Kinderwagen jungle!!!

Hoi

Ik ben inmiddels al een mama van een pracht dochter. Ze is nu 4 maanden en wij hebben de maxicosie wagen. We zijn er onwijs tevreden over, he kan het handvat verstellen naar lager en hoger. Het is gewoon een heerlijke wagen. Daarnaast vind ik het erg fijn dat het voorwiel 90 graden kan draaien en dat je hem ook eventueel vast kan zetten.
succes met je keuze.

liefs linda
 
Hoi Anoniem,

Ik begrijp wat je bedoelt. Het uitzoeken van een kinderwagen kan erg moeilijk zijn. Wij vonden in eerste instantie de Bugaboo ook erg leuk maar bij nader inzien bleek hij wel erg klein. Een kind van 2,5 jaar zit er erg krap in (hebben we in de winkel uitgeprobeerd). Verder rijden de kleine wieltjes niet zo comfortabel in het bos (ook niet wanneer je de grote wielen voor doet). De Quinny Buzz leek ons ook erg leuk maar het enige voordeel daarvan ten opzichte van de Quinny speedy SX was dat hij er erg leuk uitzag, inderdaad weinig bagageruimte en inklappen is alleen mogelijk wanneer je het zitje eraf haalt, anders springt hij weer open. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Quinny Speedy. Lekker wendbaar en voldoende ruimte voor het kind. Succes ermee.
 
Je moet eerst zelf weten wat voor eisen je stelt, wat vind je allemaal belangrijk? Als je echt helemaal geen idee hebt raad ik je aan naar een Baby-Dump te gaan of ander soort groot winkelcentrum waar ze 'alle' wagens hebben en daar om advies vragen. Je kunt hier met alle type wagens rijden en zien wat jij prettig vindt. Je kunt kiezen tussen een "driewieler" of een "vierwieler" (iets stabieler, handig als je al kids hebt en/of hond en dus veel bos/strand in gaat), (harde) buggybandjes zoals bij de Bugaboo (vind ik weinig vering hebben en oncomfortabel) of luchtbandjes (handig als je ook vaak over oneffen grond loopt zoals in een bos) en dan heb je natuurlijk ook veel verschillen in hoe soepel ze rijden.
Bv. de Mutsy rijdt erg soepel maar die vond ik persoonlijk té soepel, wiebelig.
Zelf had ik een uitgesproken mening en ideeën over wat in ieder geval wel moest: 4 wielen, luchtbandjes (hebben een hond), stevig en praktisch in te klappen, niet te zwaar met duwen. Wij hebben uiteindelijk bij de Baby-Dump een I'coo gekocht; een merk dat niet overal te koop is maar wel een geweldige wagen! Rijdt heeel soepel, is zeer gemakkelijk in te klappen, zelfs met stoeltje, en het stoeltje kan op 2 manieren op de bak gezet worden - van je af en naar je toe, zeg maar. Ook iets wat niet iedere wagen kan. Alleen de Quinny en de Mutsy kunnen dat, maar zoals ik zei viel de Mutsy voor mij al af, mede doordat ik het een lelijke wagen vind en het feit dat de Mutsy met de kinderwagenbak maar op 2 punten bevestigd is, vind ik ook wiebelig en instabiel. En met rijden ging hij alle kanten op, vond ik tenminste niks.
Ik ben dus erg blij met onze keuze! Succes met de jouwe!
 
Ik vind persoonlijk de bagaboo lelijk, met die gekke kleine wieltjes vooraan. Hij moet dus wel superehandig zijn want je ziet ze echt overal. Ik heb zelf de maxi taxi in huis, is geloof ik oud model van bovenstaande wagen. Klein en met 1 hand open en dicht te klappen en ik vind em zelf heel mooi. Wij hebben zelf een dag in babypark kesteren rond gelopen en werkelijk alle wagens geprobeerd. Dan merk je vanzelf wel welke bij je past (sommigen zijn echt heel mooi maar heel lastig in te klappen bijvoorbeeld). We hebben de wagen uiteindelijk ergens anders gekocht omdat babypark schreeuwend duur is.
 
Toen ik nog zwanger was van de eerste hebben we onze twijfels gehad. Of we namen de Bugaboo od een Teutonia. Ik kende de Teutonia niet, maar volgens anderen was dat de rolls royce onder de kinderwagens. Uiteindelijk de Teutonia gekozen, omdat ik vind dat je kindje niet zo bedekt zit in de zitstand. De prijs van een Bugaboo en Teutonia is vergelijkbaar.

Suc6
 
ik ben zwanger van de tweede en heb bij de eerste een Quinny gehad er is alleen een probleem nij is erg intensief gebruikt en iederjaar veranderd hij met als gevolg dat je niets meer aan de garantie hebt omdat hij niet te maken is(bij prenatal werd dit ontkent) zelf ben ik ook erg lang
1.86 en hebben we nu voor een mutsy joey gekozen hij is erg goed te combineren in je eigen smaak en er zijn veel mogelijkheden mee .
verder is ook de stokke geweldig rijd geweldig er kan alleen geen kinderplankje achter en aangezien dit onze tweede is hebben we die echt nodig
wens je succes en laat je vooral goed informeren in de winkel!!!
 
heb gekozen voor de urba jungle duo rider. Vindt deze geweldig, heel goed wendbaar. acheraf bleek ik zwanger van een tweeling dus de duo gedaan. De stokke wagen leek mij ook heel goed maar die hebben ze niet voor tweelingen.
 
Hoi meis .)

Heel belangrijkis dat je gene kleine wieltjes hebt.... maar het liefst lucht banden!! Want ik heb oook eenkeer een wagen gekochtmet harde wieltjes die waren dan wel niet kleinmaar mijn baby schudde helemala door elkaar bijeht wandelen en heb sbos kunje al helemala niet in.. echt op een stope nar de supermarkt rijden nou na 3 maandenheb ik een neiuwe moetenkopen hup wer 1000 piekies ertegen aan dit keer met luchtbanden .. wat een verschil super!!
nu kan mijn 4e kindje er ook binnenkort in spannenddd..
succes enlaatjenog weten wat je keuze zal worden?

vr gr bibi :)

 
Terug
Bovenaan