kinderwagen uitzoeken! MOEILIJK!!

Hoi,

Wij zijn een beetje aan het kijken welke kinderwagen we gaan kiezen, maar wat is dat moeilijk zeg! mijn voorkeur gaat uit naar de Bugaboo Cameleon. Heeft iemand hier ervaring mee? Goed/slecht??
Of welke wagen nemen jullie?
Volgens mij is zo`n topic al eens geopent, maar ik hoor het graag van jullie!

Groetjes Inge

Wij zijn er tevreden met onze bugaboo
- Kindje kijkt naar je toe, tijdens het boodschappen doen houden wij hele verhalen en in nieuwe situaties zie ik hem altijd even naar mijn reactie kijken
- zeer stabiel. Bij een vriendin met een ander merk kwam het voor dat met tillen wielen loslieten, bij ons nog nooit gebeurd
- zeer wendbaar
- op stations zonder liften en andere plekken ros in de trap af tot grote vreugde van onze kleine en de wagen houdt dat prima.
- door de makkelijk te verzetten duwstang gebruiken wij de wagen bij vrienden en inrestaurants als kinderstoel, ik klap de duwstang dan om, gaat prima
- we gaan vaak het bos in altijd zonder problemen
- volgens de consumentenbond is hij lastig in te klappen, maar ik ervaar dat niet zo, misschien even wennen?
succes met je keuze

Aan de buggaboo kun je geen buil vallen hoor! Dat is echt 1 van de betere wagens met alle mogelijkheden die je nodig hebt.

Mijn eerste wagen was een Quinny Speedy. ROTDING! Kind hing in het wandelwagengedeelte, kon niet mijn kant op gezet worden waardoor ze bij harde wind veel kou in haar gezicht kreeg en in winkels huilde omdat ze mama niet kon zien. Tevens een bakbeest in de auto. Deze wagen heb ik verkocht en vervolgens hebben we een Joolz Bloom aangeschaft waar we tot op heden ZEER tevreden over zijn. Je Joolz is qua type wagen en mogelijkheden (makkelijke kliksystemen, erg klein in de auto, 2 kanten op zitten enz enz) vergelijkbaar met de buggaboo. Wij vonden de Joolz alleen veel mooier en stoerder en een groot voordeel is voor mij dat de Joolz op tafelhoogte is zodat je je wandelwagen aan elke tafel kan schuiven als je onderweg wat eet of drinkt. De buggaboo vond ik te laag wat dit betreft. Maargoed dat is maar net wat je wil. Het is en blijft een feit dat de buggaboo een geweldige wagen is.

gr.Ing

hallo,

Ik heb zelf bij de eerste een maxicosi Mura gekocht. Het is echt een hele goed kinderwagen. Je kunt het wandelgedeelde zowel naar je toe, als van je af zetten. En dat is voor mij, wel een pre. Je kindje kijkt eerst liever na je toe en als ze ouder zijn, willen ze liever de wereld in kijken. Ook is de bak is erg groot, zodat ze er lekker lang in kunnen liggen. Ik moet er wel bij zeggen, dat het een perfecte kinderwagen is voor in het bos. Ook redelijk licht gewicht en makkelijk in elkaar te doen. Maar als ik in de stad zou wonen, zou ik voor een stokke zijn gegaan. Ik vind ze mooi!!!! Nu dat wij de tweede verwachten, kopen wij een duo wagen. En daar zijn we nog niet helemaal uit!
Succes met je keuze

Groetjes

Hoi!

Lastige keuze he? Wij vonden het ook erg moeilijk.
Ik reageer hier toch maar even want wij hebben juist hele goeie ervaringen met de Quinny Speedi. Dat het een 'bakbeest' is in de auto, vind ik ook echt niet... Kinderwagens nemen nou eenmaal een hoop ruimte in, er zal zeker verschil in zitten hoor.

Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat je het meeste met de wagen doet. Wij wandelen bijvoorbeeld veel in het bos, daar is de Quinny naar ons idee dus erg geschikt voor. Ik vind hem makkelijk in en uit te klappen, erg wendbaar, fijne vering, ook met 1 hand te bedienen  en je kunt ook bijvoorbeeld de wielen  makkelijk van het frame afklikken (mocht je een hele kleine auto hebben).
Ik heb zelf geen ervaring met de Bugaboo, maar van horen zeggen is dat idd een erg goeie wagen, alleen iets meer een 'stadswagen', als ik het zo mag uitdrukken. Kennissen van mij hebben m ook en hij is inderdaad makkelijk in te klappen!

Succes met je keuze!!

Wij hebben ze allemaal in en uitelkaar gehaald in Gouda, babypark. Wilden eerst de bugaboo maar vonden de handrem storend dus hebben nu de Quinny Buzz. Gewoon proberen, rondje rijden en dan merk je het vanzelf wat bevalt, succes!

Hoi Inge,

ik vond het ook moeilijk; nu helemaal NIET MEER!!! Ik ga absoluut met grote voorsprong voor de Bugaboo...   Hoe de Mura is weet ik niet; dat was voor onze tijd (2006)... maar ook mijn vriendin die toen een Quinny had heeft gruwelijk spijt gehad van haar keuze voor de Quinny....

Ik ben echt een wandelende reclamezuil voor Bugaboo; maar hij is echt al je centjes waard! Ik heb hem vorige week   verkocht voor €600! Komt er een 2e beeb dan kom ik hem zeker weer!

Veel suc6 met kiezen!!!
Sunny

Ha Inge,

Het berichtje waar je het over had staat op pagina 6 alweer, ik zal hem zo even voor je naar boven halen.

Voor wat mijzelf betreft, welke wel kan ik je niet zeggen, welke niet wel.... wij hebben de Quinny Speedi SX. De bak is lekker, maar redelijk klein. Nou was onze eerste erg klein, dus die heeft er tot 6 maanden goed in gelegen, maar de buggy bevalt ons helemaal niet. Hij kan niet echt plat of rechtop en het stuk tussen de rugleuning en de gordel tussen de beentjes is erg groot, waardoor ze met een holle rug ligt. We gebruiken 'm dus niet. Net als Ing3 ook al zei. Ik bewaar 'm voor nummer twee voor de bak, maar zodra die daaruit is gaat 'ie op Marktplaats. We hebben nu een topmark tweelingwagen gekocht, aangezien onze  dochter  bijna 20 maanden is als de tweede komt.    

Succes !

Terug
Bovenaan