? Pardon??? Daar mag hij allang niet meer in op die leeftijd, daar kan hij allang uit klimmen of zichzelf ophijsen. Echt gevaarlijk. Een wiegje is tot 5 a 6 maanden max, wij leggen daar alleen de ienieminie's in!

Ik zou eens vragen hoe ze het met andere kindjes van zijn leeftijd doen. Zeg gewoon: het is toch heel normaal dat een kind van 9 maanden 2x slaapt?? Ik wil dat je hem om 9.30 en 13.30 op bed legt! Dat is een heel normale tijd, ook voor op het kinderdagverblijf!!

En anders zeker een gesprek aangaan met de leidinggevende. Succes!

Ook ik werk op een kdv
En vind dit toch ook wel een beetje vreemd. Dat slapen misschien niet helemaal lukt zoals thuis, ja dat kan natuurlijk. Maar in dit verhaal lijkt het mij toch echt een fout van de leidsters..

na half 1 niet meer proberen om te slapen omdat hij om half 5 gehaald word?! in die Tussentijd had hij makkelijk nog even kunnen slapen.

Ik begrijp ook niet waarom ze hem niet gewoon in een bedje proberen als hij daar thuis ook prima in slaapt. 
Vind het indderdaad maar een gek verhaal en een klacht lijkt me echt wel op zijn plaats.

Ik werk op een kdv. Zo gaan wij niet te werk.. Wij werken met een ipad waar we voor ieder kindje een ritme in zetten. Ook belangrijke gegevens zoals in bed slapen stast hier in. En wij laten jonge baby's soms wel op de groep in een kinderwagen slapen. Maar dat is vaak tot max 6 mnd. Daarna in bed. Maar zeker als ouders dit aangeven direct in bed.. Ik vind dus dit verhaal heel vreemd. En zou je aanraden om toch een ander kdv te zoeken.

Terug
Bovenaan