Kinderwagen kopen

Wij zijn aan het kijken voor een kinderwagen, maar komen er niet helemaal uit. Ten eerste is er echt zo veel keuze dat wij door de bomen het bos niet meer zien. Misschien kunnen jullie helpen. Het leek ons wel handig om één te kopen waar een autostoeltje op kan, maar een reiswieg lijkt ons dan weer niet handig omdat het kind hier niet zo lang gebruik van maakt en wij niet veel ruimte hebben om die op te bergen. Zijn er kinderwagens met wandelwagen en autostoel zonder reiswieg? Wij zagen alleen 3 in 1 combiwagens, maar dan kan je er denk ik niet voor kiezen om de reiswieg achterwege te laten of kan dat wel? Alvast bedankt!!
 
Juist de reiswieg is iets wat je nodig hebt voor je kindje. Als de baby nog heel klein is is het niet goed voor het lichaam om in een autostoel of wandelwagen te liggen. Er zijn genoeg merken die het frame van de reiswieg combineren met de wandelwagen. Bv Joolz, je hebt dan alleen stof en geen frame als je bak niet met nodig hebt.
Voor de keuze ligt het denk vooral aan het budget en wat jullie fijn vinden lopen. Succes met jullie zoektocht!
 
Met je vraag kan ik je niet echt helpen. Je kan natuurlijk een 3 in 1 kopen en dan de reiswieg gelijk proberen door te verkopen.
Je kindje enkel in de maxi cosi vervoeren is echter niet zo goed voor je kindje. In de Maxicosi zitten ze en kunnen ze niet vrij bewegen wat niet goed is voor de ontwikkeling van de heupjes en rug van je baby. Ik zou me hier wat verder in verdiepen voordat je de keuze maakt.

Veel dragen kan natuurlijk ook een optie zijn. Een draagdoek/draagzak neemt een stuk minder plek in.

Ik merk zelf ook dat als ik voor kleine stukjes af en toe wel onze wagen met maxicosi gebruik, dat deze een stuk minder stabiel voelt, dus daar zou ik dan goed op letten.
 
Waar wil je het kindje dan in meenemen de eerste weken/ maanden? Een kindje mag zeker in het begin namelijk gedurende de hele dag in totaal maximaal 30 minuten in een maxi cosi/ wipstoel en dergelijke. Ze moeten met name de hele dag plat liggen heb ik begrepen. Er zijn speciale draagdoek/zakken waar je een new born ook in mag dragen. Volgens internet geldt daarvoor geen tijdslimiet.
Er zijn winkels waar je de buggy los kunt kopen met een losse autostoel. Daar zit dan geen reiswieg bij
 
Wij hebben een bugaboo fox (maar er zullen zeker meerdere varianten zijn), waarbij je inderdaad alleen het stof overhoudt van de reiswieg als je die niet meer gebruikt. Ideaal want dat neemt echt weinig ruimte in als je het wilt opbergen! Alleen een maxicosi lijkt me echt geen optie (sterker nog, ik heb nooit adapters gekocht om de maxicosi op de wagen te kunnen zetten want je kindje mag niet zo lang in de maxicosi)
 
Er zijn ook kinderwagens waarbij je de reiswieg ombouwt naar zitje wanneer de baby daar aan toe is. Dan heb je niet 2 aparte dingen die je moet opbergen. Reiswieg is wel belangrijk voor de baby, en heerlijk om hem in te leggen om te wandelen, dan slaapt hij lekker. Ik heb de reiswieg de eerste 5 maanden dagelijks heel veel gebruikt! Toen begon hij zich op te trekken en willen zitten dus overgestapt naar het zitje. Er zijn babys die er ook langer in liggen.
Voor de maxicosi hoef je eigenlijk alleen de adapters te hebben en dan past elk autostoeltje erop
 
Wij hebben een Dubatti kinderwagen en die heeft, net als hier al eerder gezegd, maar een frame waar je zowel de zitting als de bak op ritst. Je houdt dan een plat pakketje over die je zo onder of op een kast kan leggen.
Ik zou zeker een bak overwegen. Wij hebben bijvoorbeeld ook aan verjaardagen gedacht.. ik vind het niks als ons kindje van hand naar hand gaat en sowieso continu in handen vind ik niks, dus als we naar een verjaardag gaan of gewoon ergens op visite gaan, gaat de kinderwagen met bak mee en daar gaat de kleine dan lekker in. Zo kan het lekker slapen en kan iedereen vanaf een afstandje kijken. Is het wakker of onrustig kan het altijd nog gepakt worden, maar dan is het geen must. Wat het bij een maxi cosi wel is want daar mag het niet te lang in zitten..
 
Je kan de reiswieg natuurlijk overslaan als je een draagdoek gebruikt. Die zijn ergonomisch gezien ook geschikt voor newborns. Ons kindje sliep ook niet lekker in de reiswieg die in de woonkamer bij ons stond ofzo. Dus wij hebben juist veel de draagdoek gebruikt. Toch vond ik de reiswieg met wandelen wel weer fijn, want een baby op je buik met een paar boodschappentassen aan de arm kon ik die eerste maanden echt nog niet. En inderdaad, lang in de maxicosi is niet goed voor je kindje. 
De 3 in 1 oplossingen worden ook gewoon in losse onderdelen verkocht. Zo hebben wij de autostoel van Nuna zelf er niet bij genomen en hebben een in onze ogen beter model van maxicosi gekozen. 
Let op dat je niet meteen hapt. Elke paar weken zijn er weer aanbiedingen. Even een paar weken wachten heeft ons 150 euro gescheeld op het model dat we gekozen hadden. 
En check voor de autostoel de anwb testen en of je isofix aansluitingen in de auto hebt. 
 
Terug
Bovenaan