Kindernamen???

hoi hoi,

mijn dochter heet Alana, en hoe ik aan die naam gekomen ben, geen flauw idee, het schoot me ineens te binnen.
het blijkt rots te betekenen in het engels maar is niet zeker.
ik werd op een dag wakker en toen zei ik ineens, Alana das een mooie naam.
ik heb dit al eerder gehad want mijn katten hebben ook bijzondere namen.
Mayda en Dunya.
ik hou niet zo van namen die veel voorkomen hahaha.
een vriendin van me heeft ook een zoontje die 4 dagen jonger is dan Alana en die heeft ook een speciale naam, mocht ik een jochie krijgen denk ik dat die ook zo noem, hij heet Torben. ook bijzonder toch?

groetjes Miranda en Alana

waar ik trouwens laatst achter kwam toen ik een smsje wou afslutien zijn onze initalen.
ik heet Miranda dan heb je Michel en Alana.
zet dit in de juiste volgorde en je hebt M.A.M.
is toch bijzonder en zo sluit ik smsjes ook af, staat zo leuk!
is echt toeval.

groetjes M.A.M

hallo allemaal

mooie namen hebben jullie allemaal

mijn kindjes heten kaya maiky boy (bijna 2 jaar)
we wilde graag een naam met een y want mijn man zijn dochter nu 21 heet yentl vernoemd naar de film
we zaten toen een keer tv te kijken en ineens zegt mijn man ik noem onze jongen kaya
dat betekend rots in het turks en maiky zo heet mijn oma en boy zo heet mijn broertje
onze dochter heet Jayla benisja milagro (22-02-07)
Jayla heb ik toen gezien op ttv bij america next topmodel en er zit een   y in
benisja heeft mijn mannetje weer verzonnen toen we een avond aan het stappen waren zei hij ineens die naam   milagro betekent wonder in het spaans mijn man wou haar graag zo noemen omdat jayla het bijna niet gehaald heb ik wist dat niet dus toen hij jay had aangeven bij de stadsdeel kantoor heeft hij die naam erbij toegevoegd

groetjes mariella

Nou daar komt ie dan:
Mijn vriend is helemaal fan van de band Normaal..
Ik ben helemaal weg van Marco Borsato..
Bij hun beide in de band zit ook een meid die Tessa heet, ze speelt alles van drum tot gitaar en ze zingt ook nog eens..
We hadden in totaal 6 meisjes namen:
Indy, Isa, Tessa, Kyra en de andere 2 ben ik al weer vergeten..
Toen Tessa op mn buik werd gelegd haden we nog steeds geen keuze gemaakt.. de verloskundige zei: jullie hebben een prachtige dochter, hoe gaat ze heten?
Mijn vriend en ik keken elkaar aan toen mijn vriend zei: Doe maar Tessa dan of niet?
En dat werd ie.
Achteraf ben ik blij dat we voor   Tessa hebben gekozen en niet 1 van die andere namen.. Tessa past gewoon goed bij Tessa..
Groetjes Carla

Tessa is een supermooie naam, ons dochtertje heet ook zo. Ik vond Tess of Noa erg leuk, maar Noa hoorde je al zo vaak en Tess vond mn man niet zo leuk, maar Tessa wel. En ik ook! Nu ben ik blij dat we toch voor Tessa gekozen hebben.

hoi hoi,
mijn dochter heet Sophie Annabel Marije. Sophie omdat we dat beide een prachtige naam vinden. Annabel hoorde we en ook die naam vonden we samen erg mooi (twijfelde we nog over om hem  als roepnaam te gebruiken) en Marije omdat mijn schoonmoeder Marijke heette. Zij is helaas overleden en mijn man vroeg of we onze dochter niet konden vernoemen. Marijke, zo heet mijn schoonzus ook al dus vandaar Marije. Afgekort SAM.
Groetjes, Anne

Mijn zoontje heet Ynze Cornelis: Ynze is fries en ik kom uit friesland. We vinden het mooi en stoer, maar ook lievig klinken. Ik heb het uitgekozen, maar mijn man was het er mee eens. Cornelis is vernoemd naar beide families, waar veel cornelissen voorkomen.

Ons dochtertje heet Minke Beate. Ook fries, wederom door mij uitgekozen, maar door manlief zeker goedgekeurd. Minke komt in mijn familie voor, maar vonden we vooral mooi, beetje nuchter en sportief. Beate is een bestaande naam die we hebben gekozen als verwijzing naar Beatrix: mijn moeder (betty als roepnaam).
Als de oudste een meisje was geweest had die niet minke hebben geheten. We hadden toen 2 namen waar we moeilijk uit konden kiezen, maar een andere hadden we toen uiteindelijk op de eerste plaats gezet. Nu we de tweede keer een kindje kregen vonden we toch de naam die toen op de tweede plaats stond mooier. De naam op de eerste plaats bewaren we voor als we misschien nog eens een kindje krijgen.

greet

Terug
Bovenaan