kinderen kort op elkaar

Hallo,

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die de kinderen kort op elkaar gekregen hebben, of gaan krijgen..Ik ben inmiddels 5 weken zwanger van ons 2e kindje, en onze 1e zoon is 8 maanden oud. Dat zal betekenen als alles goed mag gaan er 1 jaar en 4 maanden tussen zit. Ik was gelijk na het stoppen van de pil zwanger..Iets sneller dan verwacht, maae daarbij vind ik het erg leuk dat er weinig leeftijd verschil is onderhand.
Zijn er meer die dit herkennen? "t zal wel ff druk worden, maar dan ben je ook zo weer uit de luiers.

Groetjes,
Liesje
 
Nee, geen ervaring mee...
Tussen de oudste en de tweeling zit 4 jaar en nu is de tweeling 2,5 en ben ik 9 weken zwanger.

Het komt vast allemaal goed.
Als je het zelf leuk vindt dat er weinig leeftijdsverschil tussen zit is het toch goed?
 
Hoi,

Ook wij gaan onze kinderen als alles goed gaat kort op elkaar krijgen. Onze eerste zoon was 9 maanden toen ik zwanger raakte. Ondertussen ben ik bijna 9 weken zwanger! Bij ons zal er dus 1 jaar en 6 maanden tussen zitten als het allemaal goed gaat!

Ik denk inderdaad dat het ook druk zal gaan worden, maar des te eerder ben je inderdaad uit de luiers! Nu zit je toch nog in dat ritme! Komt bij dat ik na de geboorte van mijn 1e zoon niet lekker in mijn vel heb gezeten. Na zo'n 8 maanden ging het beter. Aan de ene kant kun je dan denken, is het wel slim om nu alweer zwanger te worden en last te krijgen van de hormonen. Ik zie het liever zo dat ik volgend jaar oktober (als de 2 als het goed is zo'n 9 maanden is) ik me weer helemaal op mijn psychisch herstel kan richten. Want wij weten wel dat we het bij 2 kids willen houden!! Als deze zwangerschap helemaal goed verloopt, ligt het niet meer in de planning om nog eens zwanger te worden.

Hoe gaan jullie dat met bedje doen bijv.? Gaan jullie een 2e ledikantje kopen of gaat de oudste in een (peuter)bed?

Hebben jullie veel negatieve reacties gekregen? Van was het geen ongelukje zo snel?

Groetjes Jamina
 
Hoi,

Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar mijn broer heeft 3 kinderen binnen 2 jaar en 11 maand...

Ze hebben het nog steeds superdruk...oudste is 5 en de jongste is 2....
Ik zelf moet er niet aandenken eerlijk gezegt maar je ziet wel dat de kids (2 jongens en een meisje) veel aan elkaar hebben.

Succes met jullie zwangerschap.

Liefs Randy
 
Onze dochter was 10 maanden toen ik erachter kwam dat ik al 2 maanden zwanger was. een hele verassing, omdat ik volgens de dokters niet meer zwanger kon worden. Het was dus even schrikken, maar ik vind het eigenlijk wel prima zo.
Het zal druk gaan worden, maar ik denk dat als we een ritme hebben gevonden het allemaal wel goed zal verlopen.
Wij hebben voor onze dochter een hemelbed gekocht 1.40x70. Nu nog met spijlen, deze kunnen we er later afhalen en dan van die bedranden erop zetten, zodat het een gewoon bed wordt. Als het goed is zal ze er dan tot zo'n 8 jaar in moeten kunnen slapen.

Wij hebben helemaal geen negatieve reacties gehad, maar dat komt misschien ook wel omdat de meeste mensen wisten dat we eigenlijk niet meer zwanger konden worden.

Nou nog een heel verhaal geworden.

groetjes Miralda

Ondertussen ben ik 30 weken zwanger, moet wel zeggen dat ik het op dit moment wel wat zwaar vind.
Dochter loopt nog niet en optillen gaat steeds moeilijker. Dus hopelijk heeft ze snel door hoe ze moet lopen.

 
Ik ben pas zwanger van de eerste, dus geen ervaring!
Kan wel uit eigen ervaring spreken, mijn ouders hadden er in 5 jaar tijd 4. Dus tussen mij en mijn jongste zusje zit 5 jaar en daar tussen zitten nog 2 broertjes. Ik heb het altijd als er leuk ervaren :) Je zit vaak op dezelfde lijn!
 
Hoi Liesje,

ik heb 2 kinderen! De oudste is nu 20 maanden en de jongste 6 maanden. Ze schelen dus 14 maanden! Ik vind het echt super leuk 2 kinderen dicht op elkaar. Ik vind het met de drukte echt wel meevallen hoor. Van 1 naar 2 kinderen vind ik maar een kleine overgang. Als je eenmaal in je ritme zit gaat het prima! Als het aan mij zou liggen zou ik allang voor een 3e willen gaan, maar mijn vriend wil nog even wachten helaas!
Als je nog wat wilt weten moet je het maar vragen.

Liefs Janneke
 
Hoi Janneke,

14 maanden is nog minder, hahaha..
Ik moet ook zeggen dat ik er helemaal niet tegenop zie..We wachten wel af hoe het gaat lopen.
En ik vind het wel lekker dat tegen die tijd de oudste 's middags ook nog slaapt..En die is super makkelijk. Kan ik het zelf ook nog even van nemen 's middags.

Groetjes,
Liesje
 
Terug
Bovenaan