Kinderen en televisie

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik vroeg mij af of iemand tips heeft hoe je oma’s laat luisteren ?</p><p>Al vanaf dat de oudste baby was hebben mijn man en ik duidelijk afspraken over scherm tijd. Dit hebben we ook gecommuniceerd naar de oma’s toe.</p><p>Inmiddels is de oudste 3 jaar en kijkt onwijs veel tv/tablet bij beide oma’s. <br />Hij heeft dan ‘s nachts nachtmerries en kost ons zeker een half uur hem in slaap te krijgen. <br /><br />Vandaag paste oma (schoonmoeder) een halve dag op. Van te voren weer aangegeven dat hij even geen tv kijkt (enkel Sinterklaas journaal), omdat hij nachtmerries erdoor krijgt. Merkte al dat ze dit niet echt serieus nam, maar ik had het duidelijk gecommuniceerd.</p><p>Mijn zoon kwam thuis en zei gelijk dat hij tv én tablet had gekeken ?</p><p>Ik word er wel moedeloos van... Wie heeft de gouden tip?</p>
 
Hihi ik heb dit met snoepgoed. Veel suiker, winegums (aan een peuter van 2 ?) toffees dood eng en laatst. Zelfs een zuurtje ? ik lees graag mee voor de goude tip want ook hier dove opas en omas ?? oh en belachelijk verwennen met teveel cadeaus. En indd ik weet dat opas/omas het leuk vinden om te verwennen/omkopen maar heb het vooral over de overdaad (extreme) 
 
Heel herkenbaar naja niet meer want me schoon ouders zien me zoontje niet bewust keuze door heel veel dingen 2 maten meten etc etc naam  vergeten van ons zoontje expres andere nichtjes neefjes niet en ga maar zo door met 2 maten meten dus daar niet mij  ouders af en toe zeker me vader maar ik moet wel lachen want laatst was het slagroom en consequenties Warenwet hij boos werd en meer wilde en dat mocht die half uur aan horen toen dacht o beter dit niet meer doen was niet veel klein beetje met afleiden en iets anders doen ging prima was meer grappig dan ergens want hij balt zijn vuisten en gromt even hahaha 
 
 
Misschien eens vragen waarom hij bij beide ouders zoveel tv kijkt. Het is welk typisch dat beide grootmoeders het doen. Misschien vermaakt hij zich slecht bij hen? Of zijn de grootmoeders al verder op leeftijd en vinden ze het misschien wat zwaar om achter de kleine aan te rennen? 
Ik lees ook over snoep. Geef zelf een potje of zakje mee met snoepjes die je wel verantwoord vindt. Dan kunnen de grootouders toch verwennen, wat ze zo graag doen,  en is het toch verantwoord.
 
Dan alsnog doe je wat leuks met je klein kind buiten wandelen even spelen zelf samen spelen liedjes zingen? 
 
Ik snap het wel als opa en oma de kleinkinderen voor de tv of tablet zetten. Mijn schoonouders zeggen ook altijd kapot te zijn na een paar uurtjes op te passen. 
ons zoontje slaapt er ook niet goed van maar dat lossen wij op om rustig avond eten, dag doorpraten, massage en dan gaat het wel. 
het is ook een keuze om ze op te laten passen. Voor kinderen is het wel goed om te leren dat er overal andere regels zijn. Houd in je achterhoofd alles is een fase ??
 
Het probleem is dat ze niet hoeven op te passen. Ze willen dan zelf graag de kids een paar uur hebben. Ik geef dan aan als ze er klaar mee zijn, ze de kids mogen terugbrengen? 
 
Terug
Bovenaan