kinderwagens...zie door de bomen het bos niet meer!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Laatst met mijn moeder (die nu voor t eerst oma wordt) voor de allereerste keer naar baby-dump geweest. Dat was een keileuke ervaring  dat we nu voor t echie mogen kijken...maar ik zag daar zoveel kinderwagens dat ik het even echt niet wist. Misschien is het nog wel een beetje vroeg nu maar ik wil me goed voorbereiden en vind het ook gewoon heeeeel erg leuk om al naar al die dingen uit te kijken.

Ik zit nu een beetje met een probleempje:

ik vind die 2dehandse kinderwagens (jaren 70/80 met ribstof enzo) superleuk, dus t zou ook kunnen dat we er zo eentje kopen (zijn ook helemaal niet duur) n als ik bij de nieuwe moderne wagens kijk zou ik echt niet weten wat we zouden moeten kiezen....
1> Dus oud of nieuw
2> en bij nieuw > welk merk dan en waarom???

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/reacties

x Muizeke
(vandaag 14 weken en 3 dagen zwanger)

Hoi muizeke,

Oude wagens zijn misschien super leuk, maar om b.v. mee te nemen zijn ze niet heel erg praktisch. De nieuwe wagens zijn makkelijk in te klappen. Ook kan je er vaak adapters bij krijgen voor je maxicosi.

Ik heb de Quinny Speedy XS (SX?), bevalt me super goed!!

gr.Eveline

Ik heb ook de quinny speedy sx en bevalt me ook super.Er zijn veel mensen die klagen over de wandelwagen die niet rechtop kan maar dat is niet met de nieuwe modellen(die ik dus ook heb)Als je hem dus nieuw koopt heb je hier geen last van mits je het model 2007 hebt.(misschien 2006 ook wel niet meer)

Wel lijkt me de dreami klein maar die moet ik nog in gebruik nemen heb alleen de wandelwagen gebruikt voor mijn zoontje.

Ik had voor mijn zoontje een x-adventure swivel maar vond dit een onding.

hoi
ik heb ze alletwee
ik heb ook een quiny speedy sx en een hele oude kinderwagen en die heb ik helemaal opgeknapt die gebruikte ik al wiegje in de huiskamer of keuken heel mooi om te zien maar ik zou hem nooit buiten gebruiken die rijden echt niet lekker en voor mee te nemen moet je echt wel een grote koffer hebben in de auto en die wegen super zwaar
ik heb heel heel tevreden over mijn quiny super gewoon
groetjes

veel zijn het er he. Wij hebben er ook al gekeken en moeten nu toch wel eens gaan beslissen wat we willen.

Kijk vooral naar wat je met een wandelwagen doet. Ik vind zelf de bugaboo een hele mooie wagen, groot wiegje. Makkelijk te hanteren, lijkt me super.
Maar wij zijn veel op pad met paarden en de hond, dus wandelen veel in het bos en dan is een bugaboo nou net niet de handigste wagen. (heb ik me laten vertellen).

Dus nu twijfelen we tussen de speedy XS of de Urben Jungle. Allebei met grote luchtbanden, schijnt ideaal te zijn voor het bos. Maar we zijn er nog niet uit.

Ik heb de eerste keer trouwens alleen maar gekeken. De vorige keer echt zelf rondjes gelopen en de wagen in en uit geklapt. En bekeken hoe alles gemonteerd word. Dus hoe haal je het wiegje eraf en hoe zet je de maxi cosi erop.

Hey,

Ik heb mij een van pericles aangeschaft en heb er nu nog niet mee kunnen rijden maar vind deze echt heel goed hoor.
Is wel duur want alles bij elkaar was het toch tegen de 900 euro maar dan heb je dus echt wel alles wat je nodig hebt he...
De draagmand was iets van een 220 euro en de buggy dat je dan erna gebruikt met onderstel en wielen was ook nog eens 500 maar heb er dan nog eens een trappelzak bijgekocht ook van hun en was ook tegen de 100 euro.
Ik weet dat dit wel duur is maar je moet toch rekenen dat je er een paar jaar mee zal rijden en ja dan valt het wel mee he.
Wrm ik voor die van pericles heb gekozen is dus omdat ik niet echt voor hele felle kleuren ben en ook niet voor van die space buggy's zoals ik dat noem :)
Is kwestie van smaak natuurlijk ook he.
Ik vind nu wel die van mij ook echt intressant omdat hij echt heel stevig is,ook geen plastieke wielen en zo maar als je van plan bent om er niet zoveel geld aan te geven ben ik zeker dat je ook modelletjes zal vinden dat je aanstaan en ook wel kwaliteit hebben hoor.
Liefs orchideke

Ik zelf heb nu een Mutsearts Combi Style.
Een ideale wagen als je het mij vraagt.
Ik wilde eerst ook een Quinny, maar de 3 wieltjes zijn gevaarlijker met stoepranden enzo.

En wat ik fijn vind aan mijn wagen is dat hij erg makkelijk inklapt en makkelijk los kan krijgen.

Hoi,

Wij hebben ruim 5 jaar geleden gekozen voor de bugaboo en deze gaat nu de derde ronde in.

Persoonlijk vind ik het een prima wagen, lekker wendbaar met winkelen  (met één hand heel licht te sturen, kleine draaicirkel), zeker handig op strand (trekstand met twee wielen) en ook in bos (omdraaien en grote wielen voor).

Klein opklapbaar (makkelijk te demonteren). Alle mogelijkheden die je wilt. Enig nadeel dat ik kan bedenken  is alleen de kleine boodschappentas onderin.

Inmiddels leuke accessoires te verkrijgen zoals zonnekap, UV-scherm, kleurrijke bekleding, sneeuwwielen etc.

Succes met je keuze,

Gr,
Maria

Terug
Bovenaan