kinderen kort op elkaar

Hallo,

Ik heb er ook geen ervaring mee.
Mijn oudste wordt in juli 7 en mijn 2de wordt in augustus 3.
In november hopen we onze 3de te mogen verwelkomen.
Tussen nr. 1 en 2 zit dus 4 jaar, en tussen 2 en 3 zit 3 jaar.
Ik was 19 toen mijn dochter geboren werd, dus dat was voor ons wel even genoeg. daarom zit er ook een groot leeftijds verschil in.
Had het wel anders willen hebben, maar vind het zo ook goed.
Mijn dochter red zichzelf. en als de kleine er is, dan kan mijn zoon ook al heel veel dingen zelf doen.
Dus wat dat aan gaat vind ik het zo ook wel mooi.

groet sjoukje
 
Hoi Liesje,
Andere mensen vinden dat wij onze kinderen ook best kort op elkaar hebben. Onze dochter en zoon schelen 21 maanden en ik ben nu zwanger van de 3e. Mijn zoontje zal dan bijna 2 jaar en 11 maanden zijn, tussen de jongste twee zit dus wat meer tijd.
Ach het is best druk, maar ook zeker heel gezellig en hoop inderdaad dat de kinderen veel aan elkaar gaan hebben als ze wat ouder worden.
Groetjes, Anne
 
tussen de 1ste en de 2de zit bij ons 1 jaar en 9 maanden. Dit vond ik vrij pittig. Ook omdat de 2de vaak naar het ziekenhuis moest voor allerlei onderzoekjes en we daar veel onzekerheid over hadden(is allemaal goed gekomen). Hij was het eerste 1,5 jaar erg onrustig en is pas na een half jaar gaan doorslapen.

Nu komt de derde erbij en tussen nummer 2 en 3 zit 2 jaar en 11 maanden, dus ook iets meer tijd.
Hopelijk gaat dat allemaal wat makkelijker. de eerste 2 zijn al uit de luiers en kunnen veel zelf. Dus maar 1 'baby' dit keer!

Succes ermee,
 
Hoi, klein leeftijdsverschil is erg leuk! Tussen mijn dochter en zoon zit 13 maanden. Daarna heb ik nog een dochter gekregen en tussen 2 en 3 zit 22 maanden. Ietsje langer dus, tussen de oudste en jongste zit net geen 3 jaar.

Het voordeel is dat ze veel aan elkaar hebben en jezelf in dezelfde levensfase zit (dus geen baby, kleuter en scholier) en makkelijker wegkunt (keuze uitje dat iedereen leuk vindt maar ook met slaapjes e.d.). Nadeel is dat het meer energie vraagt. Als je hoogzwanger bent loopt eerste misschien nog niet (bij ons dus het geval, late lopers) en zit in de ontdekkings- maar niet-luisterenfase. Vooral nummer 3 was bij ons zwaarder dan verwacht. De zwangerschap was zwaarder en het herstel duurde langer. Maar goed, ik ben ook erg trots op mijn trio. Geniet ervan!
 
hoi mijn ouste is dadelijk 3 jaar en 7 maanden en de jongste 20 maande als de baby komt ik vind het heerlijk dat er maar max twee jaar tussen zit. ik vond de omschakeling van 1 naar 2 kleiner als van 0 naar 1. ze spelen zelfs al veel met elkaar dus ik denk dat het wel goed komt als de kleine er is. de oudste 2 slapen in een groot bed nu dat ging met de kleine meteen goed gelukkig alleen een duoawagen is natuurlijk handig en daar zou ik ook niet zonder kunnen haha en op de gewone wagen heb ik een plankje de oudste loopt ondertussen gewoon mee. nee ik had het niet anders willen doen hoor.

groetjes dominique
 
Hoi,

Ook tussen mijn twee oudsten zit 14 maanden en ik vond het heerlijk. Het eerste jaar vond ik nog wel het rustigste omdat de jongste toen nog veel sliep en de oudste ook nog 's middags sliep. Toen de jongste een jaar werd, werd het wat drukker en tegelijkertijd ook nog gezelliger. Nu zijn ze 3 en 2 en gaan ze al echt samen spelen, heel leuk om te zien en mee te maken.
Toen de tweede zich aandiende heb ik voor mijn oudste toch nog wel een ledikantje gebruikt en een duowagen aangeschaft en dat ging prima!
Alleen die korte tijd met luiers gaat met mij helaas niet op. Mijn kinders zijn niet zo snel!

Geniet van je zwangerschap, ik vind twee kort op elkaar heerlijk, nu ben ik ook weer zwanger en dan zijn mijn oudsten 3 en 4 jaar, ik ben heel benieuwd hoe ik dat gaat....

Groetjes Hanneke
 
Mijn twee kids schelen 13,5 maand. Ik vond de tweede zwangerschap zwaarder maar niet extreem. En eigenlijk zie ik ook weinig verschil met andere vrouwen in mn omgeving waarbij de kids 2 of meer jaar schelen. Maar dat is misschien omdat ik nu niet anders gewend ben.... (ze zijn inmiddels alweer ruim 1,5 jaar en 6 maanden)

Als er een derde zou komen (man wil helaas niet) dan zou ik eigenlijk ook minder dan 1,5 jaar ertussen willen. Heerlijk zoveel klein grut om je heen....
 
Hallo allemaal

Wat een fijn berichtje om te lezen!
Mijn dochtertje is nu 7maanden oud en ik ben 9 weken zwanger van de 2e.

We wilde graag 2 kinderen na elkaar, als het ons gegund is dan. Maar toch..... soms overvalt me een gevoel van: jee waar zijn we aan begonnen.

We staan allebei achter dit gebeuren, we vinden het heel erg leuk en mooi! maar soms, krijg ik het wel een beetje benauwd.
Voel me soms alleen op de wereld, maar lees hier dat we niet de enige zijn, en dat voelt echt super. Dat maakt me ook meteen weer blijer met het gegeven! alsof het niet abnormaal is!

We willen het grote nieuws graag ook origineel brengen, heeft iemand nog ideeen?

Groetjes
 
Terug
Bovenaan