kinderdagverblijf

alicia gaat de ene week 4 en de andere week 3 dagen naar oma. ze heeft daar zelf heel veel moeite mee net als mama. het is altijd het eerste uur krijssen! maar dat is hier ook als je de kamer uit loopt.

Fedde gaat twee dagen naar de opvang en ja een dag met pappa thuis. Ik werk drie dagen. Fedde vind het ook erg gezellig. Hij is ook een gezelschapskindje. Als de andere kinderen op ed liggen of al weg zijn dan verveeld hij zich snel.

Ik vind vier dagen kdv ook wat veel, maar neg wat al is gezegd soms kan het niet anders. En ik vind het het heel goed van je dag je het alleen doet. Het is geen makje allemaal.

En wag dromertje zegt haar zus (geloof ik) vijf dagen en om de week een zaterdag vind ik super sneu! Alleen voor de luxe. Leuk vor de fotos die kinderen maar ze worden door anderen opgevoed.

Neem echt mijn petje voor je af hoor. Ik ben af en toe blij dat mijn man even naar de kleine kijkt. Niks anders dan respect van hier uit. Je klaart het helemaal in je eentje. Weet niet of ik dat zo zou kunnen!

@ Supertje: Je kunt uiteindelijk echt veel meer dan je denkt hoor. Het was ook niet mijn keuze. Vader heeft relatie bij 10 weken zwangerschap verbroken en daarna ieder contact onmogelijk gemaakt (zwangerschap was zijn wens). Hij woont 300 meter bij mij vandaan. Maar het is niet anders, dus je gaat gewoon. En ik ben nog nooit zo gelukkig in mijn leven geweest als nu met mijn kereltje. Dus dat maakt alles goed.

@first mom ook vanuit hier diepe respect voor je, laat anderen maar lullen als het anders kon had je dat waarschijnlijk gedaan.

hier is antonio 1 dag bij papa en 1 dag bij mama (en de andere kids dus ook na school :))
en 1 halve dag werk ik thuis dus dan werk ik als antonio slaapt.

@nicole is de kdv daar anders dan in Nl of weet je dat niet. wel fijn dat het allemaal geregeld is en wat je zegt vaak is het voor ons het moeilijkst

@Lorena het werkt hier sowieso raar, want de normale werktijden zijn van 09.00-13.30 en +/- 17.00-19.30
en de kinder dagverblijven zijn maar tot 17.00 open.
Dus vraag me sowieso af hoe mensen dat hier doen. Heel veel gebruiken daar de opa en oma voor, maar die van Noa wonen 100km en 1600km verder.
En de meeste kinderdagverblijven zijn in augustus gesloten, deze van ons gelukkig niet (betaal je dan ook weer voor)

mijn 32uur zijn verspreid over 6 dagen en hopelijk alleen in de ochtenden en woensdag ben ik vrij.
Noa mag ik dan alleen op halen om 12.45-13.00 of om 17.00-17.10 en niet eerder of later.

Ik heb heel veel geluk met mijn 32 uur want zoals ik al zei is parttime werken hier een zeldzaamheid.
Je bent of huismoeder of je werkt fulltime.

Terug
Bovenaan