kinderwagen

Ik heb helaas hele slechte ervaringen met de Mutsy (die van 2002 met een draaisysteem in het midden). Heel leek heel makkelijk te rijden maar de scherpe bochten kun je er toch niet mee maken. Ook was de wagen om de haverklap kapot. Eens in de paar maanden moest er weer wat vervangen worden. De problemen waren: inklappen van de wagen bij het oprijden van een stoep, doorbreken van de remmen, het gammel gaan zitten van de duwstang, het afzakken van de bekleding om de duwstang. Ik keek altijd om mij heen naar andere Mutsy's en die vertoonden dezelfde klachten. Dat ze in de winkel zeiden dat het zo'n goede wagen was lag er volgens mij aan dat er bijna niemand terug ging. Ik kende namelijk ook een aantal mensen met Mutsy's met dezelfde klachten maar die gingen niet terug naar de winkel.
Misschien is het nieuwe model wel verbeterd maar ik raad iedereen af om een Mutsy te kopen.
Ik heb uiteindelijk de wagen mogen omruilen voor een ander. Ik heb nu de Koelstra Flexxo. Heerlijke wagen. Deze raad ik echt iedereen aan. Nog steeds geen problemen gehad. Rijdt heel licht en kan iedere scherpe bocht nemen door het dubbele zwenkwiel aan de voorkant (het is een soort driewieler maar dan met 2 wielen naast elkaar aan de voorkant) Ook zitten er nog een paar voordelen aan: de wagen weegt minder en is makkelijker in de auto te tillen, de wandelwageninzet is een stuk ruimer, je kind zit niet gelijk met z'n hoofd tegen de kap als het in de wandelwageninzet zit, en het heeft een grotere boodschappenmand.
Verder heb ik nog een tip: Mocht je een wagen kopen van de bekende merken: Mutsy, Koelstra, Bugaboo, Quinny etc. ga zeker niet naar de Babystunter of zo'n soort winkel (behalve misschien als ze bij je in de buurt zitten). Die is met die wagens echt niet goedkoper (bugaboo mogen ze trouwens niet eens verkopen). Kies liever voor een winkel in de buurt zoals een Prenatal of zo, die zijn net zo duur en als er wat mee is hoef je niet een hele reis te maken naar die winkels.
 
Terug
Bovenaan