Kinderwagen

Olivia heeft nog zo veel ruimte over dus ze kan er nog wel even in.
Hebben jullie ervaringen met het kopen van een buggy? Nog tips waar ik op kan letten met kopen?

ik heb julia er al met 3 maanden in de wandelwagen gedaan. ze wou heel graag rondkijken en onze wandelwagen bak kan helemaal liggen dus als ze in slaap valt kan ik de wagen kantelen.

Hoi,

Ik had Tren ook tot 6 maanden in de bak liggen. Wij hebben de Maxi cosi mura van deze wandelwagen is de bak wel wat groter. Nu gebruik ik veel een dubbele wandelwagen hiervan is de bak ook een stuk kleiner. ik vind als ze uit de bak zijn dan is het baby er helemaal vanaf.

Wij hebben ook een buggy de Quinny deze is heel fijn omdat je hem heel klein kunt opvouwen maar het nadeel hiervan vind ik dat je hem niet plat kunt leggen.

Gijs past er ook al bijna niet meer in. Nog minder dan 4 cm over. We hebben dan ook het wandelwagen gedeelte al een paar keer gebruikt.
Wat worden ze al snel groot, maar lijken ze ook weer nog klein in de wandelwagen.

Jee ik lees sommige al met 3,5 maand. Vind ik persoonlijk echt te vroeg hoor. Zo mini-tje.
En inderdaad, het echte baby is dan ook weer weg.

Hij gaat inderdaad snel over...

@ Caaf, waar je op moet letten bij een buggy.
De ene buggy heeft hogere handvaten dan de ander. Niet alleen handig als je wat langer bent, maar bij lagere loop je sneller tegen de wielen te trappen en dat is echt niet relaxed.
Verder kunnen sommige buggy's niet in ligstand, wat voor kleintjes ook niet altijd lekker is. Mijn dochter sliep zelden (alleen in haar eigen bed) maar als ze sliep dan was wel de buggyzitje helemaal naar beneden en hing er een doek voor hihi.
Verder loopt de ene wat lekkerder dan de ander, dus even een proofritje...

Liefs

mijn oudste lag vanaf 4 maanden in de wandelwagen want ze was echt te groot en lag met opgetrokken benen. nu met Mare zal het nog een maandje duren voordat ze over moet denk ik.
gelukkig gaan we de warmere periode tegemoet dan gaat het net weer wat makkelijker over. geen geklungel met meagrote voetenzakken enzo.

Kinderen mogen ook pas in een buggy als ze stevig kunnen zitten. Dan is het kindje sterk genoeg om het gehobbel van de toch wel een stuk kleinere wieltjes op te vangen. In een buggy rijden is wel een grotere belasting voor de rugwervels dan een wandelwagen. Wandelwagens zijn geveerd of hebben luchtbanden waarmee het gehobbel beter opgevangen wordt dan door de buggywieltjes.

Ga niet voor de eerste de beste buggy, je klapt zo'n ding zo vaak in en uit dat je al 3 goedkope buggys hebt versleten voordat je 1 McLaren hebt versleten. Mijn moeder loopt nu nog met mn zoontje in de Mclaren die ze 25 jaar geleden voor mij gekocht had.
Ik heb met de Quinny, McLaren en Mutsy gelopen. Ik heb de Mutsy gekocht, de enkele wieltjes voor zijn handig. De universele onderdelen passen altijd op de Muts en Mclaren.
Quinny is ook mooi maar allemaal aparte onderdelen die niet standaard zijn en je eigenlijk allemaal ook moet hebben zoals een drager voor de fiets, boodschappennetje enz.

Hi,
Hier past de wagenbak al een tijdje niet meer. Ik vond het erg zonde (toch duur ding). Met 10 weken kwam hij met zijn hoofd tegen de bak als hij met zijn tenen tegen het voeteneind schopte. Zo jammer dat je dan gelijk het idee hebt dat hij niet meer zo klein is... Onze wandelwagen (mutsy) kan helemaal plat dus dat durfde ik met een voetenzak wel aan. Inmiddels is hij 14 weken en wil hij wat rechterop en om zich heen kijken. Hoewel hij het de laatste dagen drukker heeft met zijn speeltjes en naar zijn handjes kijken :) ik had er wel moeite mee in jet begin om hem in zijn wandelwagen te leggen, omdat ik vind dat kindjes zo klein gewoon plat moeten liggen. Gelukkig kon dat ook bij onze wagen, in tegenstelling tot bv bugaboo en quinny.

Terug
Bovenaan