kinderwagen... duo of enkel???

hey meiden

als onze baby geboren wordt, is mijn dochtertje 2 jaar en 4 maanden ongeveer.
moet ik nu een duo wagen aanschaffen, of gewoon een enkel, en nathalia zelf laten lopen?
ze kan al wel goed lopen (is nu 23 maanden) maar alles duurt een eeuwigheid. ze is (natuurlijk) erg leergierig en wilt alles ontdekken. naar de winkel toe is normaal 10 minuten, als ze zelf wilt lopen, doe ik er ruim 3 kwartier over! alles aanraken, 100 keer stil staan enz.
zou dit straks niet meer zo zijn? als ze dus ruim 2 jaar is? zo wel denk ik dat het handiger is om een duo wagen te kopen???
zo'n kiddyboard hebben we ook al overwogen, maar mn dochtertje kennende blijft ze daar toch niet op staan.

graag jullie mening/ervaring gevraagd!

liefs, do

Het is net een moeilijke leeftijd he, lopen schiet idd nog niet op, ook al is ze tegen die tijd wel wat ouder! Ik heb zelf toch een kiddyboard gekocht. Mijn zoontje is ook zo een type wat niet echt op zo een ding blijft staan, maar hij vind het al helemaal geweldig ook al hangt ie nog niet aan de wagen. Zijn broertje of zusje moet ook nog geboren worden en dan is hij 2jaar en 11 maanden, dus wel iets ouder dan de jouwe!
Een duo wagen is een stuk duurder denk k dan een kiddyboard, je kunt m eventueel via marktplaats een stuk goedkoper krijgen. Dan zou k t eerst zo proberen. Je hebt r ook van die krukjes op staan. Die heb k ook en zo kunnen ze toch zitten!
Maar je moet t natuurlijk zelf weten!

Groetjes Janne

Ik heb zo'n plankje (kiddyboard) achter de kinderwagen genomen. Wij konden die goedkoop van vrienden overnemen. Superhandig, want als je alleen met de baby op pad gaat, dan kan je het plankje gewoon er af halen of opklappen. Bij zo'n duowagen kan je niet de helft er af halen. Ze zijn niet breder dan de gemiddelde enkele kinderwagen, dus daar hoef je het niet voor te laten. Mijn oudste was weliswaar al drie toen zijn broertje geboren werd, maar had een hekel aan lopen. Boodschappen doen was nu een stuk makkelijker met zo'n plankje en hij moest dan weer een stukje zelf lopen en dan mocht hij weer op het plankje. Ik zou het niet doen, want op een gegeven moment (over een jaartje of eerder) wil je oudste niet meer in de wagen en dan zit je met zo'n duoding.

Anne

Mijn zoontje destijds (toen 20 maanden verschil) wilde wel voor korte duur op het kiddyboard, maar hield het dan al snel voor gezien en kon ik hem alsnog gaan tillen. Ik heb eerst een duo kinderwagen achter elkaar gehad van Graco, maar als de oudste zwaarder wordt komt al het gewicht op de voorkant zitten. Toen heb ik de duowagen van Mc Claren gekocht (nasst elkaar). Was een ideale kinderwagen en kon ik zelfs meenemen in de achterklep van de suzuki alto. Het was niet goedkoop, maar ik heb er veel plezier aan gehad.
Succes, groetjes....

Hi Do,

Anders kun je toch evt. ook de kleinste in een draagdoek doen en Nathalia in de wagen als het echt drama wordt met zo'n kiddyboard?
Mijn ventje is net wat ouder als de kleine komt; op 3 maanden na 3 jaar. Maar je moet niet vergeten dat als ze op zo'n board staat ze ook zicht heeft op haar brusje, dus dat het iets meer afleiding bied dan alleen het staan op een plankie ;-)
Ik zou ook geen duo aanschaffen, maar dat komt ook omdat ik ze zo lomp en onbenullig in gebruik vind, je duwt je een ongeluk met zo'n ding vind ik...
Maargoed das persoonlijk natuurlijk!

Succes met de keuze!

ben een hele poos oppas geweest bij mensen die wel een duowagen hadden. De kleinste was toen 9 maanden en de middelste 2,5 jaar. Zij hadden nog een derde, van 4,5 jaar. Wellicht hadden ze de wagen toen al aangeschaft.

Ik vond het persoonlijk ontzettend handig, een kindje van 2,5 jaar kan gewoon niet eeuwig blijven staan. Hoe wil je dat doen met een middagje stad? Een kindje van ruim 2 is zo snel moe, dan wil ie ook lekker kunnen zitten!

Op marktplaats zijn ze niet zo superduur, je hoeft ook geen extreem luxe, zolang heb je hem ook weer niet nodig!

hey meiden

nee, voor de prijs hoef ik het niet te laten.
heb een hele mooie gezien voor 159 euro nieuw!
nogwat scoop heette hij. dat ding is gewoon goedkoper dan de kinderwagen die ik bij nathalia had gekocht!
de baby kan achterin liggen (en daarna zitten) en nathalia voorin als ze niet meer wilt lopen.
idd suzanne, een midagje stad zie ik niet gebeuren met een kindje van ruim 2 jaar de hele tijd lopend.
en mocht ze een jaartje later wel heel goed zelfstandig kunnen lopen, gooi ik hem op marktplaats. een buggy heb ik nog van nathalia (kinderwagen niet meer, heb ik toen verkocht dus moet zowieso een nieuwe kinderwagen kopen)

een draagzak heb ik wel, maar denk niet dat ik hem ooit zal gebruiken. voel me er niet fijn bij. na mijn idee (en das gewoon persoonlijk hoor) verziek je dan t ruggetje, aangezien die niet recht ligt.

allemaal bedankt voor jullie reacties.

liefs, do

Hoi,

ik zou ook voor een board gaan en geen duo wagen.
Mijn zoon zit sinds ongeveer 2,5 jaar al niet meer in een kinderwagen. Hij wil alleen maar zelf lopen, en als ik heb toch in de buggy deed, dan klom hij er zelf uit, met alle gevolgen van dien.
Maar dit hangt natuurlijk ook van je kindje af.
Een vriendin van mij heeft deze ook via marktplaats gekocht en was dus ook niet duur.
Succes

Terug
Bovenaan