Kinderstoel

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Even een vraagje van een "wintermama" maar Finn is nu 7 maanden en ik zit eraan te denken om alvast voor een kinderstoel te gaan kijken (weet niet hoe het zit met ect. levertijden etc.)
Maar mijn vraag was, welke hebben jullie en bevalt hij?
Ik zat zelf te denken aan de trip trap (toch?) omdat je die heel lang kunt gebruiken.

Ik hoor het wel!

hoi Mirjam,

wij hebben de Ikea stoel. 12 euro en bevalt fantastisch! Hij is veilig en licht, en makkelijk schoon te maken. Ik zou er niet perse naar kijken of je een stoel lang kunt gebruiken; mijn dochter is ruim 2 en weigert in de kinderstoel te eten dus wat dat betreft zijn we erg blij dat we het goedkoop hebben gehouden! Toen Milo net in de stoel kon wilde mijn dochter er niet meer in dus het kwam bij ons perfect uit

Succes met je keuze!

hoi hoi,

Wij hebben ook de tripptrapp en hij zit geweldig! Ben er blij mee. Die Ikea-stoel hebben we ook gekocht voor bij mijn ouders. Voor de paar keer dat ze daar erin zitten, vind ik die prima. Maar niet voor thuis waar ze er toch veel meer erin zit. Hij heeft namelijk geen plankje voor de voetjes op te steunen. Beentjes hangen dan zo af. Misschien dat Lior hierdoor ook niet zo prettig in de stoel zat en er daarom niet meer in wilde zitten? En hoe doe je dat dan nu met Lior? Om te eten moeten ze toch in zo'n stoel zitten, anders komen ze nooit bij de tafen en op schoot voeden vind ik geen optie.

Succes met uitzoeken!
ow ja, op de tripptrapp zit geen levertijd. We konden 'm zo meenemen.

nee hoor, dat is de reden niet, we hebben namelijk zelf ook nog een andere stoel met voetensteun. Ze wil er gewoon niet meer in omdat het een pittig dametje is. Wacht maar tot de peuter-puberteit  Ze zit nu gewoon op een grote-mensen-stoel, zeker niet op schoot!! Als de tafel iets te hoog is zit ze op een speciaal kinderkussen. Ik heb dat eigenlijk in NL nog nooit gezien, misschien bestaat het wel maar niet dat ik weet. Het is ongeveer 12 cm hoog en je legt het op een stoel, klaar ben je! Ze mag dan 2 zijn, het is echt een dametje en absoluut geen baby'tje meer hoor, dat gaat sneller dan je denkt

Hier onze stoel MET voetensteun:

en hier Lior ZONDER kussen,

en hier een foto van het kussen. Het is niet duidelijk maar ik heb er geen specifieke foto van. Lior's nichtje Libi zit hier aan tafel op het kussen, dus je kan zien dat de hoogte nu perfect is

Milo in de Ikea stoel:

Hiya!

Ik heb een model van Chicco, het bevestigd aan de tafel en kan overal mee naar toe (vouwt op tot een zeer draagbaar formaat en komt met draagtasje) het voordeel vind ik dat het zeer weinig ruimte inneemt (ook optisch, geen stoelpoten oid) wat in de kleine appartementen hier in NY een heel groot voordeel is. Kindjes kunnen erin tot ongeveer een jaar of 3. hahaha en als ik zo naar stephanie luister gaan we de 3 jaar grens echt niet halen.

Ajuus, ilja

Wij hebben de tripp trapp en we zijn er heel erg tevreden mee. Het is een rib uit je lijf zo duur is ie, maar Tessa zat er meteen goed in. Lekker meteen aan tafel zonder blad ervoor! Opa en oma hebben de IKEA 12 euro stoel gekocht en daar zit ze ook wel goed in, maar echt stabiel vind ik hem niet....(Tessa is aan tafel nog al een wildebras). Voordeel van de tripp trapp is idd  dat ie lang mee kan en de planken zodanig te verstellen zijn dat  die kleine altijd goed  zit!  

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hoi, wij hebben een TripTrap bij Prénatal gekocht, konden we direct meenemen. Het was wel zo warenhuis, daar hebben ze heel veel op voorraad. Destijds de Bugaboo ook zelfs.
De TripTrap schuif je aan tafel waardoor die minder ruimte inneemt. Als je heel erg gehecht aan je tafelblad bent dan zou je beter voor een stoel met blad kunnen kiezen.
Bij opa en oma heeft Stijn de Ikeastoel. Die kan je met en zonder blad gebruiken en is ook hel erg fijn. Scheeld een hoop geld. Als ie daar niet meer in kan zijn er ook hoge stoeltjes bij Ikea...

Succes met kiezen

Terug
Bovenaan