Kinderwagen kopen

Tja die reiswieg heb je echt nodig hoor de eerste 5 maanden. Je kan je kindje echt niet altijd in de maxi cosi op de wagen zetten, dat mag helen niet zo lang en juist in de reiswieg slapen ze heerlijk en liggen ze beschut uit de wind en kou.

Wij hebben een Joolz waarbij je de reiswieg later ombouwt naar het zitgedeelte. Dus het is 2 in 1! Geloof me, je kunt écht niet zonder die reiswieg. Of je moet altijd wandelen met draagdoek, maar dan heb je die wagen helemaal niet nodig de eerste 5 maanden.

Ik klikte de reiswieg er ook wel eens af en zette die dan op de bank of box en dan sliepen ze er overdag heerlijk in. Het is zo'n lekker nestje voor baby's de eerste maanden.

We wonen super klein en hebben geen ruimte voor de wagen in huis, dus hij ligt altijd achterin de auto, al 4 jaar lang (2 kinderen verder ondertussen) en dat gaat prima!
 
Wij hebben eentje van het merk Kinderkraft. Reiswiegje, maxi cosi en een zitje. Ik vind hem erg fijn! Vooral dat alle drie op het onderstel kunnen.

Het autostoeltje laten we standaard in de auto en pas als onze kleine groot genoeg is voor het volgende autostoeltje halen we die eruit. Autostoeltje gebruiken we eigenlijk niet heel vaak in combinatie met het onderstel. Dan pak ik liever snel mijn draagzak.

Reiswiegje gebruiken wij heel veel! Het neemt idd veel ruimte in, maar onze kleine slaapt er heerlijk in en als we op bezoek zijn hoeven we niet nog een extra bedje mee te nemen. Als we lange stukken lopen gebruiken we ook het reiswiegje.

 
Bedankt voor de reacties, echt heel fijn om de ervaringen te lezen. Ik ben inderdaad van plan om de eerste paar maanden de baby vooral in een draagzak te dragen en niet te lang in bijvoorbeeld de maxicose te vervoeren. Maar als ik zo de ervaringen lees kan een reiswieg ook wel erg handig zijn en zijn er blijkbaar ook reiswiegen die je kunt ombouwen tot een wandelwagen waarbij je alleen wat stof overhoud en niet de frame. Dit gaan wij zeker overwegen. Bedankt voor alle tips dames!! Wij gaan rustig verder oriënteren ?
 
O en nog een tip. Bij babypark hebben ze een baan gemaakt waar je de wagen op verschillende ondergronden kan uittesten. Dat heeft ons ook echt in onze keuze geholpen. Zij hebben ook laagste prijsgarantie dus wanneer je hem ergens anders goedkoper hebt gezien dan kun je hem bij hen ook voor die prijs krijgen.
Kijk vooral ook naar aanbiedingen waar je bijvoorbeeld een regenhoes of voetenzak erbij krijgt. Dat scheelt ook weer een hoop in kosten :)
 
Over de reisweg is al veel gezegd en inderdaad wel fijn als je die hebt. Waar wij ook naar gekeken hebben is de ruimte in de bak onder de wagen, kun je de luiertas kwijt en hoe groot is de wagen als je m inklapt (past ie makkelijk in de auto). Iets wat wij niet direct nodig vonden, maar later wel aangeschaft hebben is een zonnescherm dat aan de kap te ritsen is en over de bak getrokken kan worden (we hebben een Joolz). Heel handig, houdt de meeste zo'n uit de bak, wordt niet te warm in de bak en ook te gebruiken op het zitgedeelte. Succes met jullie zoektocht!
 
Wij hebben de Cybex Priam besteld.
Deze heeft een alternatieve reiswieg, niet zo'n grote bak maar een soort babynestje op de zitting die helemaal plat kan.
Zoek maar eens op Cybex Priam Lite Cot.
Zij hebben ook hun eigen maxi cosi en rijdt heerlijk!
 
Terug
Bovenaan