Hoi (a.s) moeders!
Ik wilde even inhaken, hoor niet bij deze maand, ben een moeder van 3 kinders en was 'gelijk' met jullie zwanger maar heb voor de 12e week een miskraam gekregen, altijd wel met jullie meegelezen maar had (nog) niet gereageerd.
Wilde alleen een klein tipje geven over kinderwagens aan r.a...
Jij wilde graag de Bug a Boo Bee las ik, ik heb om me heen erg veel negatieve reacties over deze wagen, men mist toch een reiswieg voor de eerste 5 a 6 maanden.Zag er laatst een moeder mee lopen, vind het er zo apart uit zien..een babietje van een paar weken oud in een buggy-achtige wagen, vraag me dan af 'hoe zit dat met het ruggetje' en zo...
Ik heb zelf al jaren een Bug a Boo (Gecko).Vind het een heerlijke wagen, de ligbak is groot, lang, breed, misschien zelfs lomp, maar merk dat al m'n kindjes er lekker de ruimte in hadden, ook toen ze heen en weer gingen draaien en rollen.Dat de bak laag op het onderstel staat vond ik wel makkelijk, je kijkt recht in de oogjes van je kleintje en met het dekje erover met opstaand randje bied hij wel de geborgenheid.En het onderstel van de Bug a Boo is heel licht en klein als hij opgevouwen in je kofferbak ligt.
Dacht, ik vertel het je, toen de Bug a Boo Bee op de markt kwam, was het de 1e kinderwagen ZONDER reiswieg, las op verschillende sites dat consultatie buro's en huisartsen het afraad omdat het niet goed is voor het ruggetje van je baby, hij/zij moet het eerste half jaar het liefst horizontaal vervoert worden, vandaar ook dat je bijv je kindje niet langer dan 2 uur aaneengesloten in de maxi cosi mag laten liggen.
Kijk maar wat je ermee doet, hoop niet dat ik al te bijdehand en bedweterig over kom hihi, maar dacht, vertel je mijn ervaring, succes met julie zoektocht verder, leuk om jullie (herkenbare) ervaringen te lezen!
Groetjes Anne.