kinderdagverblijf

Hoi allemaal,

Ik ben alweer twee ochtenden aan het werk geweest na een verlof van bijna een half jaar. Ik had een heleboel dagen opgespaard en heb die allemaal aan m'n kereltje besteedt. Toch kan ik het niet helpen dat ik me ontzettend schuldig voel tegenover hem dat ik zonodig weer wil werken. Dit komt ook omdat het op het kdv nog niet zo lekker ging. Gelukkig vandaag ging het weer een beetje beter met hem. Hij moet nog erg wennen aan harde onverwachte geluiden en zijn nieuwe omgeving. Het zal ook wel goedkomen maar op dit moment ga ik nog niet lekker naar mijn werk. Wie heeft hier ook ervaring mee? Ik ben erg benieuwd of andere mamma's dat ook zo ervaren.

Liefs Renate
 
Hoi,

Ik ben altijd leidster geweest op een kdv. Ik heb sinds 4 maanden een zoontje en ben thuisblijfmoeder. Ik heb dus geen ervaring met het wegbrengen van mijn kind, maar wel met wegbrengende moeders en mijn eigen moedergevoelens hier nu over.
Ik heb afgelopen zaterdag m'n zoontje voor 't eerst een dagje bij zijn opa en oma gebracht. Zijn vader en ik zijn een dagje wezen winkelen. Ik had hier de grootste moeite mee, zat te huilen in de auto, maar na een telefoontje om te horen hoe het ging was 't wel oke.
Goed, ik kan je als ''ervaringsdeskundige'' wat betreft wegbrengende moeders wel wat tips geven. In de 6 jaar dat ik als groepsleidster heb gewerkt heb ik 1x mee gemaakt dat we hebben geadviseerd om een andere opvang-oplossing voor dat kindje te bedenken. Maar dit was een kindje van 1 1/2 jaar en kwam maar 1 dag in de week, dat is een rot leeftijd. Dus het komt eigenlijk altijd wel goed. Aan jou als moeder wil ik zeggen, schroom niet om te bellen. Al bel je 10x op een dag, daar zijn de leidsters ook voor, het heeft voor jou totaal geen zin om met pijn in je hart op het werk te zitten!! Het is tenslotte jouw kindje die in je in vertrouwen weg brengt, dus heb jij ook alle recht om te bellen!!