kinderopvang

Nu past mijn vader 1 dag op en gaat Emma ook 1 dag bso en Renske 1 dag kdv. Vanaf 1 november gaat mijn vader met de VUT en krijgen wij het heel luxe, mijn vader gaat dan 2 dagen oppassen.

Wat een problemen allemaal qua opvang! Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat dat zoveel invloed zou hebben. Gelukkig werk ik thuis en vang ik zelf kinderen op. Ik woon in een nieuwbouw wijk dus kinderen genoeg. Ook als ze minder gaan uitbetalen. Ik duim met jullie mee!

Mmmm... ik heb het nog niet zo helder op mijn netvlies. Ik werk vijf dagen per week, maar sta wel om 3 uur op het schoolplein. Daardoor hebben we voor onze oudste van 5 geen opvang nodig. Nummer 2 van 3 jaar gaat 2,5 dag naar kdv en de andere twee dagen naar de opa's en oma's. Als nummer 3 geboren is, wordt nummer 3 al bijna 4. Na mijn verlof ben ik niet van plan minder te gaan werken, dus nummer 3 gaat hetzelfde rondje maken als onze 2e nu. Misschien de vrijdag ouderschapsverlof... ik wil nummer 3 ook "eigen" tijd geven. Maar hoe dat gaat met de kosten voor de opvang, we wachten het af...

Ik lig er nog niet wakker van. Ik krijg nu 90% vergoed en dat is wel erg veel, toen ik ging werken na mijn eerste had ik zoiets van ik ga werken voor mijn plezier ookal kom ik op 0 uit aan het eind van de maand. Zometeen moet ik dus 2x 0,60 cent per uur betalen á 2,5 dag per week enz. Zo gigantisch veel hoger dan 1 euro per uut zal het niet worden, en ik dacht dat het de bedoeling was dat juist de werknemers het verschil zouden aanvullen.

Terug
Bovenaan