kinderwagen... duo of enkel???

Hoi Do,

Ik was weer eens op het zwanger zijn forum aan het kijken (nee, je hebt nog steeds niets gemist).
Emma was 2 jaar en 5 maanden toen Renske geboren werd en zij bleef goed op een kiddyboard staan. En nog steeds gebruik ik hem als we een flink door moeten lopen naar school bijv. Ze is nu 4 jaar en zou echt nooit meer in een kinderwagen gaan zitten, maar op dat plankje staan doet ze wel, erg handig als we haast hebben.
Ik heb hem altijd gebruikt voor kleinere stukken, een boodschapje, naar psz, de speeltuin. Voor dingen als een dagje weg namen we ook de buggy mee, maar dan waren we met z'n tweeen. Hier bevalt een kiddyboard dus erg goed.

Mijn dochtertjes zijn nu 15 maanden en 1 maand oud. Ik heb geen duowagen. De oudste zit nog in de wandelwagen of buggy, en de kleine gaat mee in de draagdoek en straks de buikdrager.
Als zij hieruit is gegroeid zo rond de 8 a 9 maanden kijk ik wel weer hoe ik het allemaal doe!

In jouw geval zou je oudste dan alweer 3 jaar zijn. Zonde om dan zo'n grote uitgave te doen aan een duowagen!

Zit je dochter nu nog veel in de wagen? Als dat wel zo is zou ik een (tweedehands?) duowagen aanschaffen. Zo niet, dan zou ik inderdaad een kiddyboard aanschaffen.

Bij mijn oudste 2 zit er 19 mnd tussen, en had ik zowel een duo wagen als een kiddyboard. Dan kon ik kiezen. Ik had wel beide van Marktplaats gehaald, want beide dingen zijn best duur. De duowagen hebben we eigenlijk alleen maar gebruikt zolang de kleinste in de wagen lag. Toen ze kon zitten, hebben we de grote wagen weer weggedaan via MP.

Nu zijn ze 4,5 jaar en bijna 3 en zit geen van beide meer in een wagentje. Maar ik loop ook vrijwel nooit; ik fiets alles met ze. En dat gaat natuurlijk niet met een pasgeboren baby. Wij gaan dus een fietskar met babyschaal aanschaffen. Daar kun je ook mee lopen.

hey meiden

bedankt voor jullie reactie.
duur zijn die duo wagens niet. heb een tandem scoop gezien voor 159 euro nieuw! dus voor t geld hoef ik t niet te laten.
mn dochtertje zit nu idd nog in de buggy. ze mag wel vaak loslopen van mij, maar als we bv naar mn moeder gaan is dat toch net iets te ver weg voor haar. draagzak heb ik wel, maar wil ik niet gebruiken. heb er gewoon geen goed gevoel bij. wil de kleine gewoon in een ligbak laten liggen.
moet zowieso al een nieuwe kinderwagen kopen, aangeizen ik die van nathalia toen had verkocht.

door jullie reacties ben ik tot de conclussie gekomen dat ik gewoon nog even wacht met een kinderwagen kopen. ben in juni uitgerekend, dus als ik in maart/april voor een wagen ga kijken ben ik er nog ruim op tijd bij. dan kan ik even nathalia haar ontwikkeling afwachten. voor t zelfde geld loopt ze tegen die tijd wel heel goed mee.

nogmaals bedankt.

liefs, do

Hey Do,

Onze zoon is 20 maanden als de kleine geboren word.
Wij wilden eerst een kiddyboard kopen, maar die kan dus niet achter onze quinny buzz.
Want die is te licht en dan zou hij ook geen ruimte hebben om te staan als de kinderwagenbak erop zit.
Dus wij hebben een duo-wagen aangeschaft op marktplaats een mountain-terrain wagen(naast elkaar)
Mijn schoonzusje heeft een urban-jungle en was er erg over te spreken(deze lijken op elkaar)
Hij is licht om te sturen alleen heb je wel een grote auto nodig om hem te vervoeren.

Wij hebben ook zoiets, gebruiken we hem niet veel dan verkopen we hem weer via mp.
Ze zijn behoorlijk gewild, dus ook weer zo verkocht.
Ik hou wel mijn quinny voor als ik er maar met 1 op stap ga.

Groetjes Willeke

Mijn zoontje is als de kleine wordt geboren 3 jaar 2 maanden en dan hoop ik dat het net kan. Nu is het zonder buggy eigenlijk niet te doen, hij is volgende maand dus 3 jaar. ook net als jou overal stil staan en overal heen lopen waar je niet wil. Al ben ik nu al erg bezig hem te leren de buggy vast te houden. Dit gaat heen en terug weg goed maar in de stad zelf?? nee dat zie ik nog lang niet zitten. Ik was wel van plan mijn meisje vaak in de draagdoek mee te nemen dus dan heb ik de buggy leeg voor hem. (ik stop haar met een babynestje gewoon in een buggy) Gaat dit echt allemaal niet dan koop ik wel een dubbel buggy. Wel heb ik voor het fietsen zo'n fietskar voor achter de fiets, deze is geen wandelwagen helaas.

Weet niet of je toevallig een babydrager hebt, kun je de baby op je buik dragen en de oudste eventueel nog in de kinderwagen. Zo'n drager kost geloof ik zo'n 25-40 euro en kun je enkele maanden gebruiken. Erg handig en dan hoef je geen nieuwe wagen te kopen. Tegen die tijd kan je oudste waarschijnlijk wel zelf lopen.

Toen onze tweede werd geboren, was de eerste anderalf en konnog niet lopen. Wij hebben een Phil en Teds Vibe gekocht a 1000 euro. Duur, maar dan eb je wat. Het is een hele aparte wagen de kindjes zitten schuin onder elkaar. Ander moet je er even naar googlen, dan zie je de foto's en is het duidelijk. Wat ik je kan aanraden is de wagen via marktplaats te kopen. De phil en teds is dan vele stukken goedkoper.En de oudere modellen kan je al voor 200 euro kopen. veel succes bij je beslissing.

Terug
Bovenaan