Kinderfeestje HELP!

<p style="text-align: left;">Hi, </p><p style="text-align: left;">Ik ga binnenkort mijn eerste kinderfeestje geven?</p><p style="text-align: left;">Mijn zoontje word 6 jaar en ik wilde 4 kindjes uitnodigen (past mooi om de tafel en niet te druk) </p><p style="text-align: left;">Dacht zo’n 4 uurtjes inclusief taart eten bij binnenkomst en avondeten voor vertrek. (te lang, te kort?) </p><p style="text-align: left;">Ik ben vooral opzoek naar een leuk spelletje voor de kadootjes.  En nog wat spelletjes om binnen te doen met ze.</p><p style="text-align: left;">Ik heb 2 knutsel opdrachten die bij het thema passen, maar hiermee red ik het niet. </p><p style="text-align: left;">Mijn grootste angst is dat ik ze niet in het gareel kan houden (we blijven gewoon thuis)  Of dat de opdrachten en spelletjes veel te snel gaan en ik met 5 stuiterballen zit en niets te doen heb voor ze?</p><p style="text-align: left;">Vind het ook ontzettend spannend omdat ik het dus nog nooit eerder heb gedaan. </p><p style="text-align: left;">Iemand tips of ideetjes? </p><p style="text-align: left;">Liefs  </p>
 
Hoi Mamsell, spannend hè zo'n  feestje!  Wat is het thema? Kunnen we mee denken over passende activiteiten. 
Wat me nu vooral opvalt is dat je allemaal activiteiten hebt waarbij de kereltjes moeten zitten. 2 x eet moment en 2x knutsel moment. Om jongetjes in het gareel te houden zou ik wat fysieke activiteiten toevoegen. Een speurtocht, appekooien in de speeltuin, tik spelletjes of ouderwets stoelendans. Maar er is ook zat leuks in thema te vinden. Kijk eens op pinterest, vijver met leuke ideeën en soms al helemaal uitgewerkt. Ideaal. Succes! 
 
Met 5 jongens (oke misschien een beetje hokjesdenken maar dit is mijn ervaring ?) zou ik zelf als het even kan naar buiten (tuin/speeltuin) gaan.
Of bij slecht weer binnen hutten bouwen of anders actief bezig zijn. Misschien een (klim)parcours uitzetten met opdrachten. Wat is je thema? 
En vooral loslaten als het niet lukt om de knutselactiviteit te gaan doen. Vaak op die leeftijd verzin je van alles maar vermaken ze zich zo goed dat het meer moeite kost ze de activiteiten te laten volgen dan om zichzelf te vermaken. 
 
Hi! 
Dank voor de reactie en tips!? 
Indd ontzettend spannend ???
Thema is ninjas (lego ninjago). 
We hebben wel een kleine speeltuin voor de deur, maar dan krijg je er ook weer een hoop buurkinderen bij die niet allemaal uitgenodigd zijn. We hebben een kleine achtertuin, beetje rommelig en staat niet echt wat in. 
Vandaar dat ik dus voornamelijk binnenactiviteiten wilde doen. 
Indd veel zittende opdrachten nu ? en dus ook bang dat ze zo hun energie niet helemaal kwijt kunnen. 
M'n zoontje wilde graag dat de kindjes verkleed kwamen, (hij krijgt ook een ninja pak voor z'n verjaardag) nou snap ik dat niet alle kinderen een ninja pak thuis hebben liggen, zal ik iets op de uitnodiging schrijven van "piraten, cowboys en astronauten zijn ook welkom"? Of het verkleden maar achterwege laten?
Liefs
 
Ik zou aangeven dat ze verkleed mogen komen, niet hoe want misschien is er wel een jongen tussen die graag als prinses gaat ;)
Toen mijn dochter 5 werd hebben we ook thuis een feestje gedaan (kwamen meisjes en jongens). Ik had van alles gekocht om te knutselen, maar de meeste kinderen wilden gewoon lekker spelen! Ik zou me niet te druk maken, t komt wel goed. En zeker ook naar buiten anders word je zelf gillend gek van de herrie..
 
Dankjewel! 
(net al even gegoogled en op pinterest gekeken , goeie tip❤️)
Indd gewoon aangeven dat ze verkleed mogen komen. ?
Vond het idee van een speurtocht wel heel erg leuk eigenlijk, en zie nu in, mede door jullie reacties, dat alleen binnen blijven eigenlijk niet kan. 
Dan nu mijn volgende vraag??
Nog tips voor een speurtocht met ninjas als thema? 
Heb wel ongeveer een route in m'n hoofd die dan zou eindigen in een speeltuintje even verderop, waar dan nog even gespeeld kan worden en we ook niet geconfronteerd worden met alle buurkinderen die helaas niet allemaal zijn uitgenodigd. 
Gewoon simpel, lindjes om bomen met vragen in envelopen ofzo? Maar wat is dan het "doel" van deze speurtocht ? of hoeven we niet perse een doel te hebben?
Nogmaals alle tips en ideetjes zijn welkom?
 
Verkleden is leuk idd, hoe zou ik in het midden laten en zorgen dat je iets hebt (al zijn het maar doeken, hoed, zonnebril) stel dat iemand het vergeet. 
Speurtocht is altijd leuk en met 5 wel te doen idd. Je kunt linten of pijlen aan de bomen maken of een routebeschrijving maken op papier die je voorleest dat zij moeten denken wat er bedoeld wordt. 
En een doel kan zijn dat er aan het einde van de speurtocht een verrassing/ schat op ze wacht. Gewoon een snoepzakje/ klein uitpakcadeautje/ medaille/ alles van de action onder een euro is leuk voor het idee ?

Ohja en ik zou wel een plan B bedenken voor met regen aangezien ik er vanuit ga dat je in Nederland woont en hier van het weer gewoon niks te zeggen is ?
 
Terug
Bovenaan