Kinderopvang/gastouder

Lovable-Me

New member
Weten jullie al wat jullie doen als jullie kleintje er is en je verlof is voorbij?
Bij ons is het wel zo dat er voor 2 dagen opvang moet komen. Ik ga namelijk 3 dagen werken en mn partner blijft 5 dagen werken. 1 dag gaat mn schoonmoeder oppassen en blijven er dus 2 dagen over. Maar ik weet niet zo goed wat beter is; een kinderdagverblijf of gastouder? Hebben jullie hier ervaringen mee of adviezen?

Ow en sinds afgelopen zaterdag (21 weken zwanger) voel ik de baby ook bewegen, echt heel bijzonder zeg!!
 
Hoi,
Wij hebben voor een gastouder gekozen.
Zij is erg flexibel dus dat is ideaal.
We betalen alleen de werkelijke uren dat de kinderen er zijn. En een dag ruilen is nooit een probleem.
Hier is een kdv duurder en minder flexibel en vaak betaal je tot 6 uur terwijl mijn man om half 5 altijd de kids ophaalt.
Veel succes met je keuze!
Groeten,
anne
 
Wij hebben ook voor een gastouder gekozen. Zelf vind ik dat persoonlijker en bootst veel meer de veilige thuissituatie na...
 
Wij kiezen voor een dagverblijf, maar dit is meer omdat dit onze enige keus is. Onze zoon van 1.5 gaat daar nu twee dagen in de week naar toe en mijn man en ik kunnen de rest van de week de zorg voor hem delen.We wonen in de USA en hebben dus geen oppasoma in de buurt wonen.Verder is het voor de taal ideaal.
Onze zoon spreekt beide talen en we doen met hem de 'sign language, de gebarentaal voor baby's, dat wordt hier veel gebruikt, ook op het dagverblijf. Hij kan dus eigenlijk 3 talen. Die sign language is ideaal, nog voordat hij echt kon spreken, kon hij ons duidelijk maken wat hij wilde. Hij gebruikt bijvoorbeeld veel het gebaar voor 'help' als hij hulp nodig heeft bij iets en 'more' als hij bijvoorbeeld meer wil eten. Hij doet dit in combinatie met de taal. Hij zegt er dus bij wat hij wil. Ideaal!Het dagverblijf bevalt goed voor 2 dagen in de week. Hij zit nu bij de peuters en vindt het geweldig! De baby gaat straks ook 2 dagen in de week.
Het is wel duur, dat wel, maar goed, voor ons is het de enige optie.

 
Mixed gevoelens...
Ik heb al een dochter van 7, maar toen ze net geboren was wilde ik.graag een gastouder.. achteraf gezien bleek deze er rare ideeen op na te houden en heb ik Jill meteen weggehaald!! Ik kwam daar pas achter toen ze 3 was, dus al die tijd heeft ze mijn dochter verziekt...
Ze is toen tot ze 4 werd naar een kinderopvang gegaan, ik was erg tevreden!

Toen ze naar school ging kwam ze op een bso, dat ging ook prima! In de tussentijd heb ik mijn huidige man leren kennen en ben ik verhuisd, ik heb weer gekozen voor een gastouder en heb echt een ontzettend lief mens! Ze woont achter Jill haar school en als er hopelijk ooit nog een tweede kindje komt gaat die er ook naar toe...: -)

Succes met je keuze! Ik weet hoe moeilijk het is..

Groetjes,

Annemarie
 
Terug
Bovenaan