Kinderopvang, waar hebben jullie voor gekozen?

Hoi,

Sara gaat morgen al voor haar wenmiddag. Ben heel benieuwd, zal vooral voor mij wennen zijn.
Daarna gaat ze 14 februari voor het echie.

Ga dan weer werken. Ik maak gebruik van ouderschapsverlof en ga 80% werken, maar in het onderwijs (middelbaar) houdt dat in dat het in te plannen is in 2 hele en 2 halve dagen. En de rest kan ik thuis doen, zien hoe dat gaat werken!

Mijn man is 9 uur op een dag aan het werk en levert zijn adv's in. Op die manier is hij ook 1 dag in de week thuis.

Levert uiteindelijk op dat Sara voor 1 hele en 2 halve dagen naar het kdv zal gaan. Jammer genoeg geen familie in de buurt om de kleine op te vangen.

In ieder geval voor iedereen die zijn kleintje gaat wegbrengen binnenkort veel succes!

He hoi,

Ik moet op 10 maart weer beginnen. Er wordt bij ons in de volgende straat een agrarische kinderopvang gebouwd, maar deze gaat pas op 1 mei open. Dus ik moet voor anderhalve maand zo oppas gaan vinden. Mijn moeder en schoonmoeder helpen ons uit de brand. Ik heb voor anderhalve dag opgegeven, dit is omdat ik 20 uur weer ga werken, maar ik werk in de zorg dus ook de weekenden en late diensten, dan heb ik geen oppas nodig. Dan is mijn man gewoon thuis.
Iedereen succes als jullie weer aan het werk moeten en je kleintjes achter moeten laten;)

Liefs

Heey!

Ik heb de laatste 10 jaar als gastouder gewerkt, waardoor ik altijd thuis aan het werk was en dus geen opvang voor mijn eigen kids nodig had.
Maar ik mis uitdaging en collega's...en ben nu in het tweede jaar van een HBO studie en wil mijn studie toe gaan passen in mijn werk.
Ik heb echt een kans gekregen op een invalbaan en ga er helemaal voor.
Voor het eerst ben ik nu dus bezig met opvang regelen voor mijn kids. Hoewel ik zelf ook op een KDV heb gewerkt, zie ik dat voor Bodhi niet zitten...ik vind het te grootschalig voor heel kleine babietjes. Dat is gewoon mijn gevoel, want ik weet heel goed dat er met veel liefde en zorg voor de kleintjes wordt gezorgd!

Gelukkig wil mijn zus voor Bodhi zorgen als ik werk! En ook voor Naomi en Quinten. Naomi is 10 en kan wel af en toe een uurtje alleen, dat vind ze wel stoer ook en ze is heel erg zelfstandig. Maar Quinten gaat graag naar mijn zus als ik werk.
Verder is mijn vriend de woensdag vrij en in de weekenden en avonden/nachten.
Het is een oproepbaan voor circa 16 uur, dus even afwachten hoe het allemaal gaat lopen...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er heel erg naar uitkijk om af en toe aan het werk te gaan!!

Iedereen veel succes met werken en wennen aan de uren zonder kleintjes!!

Liefs Brigitte

Hallo dames,

Ik ben blij dat ik na mijn verlof nog vakantie heb tot april dan ga ik weer voor 24 uur per week aan de slag. Ik werk in de zorg als IC/CC-vpk en moet dan weer alle diensten draaien. Dit vind ik ook erg lekker moet ik zeggen. we hebben er voor gekozen dat mijn man geen nachtdiensten meer draait die werkt nu sinds januari de ene week van 6-14:30 en de andere week van 14:00-22:30. Hierdoor hebben we een flexibele oppas nodig die 'sochtends vroeg kan of tot 's avonds laat. Mijn schoonmoeder werkt al jaren als gastouder en mijn vader vangt de kindjes van mijn zus ook 1 dag in de week op. Wij verdelen de dagen dus tussen de beide ouders. verder heb ik een breed opvangnet van familie en vrienden in de buurt dus mocht de nood aan de man komen kan ik daar ook nog op terugvallen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, maar gelukkig duurt het nog even.

groet froukje

Hallo,

Mijn vriend en ik werkten eerder 40 uur, 36 betaald en 4 uur spaarverlof. Ik ga 6 uur ouderschapsverlof opnemen en 2 uur spaarverlof. Mijn vriend, gaat 4 uur ouderschapverlof opnemen en 2 uur spaarverlof en gaat 8,5 uur per dag werken. Dan zijn we beide 1 dag thuis. De overige 3 dagen gaat hij naar het kinderdagverblijf.
Hij zit daar in een gemengde groep.

Hoi hoi,

Ik ga straks 2,5 dag werken (basisonderwijs).
Tijn gaat dan naar een gastouder.
Zij vangt ook meerdere kindjes op.
Net een kdv maar dan met 1 leidster.

Wij hebben ook geen familie en vrienden in de buurt.
Mijn man blijft 5 dagen werken.
Moet de 28 ste weer beginnen.
Heb er ook wel weer zin in.
Vind het ook spannend en hoe ga ik het combineern?

Nog evenlekker genieten.

Gr Marsha

Hoi,

Ik ga straks de ene week 2 dgn werken en de andere week 3 dgn. Dan gaan ze 2 dgn naar het kdv en die ene dag naar mijn schoonouders (om de week dus) en ik werk 1 zaterdag in de maand, dan is mijn man thuis. Aan de ene kant heb ik al wel weer zin om te werken maar eigenlijk vind ik het ook wel lekker rustig zo voor ze. Gelukkig gaat de jongste naar dezelfde groep op het kdv dus die leidsters ken ik al. En de oudste gaat dus 2 dgn naar de nso. Wordt een heel geregel omdat mijn man ook in 3 ploegen werkt. Ben benieuwd of ik het allemaal ga redden 's morgens......maar ik moet 8 maart weer beginnen dus ik heb nog even.

Groetjes

Hoi,

Ik begin in april weer met werken.
Mijn moeder zal dan op Amaya passen.
Ik ga 16 uur werken ipv 20 uur. Ik neem 4 uur p/w ouderschapsverlof op. Ik werk dan 2 vaste dagen en mijn moeder haalt dan ook onze zoon op van school.
Mijn man heeft een eigen zaak, en dan word het kdv nog duurder dan het al is. dus dit was de beste oplossing voor ons. Het zal wel weer ff wennen zijn straks, maar het is ook wel weer goed.
Suc6 allemaal!!

Grtjs

Terug
Bovenaan