Kindernamen???

Ik zag dit in het najaarstopic staan vond het wel grappig....
Weet niet of dit al eerder hier is geweest???

Hoe zijn jullie aan  een naam gekomen voor jullie kindje(s)???

Onze oudste dochter Yana is nu 3 jaar.
Haar naam hebben we een keer gelezen maar dan met een J wij wilden het net even anders en deden dus een Y. Een hoop leuke reacties gekregen. Verder heb ik Yana nog niet veel gehoord. Soms horen mensen wel eens Diana, als ze vragen hoe ze heet.

Onze jongste dochter Meike is nu 16 weken.
Ik had een heel lijstje met namen verzonnen, maar mijn man vond dit allemaal niets.
Hij kwam meteen met de naam Maaike, ik vind dat wel een leuke naam, maar wilde het toch even iets anders, vandaar Meike. Ben er heel blij mee.

Ik heb dus twee meiden en hun naam is allebei verzonnen door mijn man.....supertrots is hij! Hij noemt het ook graag op als ze vragen hoe wij aan deze namen zijn gekomen hahahhahaha......!!

Groetjes de trotse mama van Yana en Meike

hallo trotse mama van Yana en Meike

mijn   zoon is nu bijna 18 weekjes oud en hij heet stef, ook door mijn man een beetje verzonnen haha .
je had het programma dancing on ice en daar zat een staf in en mijn man zei op eens van wat vind je vd naam stef en die vond ik erg moooiii!!!!!  dus zo zijn wij op de naam van onze mooie man gekomen hihi...

groetjes Chantal   trotse mama van stef   27 02 2007

hallo,

Mijn eerste kindje heette Valentina * die naam was verzonnen door mijn zwager. Mijn tweede heet Skender dat is een Albaneze naam mijn schoonvader heette zo dus hebben we hem daarnaar vernoemd. Verder heb ik nog een zoon die heet Arjan en die naam is gewoon uit de lucht gegrepen ik vond Martijn erg mooi maar mijn man niet dus hebben we er Arjan van gemaakt.

Groetjes rennie

Hoi hoi,

mijn meiden heten Ilse (3 jaar) en Naomi  (15  weken),  deze namen zijn tot stand gekomen door heel veel zoeken in boekjes en internet, veel discussieren, nog meer zoeken en uiteindelijk maar gewoon te kiezen....heel gedoe geweest, vooral bij de jongste, hadden pas 2 weken voor de bevalling een meiden naam en 2 dagen van te voren een jongensnaam....

groetjes Yvonne

hoihoi
onze  dochter is 4,5 maand en haar naam is Rianka.
wij hebben gestruind op het net,
want we hedden wel zo iets van dat het moest beginnen met
de letter R.
wij beginnen zelf ook met een R (renate & raymond).
zo zijn wij gaan zoeken en steeds meer namen weg strepen,we kwamen
op 2namen uit deze en roxanna.
en we vonden deze het mooist,dus het is Rianka geworden en alle reactie wat we krijgen is oh wat leuk?hoe kom je daar aan?
das ook wel weer leuk om te horen.

groetjes renate en rianka

Onze zoon heet Jordy Luca.
Ik kwam op een dag thuis van werk en onder het rijden naar huis toe, sprong de naam in mijn gedachten. Waarschijnlijk een naam van vroeger of via werk, maar ik besprak het mijn man en we vonden het gelijk een goede naam voor ons kindje.
Luca vonden we al eerder leuk, maar niet als roepnaam, omdat het een naam is die toch al wat vaker gebruikt wordt en ik het niet leuk zo vinden als hij dan nummer drie in de klas is die zo heet.
Maar te samen, vonden we Jordy Luca wel lekker klinken.
(toen Jordy nog in mijn buik zat, noemde we hem urbanus hahaha)

groetjes Diana

hallo,

ons zoontje heet BRIAN.
ik had die naam in een boek gelezen en heb die toen tegen mijn vriend gezegd.die vond het ook een mooie naam.
maar ik bleef toch verder zoeken naar een andere naam.
maar we bleven allebei terugkomen op deze naam.

dus zo komen wij aan de naam BRIAN.

groetjes kim  

Onze dochter heet Suze Lena. We hebben die namen gekozen omdat we ze mooi vonden. Allebei de namen waren mijn voorstel en mijn man vond ze ook mooi.

Nu  blijkt  dat de opa van mijn man Leen heette  (wisten we niet) en de 2e man van mijn oma heette Frans, maar die noemden ze altijd Suus (van Franciscus). Dus  ze is zonder dat we het wisten toch  vernoemd naar 2 overgrootvaders, haha.

Terug
Bovenaan