kinderopvang oppas????

A

Anoniem

Guest
Weten jullie al wat jullie gaan doen als je eenmaal een babytje hebt gekregen?
Gaan jullie minder werken, gaat jullie kindje naar het kdv of naar een gastouder of gaat oma oppassen.
Ik werk zelf op een kdv en het kost zo veel geld om je kindje weg te brengen maar helemaal thuis blijven is ook geen optie.

Liefs Bibbi

hoi,

zoals je vast wel weet is het kdv inkomensafhankelijk.
ik heb ook een jaar in de kinderopvang gewerkt (leuk vak he )
maar mijn dochtertje ging toen 2 dagen in de week naar t kdv en omdat wij maar 1 inkomen hadden hoefden wij maar iets van 50 euro te betalen i.p.v. 454 dat was nog goedkoper dan de peuterspeelzaal.
anyway je kan dus van te voren uitrekenen hoeveel je kwijt bent per maand en als je dat aftrekt van je salaris dan zou ik aan de hand daarvan overwegen om te stoppen of niet.

ik heb dus de eerste 2 en een half jaar thuis gezeten met mijn dochtertje en dat vond ik heerlijk!! maar toen ik na 2 en een half jaar weer ging werken vond ik dat eigenlijk ook wel heel erg lekker hoor!!

ik weet niet wat ik bij een 2e kindje zou doen eigenlijk.

vroeger vond ik t zielig om je kind naar kdv te brengen maar nu ik zelf daarin werk zie ik hoe leuk het voor kinderen eigenlijk is en hoe goed voor hun ontwikkeling.

maar aan de andere kant is lekker thuis zitten met je baby ook errug lekker.

ik weet t nog niet.

moeilijk is dat he??

liefs bri

ow haha volgens mij heb ik je bericht verkeerd gelezen en ben je helemaal niet van plan te stoppen met werken.

maar vogens mij scheelt gastouder toch niet meer zoveel met kdv??
of vergis ik me??

liefs bri

Je krijgt maar 1/6 vergoed als je je kindje op het kdv doet.De kosten zijn ongeveer E65 per dag min 1/6 dus reken maar uit.
Bij een gastouder is het bijna de helft dus dat scheelt wel enorm.
Tja ik zou best willen stoppen met werken maar dat is gewoon niet haalbaar.
Ik hoop nu dat mijn moeder en schoonmoeder allebei een dag op willen passen en dan 1 dag naar het kdv ofzo.

Maar dit is van latere zorg eerst nog maar afwachten of het deze maand raak mag zijn!

Liefs Bibbi

Hoi Bibbi

Leuke vraag, is weer eens wat anders!

Ik kan helaas (nog) niet helemaal stoppen met werken dus wij hebben voorlopig het plan om de oma op te laten passen. (mijn moeder heeft volgens mij nu al meer last van de omahormonen dan ik) Ik wil dan zeker minder gaan werken en het liefst zo min mogelijk. Zoals het er nu uitziet gaat mijn man nog een flinke salarisverhoging krijgen, en dan weet ik nog niet wat we willen. Ik zou in ieder geval graag stoppen met werken. Zo leuk vind ik het nou ook weer niet.....

Liefs Annet

ja de overheid betaalt een 3e en de werkgevers en jullie zelf een 3e.
maar toch is het inkomensafhankelijk.
want wij betaalden echt geen 3e.
want 450 gedeelt door 3 is 150 voor 2 dagen maar wij betaalden maar 50 per maand voor 2 dagen.

ik heb thuis een heel tabel waarmee je kunt uitrekenen hoeveel je moet betalen en wat de overheid betaalt.

maar ben nu niet thuis.
morgen gaan we weer naar huis
laat het nog wel weten

groetjes bri

Gelukkig ben ik niet als enige die me hier over nu al druk maakt. (aangezien ik nog niet zwanger ben)
Wij denken er over om een oppasmoeder(gastoudergezin) te gaan zoeken tegen die tijd. Mijn ouders werken allebei. Een dag in de week is mijn moeder vrij. We zouden liever niet structureel gebruik van haar willen maken zodat we haar kunnen vragen in weekende en zo. Dan vinden ze het tenminste nog leuk!
Maar wij hebben ons totaal nog niet verdiept in wat de kosten zullen zijn. Met een beetje geluk kunnen we het meeste zelf opvangen. Waarschijnlijk zal het gaan om één dag in de week.
Zelf heb ik ook in de kinderdagopvang gewerkt en ben absoluut een voorstander. De ontwikkeling van de kinderen en de sociale aspecten.
Ik heb me voor genomen verder te gaan kijken zodra er een kindje in mijn buik groeit.

Juffy

Nou een aantal van mijn colllega's maken gebruik van de kinderopvang en die krijgen echt maar 1/6 alleen van werk en verder niet.
Ik heb er geen verstand van dus alle advies is welkom!

liefs Bibbi

Terug
Bovenaan