Kinderwagen jungle!!!

Hallo allemaal,

het is misschien nog wat vroeg (ben nl net 4 maanden zwanger) maar ik ben al ernstig op zoek naar een kinderwagen. Omdat het de eerste is wil ik em graag nieuw kopen maar ik weet gewoon echt niet welke ik moet aanschaffen! Ik begrijp dat het vooral van belang is wat je zelf wilt en hoe de leefomstandigheden zijn etc (grootte v/d wagen enzo) maar ik zou zo graag ervaringen willen horen van mensen die een kinderwagen hebben gekocht en al in gebruik hebben ... is er misschien ook een site waarop testen staan ofzo? Iedereen heeft het maar over de Bugaboo maar ik vind em zo laag (ben zelf vrij lang). Heeft iemand anders hier ervaringen mee? Ik hoor graag van jullie! Alvast heel erg bedankt!
 
Hoi hoi,
Wij waren zelf ook eerst geinteresseerd in de bugaboo maar ook wij vinden hem te laag, zeker als je zelf wat langer bent.
Wat wij nu ook wel een mooie vinden is de Quinny Buzz. Ook te combineren met de Maxi-Cosi en een handig systeem waarbij de kinderwagen zichzelf uitklapt. Nadeel van deze wagen is wel dat er weinig "bagageruimte" is onderin.
Beter is dat bij bijv. de Quinny Freestyle Comfort. De Buzz is trouwens het best verkochte model op dit moment. Is ingeklapt ongeveer net zo klein als de bugaboo.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ben benieuwd waar jullie keus op valt. Laat het me nog even weten!

Groetjes Ankie
 
Hoi anoniem,
Wij zelf hebben de tropphy Air, nu een ruime twee jaar. Wat heerlijk is zijn de voorste wielen die meesturen/ draaien als je de bocht om gaat. Zo hoef je de wagen niet op te tillen in een bochtje. Zeker handig als je aan het winkelen bent en er smalle wandel paden zijn. Bugaboo heeft dit ook, maar wij vonden hem inderdaad te laag en naar verhouding erg duur. Op de T.A. kan je ook een maxicosi bevestigen(we hebben er wel één van bébé confort , heel makkelijk om te wisselen en er in te zetten, net als de wandelwagenbak. Inmiddels heb ik de bekleding van de maxicosi en wandelwagen al een keer gewassen, ook erg handig dat het er helemaal af kan. Je zou ook eens moeten kijken naar de grote van de wandelwagenbak, die van de Tr.Air is groter/ breder dan die van maxi cosi en bugaboo. Ons dochtertje ( die voor haar leeftijd erg lang was) heeft er langer in kunnen liggen, dan het buurmeisje in de bugaboo. Lekker als het van de zomer mooi weer is, dan kan de kleine onder de parasol in de wandelwagen buiten slapen. Het enige nadeel wat ik tot nu toe van de Tr. Air ben tegen gekomen is het plakken van de banden. Doordat de spaakvelgen van kunstof zijn krijg je de band er niet omheen. één band is weliswaar nu geplakt, maar het is nog niet gelukt om de buitenband eroverheen te krijgen. Waarschijnlijk zal ik daar voor even naar de fietsenmaker moeten.
Ga ook eens naar zo'n winkel, en probeer verschillende wagens uit. Ga niet te veel uit naar wat verkopers je vertellen, als je pech hebt krijg je een verkoper die je toch een bepaald merk probeert aan te smeren, omdat ze daar meer premies voor krijgen.
Alvast heel veel succes, en ik ben benieuwd naar je zoek tocht. Net als Ankie, laat het nog even weten welke het is geworden. (ps 4mnd vroeg? welnee neem lekker de tijd ervoor)
Groetjes Es
 
hoi anoniem,
ben je al bij prenatal geweest?, daar hebben ze echt alle soorten en maten en hoogte.je moet wel naar een grote prenatal winkel gaan b.v. in utrecht.
ik denk dat ik de mijne daar ga halen want ik ben ook lang, en daar zijn ze te stellen heel makkelijk met een druk op de knop succes groetjes sasja!
 
Hoi

Heel herkenbaar!
Een kinderwagen uitzoeken is heel moeilijk. Er zijn er zoveel! Wij hebben een Bebe Confort. Ik vind hem heel fijn. Zwenkwielen voor en flink wat bagageruimte handig met boodschappen doen. Het zitje (vanaf +/- zeven maanden) kan vooruit of achteruit op het onderstel. Ook kan de maxi-cosi erop maar dat heb ik nooit veel gebruikt. We hebben de wagen plus toebehoren gekocht bij Prenatal in de opruiming.

Veel succes

O,ja het is ook fijn om even in de winkel te oefenen met de wagen in en uit te klappen en of dat je dit allemaal alleen kunt en dat alles in de auto past.
 
Hallo!
Er zijn inderdaad heel veel wagens te koop. Wij hebben zelf inderdaad de bugaboo, en vinden hem helemaal top! Hij is licht, wendbaar, klein in te klappen, gewoon een super-wagen! Waarschijnlijk hebben ze bij bugaboo ook de klacht gehoord dat ie nogal laag is voor lange mensen, want er worden deze maand twee nieuwe modellen gelanceerd, waarvan er een een verlengbare en verstelbare duwstang heeft. Misschien iets voor jou? Natuurlijk zijn er nog heel veel wagens, en zitten er vast nog andere hele goeie bij, maar wij zijn zeer tevreden met de bugaboo.
succes met je keuze!
 
Ik heb zelf de Quinny 4-wieler. En ik ben er erg blij mee! Vooral als je veel gaat wandelen is hij ideaal. Hij duwt erg licht door de grote luchtbanden. En hij heeft een lekker groot boodschappenvak! Ook is de duwstang goed in hoogte verstelbaar wat voor heel belangrijk was omdat mijn man ruim 20 cm langer is! Nadelen zijn: de kinderwagenbak is vrij klein, mijn zoon was hier met 4 maand echt uitgegroeid! En hij vouwt vrij groot op. Dus je moet een redelijke kofferbak hebben als je hem in de auto meeneemt. Maar omdat de wielen er gemakkelijk afklikken, past hij bij ons doordat we aan een kant de wielen eraf halen.
Probeer er gewoon lekker veel uit in de winkel en hou goed rekening met waarvoor je hem het meest gebruikt en hoe je woont. (dit ivm grootte enz.)
Heel veel succes met uitzoeken


 
De bugaboo is inderdaad erg laag ben zelf niet niet zo groot maar toch moet ik zelfs nog bukken. Hij is zelfs nog lager dan dan andere merken kinderwagens. Ben zelf 17 wkn zwanger en ook op zoek vandaar. Ik ben uitgekomen bij de Stokke kinderwagen. Hij zier er misschien op het eerste gezicht raar uit maar als je je zelf er even in verdiept is het echt een super kinderwagen (vind ik dan). Vooral als je lang bent is hij erg handig is nl 70 cm hoog. Bij prenatal verkopen ze hem ook. Is wel handig als iemend hem even demonstreert. Ze hebben ook een site.
Misschien heb je er wat aan.

succes groetjes jolijn
 
Terug
Bovenaan