Kinderopvang voor en nadelen

En de verantwoordelijkheid die de mensen van de kinderopvang dan hebben over jouw kind? 
Als er iets gebeurd dan ze te jong om te vertellen wat er is gebeurd.

@ Dootje
Er kan altijd iets gebeuren, mijn dochter van 5 maanden is gebeten in haar wang door een ander kindje. Dat soort dingen kunnen gebeuren, dat is vervelend maar het blijven kinderen en die proberen soms wat en dat kan nou eenmaal mis gaan. Het kindje is de dochter van de baby leidster, en heeft mij dat ook eerlijk verteld. Je kunt ze niet tegen alles beschermen, daar leren ze ook niets van.

Bij mij blijft er meestal ook niet meer dan 1 uurtje over omdat het huishouden veel tijd vraagt. Je moet de leidsters inderdaad volledige verantwoording geven maar als er iets echt mis is dan merk je dat echt wel hoor want jij kent jij kindje toch het beste

Ik heb volledig vertrouwen in onze gastouder en er kan altijd wat gebeuren. Aangesloten bij een Kinderopvangorganisatie moeten ze aan allerlei eisen voldoen en die worden jaarlijks gecontroleerd. Ik denk dat zorg uit handen geven voor zowel ons als ouders als ons kind heel goed is. En je kunt ze écht niet tegen alles beschermen...

@mamajanssen, prima toch? Ik reageer niet op jouw reactie hoor. En als je wel je kind een paar uur wegbrengt om tijd voor jezelf te hebben is dat ook goed he, dat moet ieder voor zich weten. Maar ik persoonlijk vind dat niet nodig, hooguit voor 1 uurtje als ik eerder klaar ben met werken.

@dootje: wat de verantwoordelijkheid betreft mag ik hopen dat de leidsters gewoon eerlijk vertellen wat er gebeurd?? Dat lijkt me normaal ;) En tja, je weet niet alles tot in detail maar dat is ook een stukje loslaten.Er gebeuren idd wel eens vervelende dingen zoals bijten/een bult vallen/tand door de lip etc.. maar ja dat hoort er gewoon bij. Dit ga je niet voorkomen. Soms zit ik naast een kindje en ben je nog te laat om in te grijpen. Ongelukken gebeuren nou eenmaal. Kan thuis ook gebeuren of als je met je kindje naar een speeltuin gaat ofzo.Je mag er vanuit gaan dat er goed op je kindje gelet wordt. Het is anders dan thuis maar daar leert je kindje ook weer veel van! Op een kinderdagverblijf is eigenlijk alkes veilig, er is niks waar de kindjes niet aan mogen zitten. Ze kunnen vrij spelen en rondkruipen en dat is thuis natuurlijk anders met scherpe hoeken/de keuken/plantjes etc.Het is een kwestie van los durven/kunnen laten en daar krijgt je kindje veel plezier, vrijheid en vriendjes voor terug!

Ons zoontje van bijna 1 gaat ook sinds 6 maanden naar het kdv. Wij hebben bewust tot 6 maanden gewacht vanwege de griepjes die ze daar oplopen. Dat vind ik persoonlijk het enige nadeel. Zoooo vaak ziek (dat is natuurlijk goed voor hun weerstand. Maar papa en mama krijgen het 9 vd 10 keer ook). Hij vind het daar helemaal geweldig. Sterkt gelijk zijn armpjes naar 1 van de leidsters. Hij slaapt en eet er goed en komt qua ontwikkeling elke week wel weer met wat anders naar huis! Super leuk om te zijn. Hij gaat een hele dag. Van 8:00 tot 17:30 en is op een dag dat we beide werken. Maar als ik eens vrij ben besteed ik die dag ook met alle liefde aan mezelf! Chillen of dagje uit met vriendinnen.. Totaal geen schande hoor zolang hij in goede handen is en het daar naar zijn zin heeft. Zodra hij 2 jaar is, wil ik hem zelfs 2 dagen naar het kdv brengen. Vind het tevens ook een fijne voorbereiding op school! Inderdaad het samen spelen en delen. Op zn beurt wachten etc. Qua verantwoordelijkheid is het denk ik wel belangrijk dat je vertrouwen hebt in de personen die je kindje verzorgen. Ga er eens een paar langs, ook gastouders en volg je gevoel... succes!

Terug
Bovenaan