kinderopvang

hoe gaan jullie het straks doen met kinderopvang?

mijn dochter gaat twee dagen naar de creche (waar ik ook werk) en een dag naar oma.
hopelijk word het plan om de toeslag straks te verlagen afgewezen, want wij zijn er behoorlijk afhankelijk van. hoe is dat bij jullie?
ik kan helaas niet minder gaan werken om voor de kids te zorgen. en als de opvang straks minder vergoed wordt kunnen wij het ons niet veroorloven. oma kan helaas ook niet vaker oppassen.
Hmmm wat een dilemma!! zat er niet op te wachten dat ik me daar ook nog druk om moest gaan maken.

hey hallo
mijn dochter gaat ook twee dagen in de week.
heb ook niet zo een oma die kan oppassen en echt stoppen met werken kan ook niet...
dus zit een beetje met het zelfde probleem.
hoop ook niet dat ze die plannen doorzetten.

zo maken ze het toch alleen maar moeilijker voor vrouwen.
maarja het zit mij ook niet echt lekker hoor.
maar blijven duimen dat het niet door gaat

omdat ik onregelmatig werk( in de zorg) heb ik een flexibele oppas nodig.
oma en een tante passen op als ze kunnen want die werken ook in de zorg. en anders heb ik nog de vaste oppas die we zwart uitbetalen.

soms heb ik weken helemaal geen oppas nodig en andere weken bijna elke dag dus dit is echt super handig,

Ik zit ook met dit probleem...
werk zelf in de zorg en dus onregelmatig maar kan gelukkig regelen dat ik wel 3 vaste dagen door de weeks kan werken. alleen heb ik soms maar een halve dag opvang nodig en betaal ik voor 3 hele :( ik hoop dat ze dus niet te veel gaan korten in de belastingteruggave want dan moet er bij ons ook een dag af en dan hulp vragen aan de oma's wat we liever niet doen. We willen niet dat ze vast oppas zijn nl.

In eerst instantie hebben wij 1 dag oppas nodig, dit wordt mijn schoonvader, die is thuis en heeft er helemaal zin in, als hij een keertje niet kan, heb ik me stiefmoeder achter de hand. Ik hoop voor diegene die echt opvang nodig hebben dat het niet gekort wordt!

Myrthe en straks nummer 2 gaan 1 dag naar oma en 1 dag naar opvang.
Myrthe ging eerst 2 dagen, maar slaapt daar niet, en was niet te genieten in het weekend. Ben dus dag minder gaan werken.
Als ze heel veel korten stop ik met werken, zoveel verdien ik niet. Vraag me sowieso af hoeveel we straks van mijn salaris overhouden als de tweede er is.
Maar goed, komt tijd, komt raad.

En inderdaad, anders "zwarte'" oppas zoeken.....

Liefs

Ik werk op de tijden dat mijn man thuis is. Hij is chefkok en werkt meestal vanaf 11.30 en ik werk ontbijtdiensten en ben dan alweer thuis. Verder werk ik op zijn vrije dagen. Soms hebben we op zondagochtend een uurtje oppas nodig, dan komt er een meisje uit de buurt of opa en oma passen even op.

Terug
Bovenaan