kinderdagverblijf....

Schreef ik een tijdje geleden over onze negatieve ervaringen op het kdv: we hebben er nu opgezegd!
Continu gedoe over het drinken: hoeveelheden, wanneer.... het was meer hun verzoek dan op verzoek van het kind. Ook met slapen legden ze hem vast, want hij kon immers al draaien in zijn slaap.... Veel in een wipper zitten, niet over de grond kunnen tijgeren, wat meneer zo graag doet, kortom: we gaan er weg!

Moet zeggen, het geeft wel een opgelucht gevoel. Het andere kdv waar we naartoe gaan is heel klein en op een boerderij. Er is maar 1 babygroep, waar we onze vaste leidsters van Job dus zeker zullen treffen 's morgens. Dat was op het andere kdv nl. niet zo, hij werd 's morgens opgevangen op een andere groep.

Ook gaan ze op het nieuwe kdv veel flexibeler om met het drinken.

Ach, overal is wel wat, maar ben wel blij dat we de stap gemaakt hebben! 4 november start Job op het nieuwe kdv.

Ik heb maandag ook gebeld naar het kinderdagverblijf. Marit gaat alleen op de vrijdag maar telkens zijn er andere invalkrachten(die zich niet eens voorstellen).
Ik was er helemaal klaar mee. Ik kijk het nog even aan en anders gaat ze er ook af.
Marit heeft er trouwens weinig last van. Wij vinden het KDV erger.
Ik las gister een artikel in het Haarlems Dagblad over KDV op de boerderij. Het lijkt mij helemaal geweldig. Zelf hebben wij ook een kinderboerderij dus met dieren omgaan moet wel lukken.
Denk alleen niet dat zoiets bij ons in de buurt is.
Maar leggen ze Job vast in bed?! Dat is toch verboden?
Ga gelijk eens vragen of ze dat bij ons ook doen.

Groetjes Petra en Marit 28 weken en 5 dagen

Nou ik denk dat je zeker weten een goede stap hebt gemaakt om hem van dat kdv af te halen!
Want vastleggen in bed mag echt niet meer!!!
Ook is het gewoon ronduit te belachelijk voor woorden dat hun alles maar naar hun verzoek deden i.p.v naar het ritme van het kind te kijken!!! En vaste leidster vind ik ook wel belangrijk. Tuurlijk is er wel eens een invaller, dat is bij ons op het kdv ook zo, maar bij ons hebben ze dan vaak dezelfde invallers op dezelfde groepen.
Nou veel succes en job veel plezier op het nieuwe kdv en hopelijk gaat het daar stukken beter.

Liefs marielle Quinn 6,5 maand

Ik lees echt met verbijstering jullie verhalen! Vastleggen? Veel in een wipper? Voeden wanneer het hun uitkomt? Invallers die zich niet voorstellen? Nou, nou nou, ik heb gelukkig de luxe dat ik niet hoef te werken en ik net zolang kan thuisblijhven als ik zelf wil.
Ik hoop dat jullie gauw een dagverblijf vinden wat bij jullie (kind) past. Mijn buurvrouw werkt op een kinderdagverblijf en zij zegt ook, dit is echt niet normaal!

Heel veel succes en ik hoop dat Job het goed naar zn zin zal hebben op het nieuwe KDV.
Een jij succes met je keuze Petra!

Liefs, Nicole Rodin 7 maanden 2 dagen

Dit heb ik ook nog nooit gehoord! Wat belachelijk!!
Ik hoop voor jullie dat het nieuwe kdv echt gaat bevallen.
Wij gaan ook wisselen van kdv maar dat is vanwege de afstand. We zijn er supertevreden maar sinds onze verhuizing is het echt niet meer te doen. We wonen er niet echt ver vanaf maar het staat daar 's ochtends altijd vast qua verkeer :(

Gelijk heb je! Dit kan en mag echt niet.

Dat van die boerderij klinkt echt geweldig. Ik heb zelf een super kdv, maar stiekem zou ik dat ook wel heel leuk vinden.

Vastleggen op bed? Dat mag toch helemaal niet?
Die mensen hebben duidelijk geen plezier in hun werk, helemaal goeie keus dat je kindje daar niet naar toe gaat!
Is er niet een instantie waar je zoiets kan melden? Ik vind het niet normaal!

Dat klinkt superleuk, op een boerderij.

Maar wat erg zeg, vastbinden aan bed. Volgens mij mag dat al heel erg lang niet meer. Overweeg je nog een klacht in te gaan dienen?

Ik vind vaste leidsters ook heel belangrijk. Ook voor wat grotere kinderen. Bij ons op het kdv is er altijd een vaste leidster. En als er eens een nieuwe is, wordt die netjes voorgesteld.

Terug
Bovenaan