Kinderopvang en hoe ga je er straks mee om? heb nu problemen nl

Mijn man werkt standaard en is van 7-17 uur op een dag weg.
Ik werk 26 uur onregelmatig, incl slaapdiensten en weekenden en feestdagen op een woongroep.
Nu heb ik de pech dat wij een heel klein team zijn en dus vaak onverwacht een beroep op je gedaan kan worden, maar meestal proberen wij een vast rooster te hanteren.

Ik heb een gastouder en hier in twente is flexibele opvang nog erg in de kinderschoenen en eigenlijk onmogelijk te krijgen. Een kinderdagverblijf is al helemaal lastig ( min 14 dagen van te voren rooster inleveren, extra en extra duur, is aan de andere kant van de stad en manlief heeft geen rijbewijs enz)

Wat ik merk is dat onregelmatig werk met alleen opvang zonder reservenet van een oma bijvoorbeeld echt bijna niet te doen is. Helaas in ons geval is dat wel zo. De gastouder stelde zich altijd wel heel flexibel op, wat goed beviel.

Maar sinds ik in de lappenmand zit door deze zwangerschap bevalt mij onze gastouder niet meer!!!
Ze maakt opmerkingen als: een zwangerschap moet je doorzetten, ach maar jij bent toch thuis enz.
Flexibel is ze helemaal niet meer, ze smst even de data door wanneer zij vrij is, overleg of ruilen van dagen is er niet bij. Waarom zou ze want ik ben toch thuis?
Daarvoor heb ik vandaag maar het buro ingeschakeld, want dit kan gewoon niet. Op dit moment zijn we vrij afhankelijk van de opvang omdat ik zelf niks meer kan. Gaat zij voor de komende 4 weken allemaal dagen schrappen! Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
ik wil geen conflict en ben ook afhankelijk vandaar dat ik het via het buro nu doe.

Maar dat is nog niet het enige; wat doen jullie als er dingen in het gezin gebeuren die niet bij jouw normen en waarden passen.
Ik kom binnen en haar 11jarige met vriendje spelen op het mega scherm in de woonkamer een 18+ schiet spel, alleen maar mitrailleurgeluiden naast mijn spelende dreumes. De vader en andere zoon zitten beiden met laptop op de andere bank te gamen en moeders zit te gamen op de iphone op haar stoel. Niemand staat voor mij op, ik ben zwanger, bekkeninstabiliteit en haar klant! niemand bemoeit zich met de kids, die moeten zelf maar spelen. Regelmatig opmerkingen hoe makkelijk mijn dochter is, die speelt de hele dag stil in een hoekje, niemand die met haar gaat spelen en haar stimuleert.

Ik vind 18+ spellen niet kunnen en ik verwacht dat er met mijn kind gespeeld wordt en gestimuleerd wordt.
Maar nu kwam ik er ook achter dat zij niet het voedingsschema van mijn dochter volgt maar haar eigen, nl alle kids om half 12 boterham en naar bed zodat zij lekker rust heeft als haar kids uit school komen.

Voor de meesten is dit straks hopelijk nooit werkelijkheid, dit had ik zelf ook niet verwacht en ik dacht dat ik sterk genoeg was om dingen duidelijk te maken. Helaas ben ik door deze zwangerschap zo moe en slecht te pas

ik wil het 2e gedeelte pas na de feestdagen oppakken, maar ik heb echt zoiets van leuk, jij hebt nu geld, gaat 3x per jaar op vakantie en dan is het ineens lastig dat jij op onze kids moet passen. Je hebt je geld, verbouwing en gadgets binnen en wij zijn niet meer belangrijk, maar ik heb straks 2 kids! daar.

zo daar was ik toch echt gelijk klaar mee met zon mens! komt daar dan geen controle van zon buro over de vloer? ik zou gewoon met haar kappen. is er ook een mogelijkheid dat je via dat buro een andere krijgt? ik werk ook in de zorg, al die jaren heeft mijn moeder het gedaan en mijn man soms eerder thuis bij avonddiensten. ga nu na de bevalling als alles goed is gegaan de flexpool in en ga dan of op zaterdag of evt wanneer mijn man thuis is want mijn ma ziet dat niet meer zitten met 4 kids. is er geen mogelijkheid op je werk om bijv wat meer avonden te krijgen? nou succes!

Ik heb zelf altijd in de kinderopvang gewerkt, vanwege alle bezuinigingen en de kosten voor ouders ben ik ontslagen vanwege te weinig kinderen.
Onze kleine meid stond wel al ingeschreven voor 2,5 dag op een kdv, dit omdat ik 4 dagen wou blijven werken en andere dagen mijn man thuis is of zijn moeder. Maar nu is alles daar voor geregeld en kom je zonder werk te zitten dus nu maar hopen dat als ik weer werk heb dat ik ook precies die dagen kan gaan werken anders heb ik weer een probleem.
gastouder heb ik zelf ook aan zitten te denken maar hoorde daar teveel negatieve verhalen van, ziek melden zodat jij als ouder een probleem heb of inderdaad niks actiefs ondernemen met de kids.
ik moet zeggen heb een half jaar zelf leidster aan huis gedaan en vond het super, deed het huishouden en had 3 kids lopen 2 op school en 1 thuis.
kinderen naar school en peuterspeelzaal ging ik boodschappen doen en strijken voor gezin en als de jongste thuis kwam middagsje kinderboederij of gezelschapspellen, knutselen heerlijk.

Ik ben zelf van plan om als gastouder te gaan werken na de bevalling, maar zeker niet zoals hier boven beschreven! Ik vind dat je gastouder moet worden als je het leuk vind om dingen te ondernemen met kinderen. ik wil ze mee naar buiten nemen, koekjes bakken, knutselen enz... ik kan me echt niet voorstellen dat er een gastouder is die zo is. ik vind het juist belangrijk km alles te overleggen met de ouders, het is hun kind en zij bepalen hoe ze het willen opvoeden. ook denk ik dat rr wel gastouders zijn die zo glexibel zijn. ik werk zelf nu ook in de zorg en kan me heel goed voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is met kinderen. ik woon zelf ook in twente... waar zoek je precies opvang?

Zo hè, wat denkt die vrouw wel niet?! Is ze helemaal gek geworden, ze moet werken voor haar geld dat doet iedereen en als ze dit werk niet leuk vind moet ze wat anders gaan doen. Meteen stoppen met haar, ben jij even gek, je moet een gashouder hebben zoals immke omschrijft iemand die met zorg liefde en aandacht er voor je dochter is als jij aan het werk bent, daar betaal je voor! Succes ik snap dat het moeilijk voor je is en je weinig energie hebt maar deze vrouw neemt echt een loopje met je X

tja ze is ook erg verandert de laatste tijd

eerst even afwachten want het buro pakt al een gedeelte op en na de feestdagen maar de rest bespreken.

eerst ging ze elke dag wandelen met de huifkar om haar kids naar school te brengen en dat ook al niet meer. Ze was gek op babies maar met 1,5 is mijn dochter baby af en blijkbaar niet zo leuk meer. Maar 2 van de 5 kids zijn van haar beste vriendin en beschouwt ze ook als haar eigen kids, die wonen daar ook de halve week. ik denk dat ze haar lolletje gewoon gehad heeft.

afwachten maar, als niet naar wens opgelost wordt dan maar andere zoeken via datzelfde buro.
immke: hengelo zuid! mijn man moet lopends straks 2 kids kunnen brengen. vanaf dec 2012 kan pas op de fiets.

O dat is jammer. ik woon in haaksbergen en heb zelf helaas ook geen ander vervoer dan de fiets door de weeks. misschien vind je het wel leuk om een keer af te spreken als de kleintjes er zijn?

hoi immke

ja leuk, mijn man is hoksebarger!
Hij werkt ook nog steeds in haaksbergen
ikzelf heb gelukkig wel de auto tot mijn beschikking maar ja manlief heeft geen rijbewijs.
tegenwoordig gaan ze toch vaak van 2 auto's uit, vooruitgang hmmpf echt niet

Terug
Bovenaan