Onze zoon (20 mnd) gaat 2 dagen per week van half 8 tot vijf naar de opvang, de rest van de week is één van ons thuis. Hij gaat al vanaf dat hij 4 maanden is naar een gastouder en er zijn maximaal 5 kindjes onder de vier jaar tegelijk. Hij vindt het er heel fijn, hij eet en slaapt er goed en leert ontzettend veel. Met name door naar de andere kindjes te kijken en met hen te spelen. Ze hebben een vaste dagindeling, spelen buiten, gaan naar de kinderboerderij, werken in thema’s (seizoenen, Valentijn, kamperen, boerderij, speeltuin etc), knutselen, lezen, spelen, leren wachten en leren van elkaar, gaan boodschappen doen, vieren feestjes etc. Wij hebben echt mazzel met onze gastouder en onze zoon is gek op haar (en haar man).
In principe werken we altijd als onze zoon naar de opvang is en als ik per ongeluk een dagje vrij heb op een opvangdag gun ik mij die dag ook. Lekker kindloos shoppen of een slechte film kijken ?
Ik denk dat kinderopvang heel goed is voor de ontwikkeling, mits je kind het er fijn heeft en jij het met een gerust gevoel achter kan laten.