Kinderopvang, waar hebben jullie voor gekozen?

Hoi dames.

Ik was even benieuwd voor welke opvang vorm jullie hebben gekozen (als het nodig is natuurlijk)
Finn (en Roan) gaan 1 dag in de week naar mijn moeder/schoonmoeder (om de week)
En twee dagen in de week naar een kinderdagverblijf.
Gelukkig zitten Roan en Finn op de zelfde groep.
15 februari gaat Finn voor het eerst een ochtend naar het Kdv. Zie er wel tegenop, mijn kleine ventje wegbrengen :-(
Gelukkig past Roan goed op zijn kleine broertje!

Ben benieuwd waar jullie voor gekozen hebben.

Liefs Danielle

Hoi Danielle,

Esmée gaat per 19 maart naar het kdv. Ze gaat 2x een halve dag heen en 1x een hele. We hebben geen familie in de buurt die zouden kunnen oppassen, vandaar dat we haar naar de opvang brengen.
Hier kan ze mooi "spelen" met andere kindjes en leren van elkaar.
Ik ben 2 dagen thuis en mijn man een halve dag in de week, zodat ze niet vaker heen hoeft.
Gr. Jantina

Ik werk het komende half jaar 3 dagen en mijn vriend werkt 4 dagen. Mijn schoonmoeder past 1 dag op.
Ik ben momenteel heel druk bezig met het zoeken voor een gastouder voor 1 dag in de week.
Wij kiezen niet voor een kdv omdat ik de groepen te groot vind en de zorg daar (bij de kdv die wij bezocht hebben) niet voldoende vind voor zo'n jong kindje.

Eindelijk weer eens tijd om te reageren, haha! Hier een heel netwerk qwa kinderopvang, haha! Wij werken namelijk beide in de gehandicaptenzorg, dus beide onregelmatig. Ik ga straks weer 80 procent werken, ik zou graag minder willen maar financieel laat het zich helaas niet toe. En om niet geheel langs elkaar te lopen hebben we wel wat opvang nodig. Yara ging 2 1/2 dag naar de crèche. Maar is nu een dag af, word aardig duur. Dus straks gaan ze beide 1 1/2 dag naar de crèche, mijn zus gaat de vrijdagen oppassen (bij ons thuis), en mijn moeder 1 weekend in de maand (en dan eventueel ook die vrijdag, ook bij ons thuis) en mijn schoonmoeder en vader 1 weekend in de maand ( dan gaan ze vaak daar heen). Het word weer een gepuzzel. Yara is daar wel heel makkelijk in, ze is ook niet anders gewend dus dat scheelt! Zal nu eerst wel wenen zijn omdat ik nu een tijdje thuis ben geweest, maar ze is wel al die tijd gewoon naar de crèche geweest. Ik heb woensdag even gesprek op het werk, de 15e intake voor Gideon op de crèche, en de 22e wen ochtend. Wat gaat de tijd toch snel!!!!!!!!!

Hoi,

We gaan het eerste jaar gebruik maken van ouderschapsverlof. Ik ga 26 uur in 3 dagen werken (eerst 4 dagen) en mijn partner gaat 4 dagen werken, hij werkte eerst 5 dagen. Na het jaar moeten we verder bekijken hoe we het in kunnen vullen.
Daarnaast past mijn moeder 1 dag op en 1 dag kdv. Ik ben benieuwd hoe dit straks allemaal gaat verlopen!

Hoi,

Ik ga dadelijk tot september ook 3 dagen werken (ouderschapsverlofregeling) en mijn man 4 dagen, dus voorlopig maar 2 dagen opvang nodig. Laura gaat 1 dag naar kdv en een dag naar een goede kennis van ons die ook twee dochtertjes heeft. Helaas hebben wij hier ook gen fam in de buurt wonen :-(. Na sept wordt het even afwachten hoeveel ik ga werken, want ik ben bang dat in mijn huidige functie 3 dagen niet akkoord is...

Hey Daan,

Lars gaat 1 dag naar mijn moeder en 2,5 dag naar de opvang.
Hij gaat 16 februari voor het eerst, zo spannend.
Zie er ook behoorlijk tegenop. Een wendagje meer voor mij dan voor hem denk ik.. :)
Had het niet verwacht van mezelf, maar als ik er aan denk kan ik al huilen haha..
Dat wordt wat.. Maar goed, even doorbijten en hij zal het er vast wel naar zijn zin hebben.
Hij zit op donderdag in ieder geval met zijn neefje in de groep dus dat is wel heel leuk.
Jij succes de 15e!!

Liefs Kim

Ik moet 20 febr weer beginnen maar werk maar 2 ochtendjes en dan passen opa en oma op zal in het begin wel bij ons thuis zijn, is maar net waar ik heen gestuurd wordt voor mijn werk. Dus voor ons geen kdv omdat het niet nodig is. En voor die paar uurtjes dat ik werk zou dat ook niet te doen zijn dan ga ik werken voor de opvang, het is dat opa en oma op willen en kunnen passen anders zou ik denk stoppen met werken omdat ik anders simpel weg niets eraan over zou houden. Dit is dus ideaal om aan het werk te blijven als de kindjes straks allebei naar school gaan kan ik altijd nog meer gaan werken als ik dat zou willen maar voor nu is het goed.

Terug
Bovenaan