Kinderwagen en broertje of zusje op komst!

Hi,

ik heb een vraagje betreft onze kinderwagen. Wij hebben nu een bugaboo voor onze dochter, die is 17 maanden en in december verwachten wij een kleintje erbij!
Hoe zit dat met de kinderwagen, moeten we nu kijken naar een donkey of is het prima de kinderwagen te gebruiken voor de baby.. kan onze dochter en gewoon naast lopen over 9 maanden? Nu is ze natuurlijk of moe, of ze wilt niet lopen of ze loopt juist weg hahah.

Groetjes
 
Je moet niets, dat ten eerste. Kijk gewoon wat voor jullie praktisch is. Wil je een nieuwe/andere duowagen, neem je genoegen met een plankje (of kidsit) of neem je de baby eerst mee in een draagzak? Wij hadden destijds een kinderwagen en een buggy. Als we met z'n allen op pad gaan, namen we beiden mee. Ging ik alleen op pad, ging de baby in de kinderwagen en mijn peuter op de Kidsit.
 
Laatst bewerkt:
Hier ondertussen een baby van bijna 6 maanden en een peuter van bijna 2,5. Voor kleine afstanden loopt de oudste naast de kinderwagen. Ze stapt ook wel erg graag dus dat helpt, plus ze kan ook al wel een redelijke afstand aan. We hebben ook een meerijdplankje voor wanneer ze moe is of als we wat verder moeten. Wanneer het praktischer is dat de oudste in de kinderwagen zit, nemen we de kleinste mee in de draagzak. Het varieert dus enorm hier afhankelijk van de situatie. Een tweede buggy of kinderwagen hebben we tot nu toe nog niet in huis gehaald of nodig gehad
 
Ik zou zeker kijken naar een plankje voor achter de wagen.

Je zou ook langzamerhand kunnen proberen je dochter aan het lopen, loopfietsen of steppen te krijgen, voor de korte afstanden. In december is ze al een stuk groter dan nu, en heeft ze vast meer uithoudingsvermogen.

Als nanny van twee kinderen met ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil (2,5 jaar), deed ik ook af en toe de grote in de wagen als hij op instorten stond, en de baby in de draagzak.
 
Wij hebben een leeftijdsverschil van net geen twee jaar. Aan de kinderwagen een plankje met zitje en stuurtje en voor uitjes naar de dierentuin bijvoorbeeld hebben we nog een extra buggy omdat het daar ver lopen is tussen de verschillende dieren. Nu zijn ze bijna 3 en 5 en doen we het nog steeds zo. Mijn dochter van 5 is na een drukke schooldag soms te moe om te lopen, dus dan gaat ze op het plankje/zitje.
 
Terug
Bovenaan