kinderwens en net een nieuwe baan....meer van jullie dit????

Hi Butterfly! Ja joh, ik hoop dat je ten 1e snel zwanger wordt! Dat is het allerbelangrijkste en hoe je (nieuwe) baas dan reageert, dat zie je dan wel weer.
Bij ons thuis is het financieel ook geen vetpot. Mijn man is eigen ondernemer en door een aantal verkeerde beslissingen in het verleden, draait hij met zijn bedrijf nog altijd geen winst. Zijn inkomen is dus minimaal. Ik werk zelf maar parttime (heb al 1 zoontje van bijna 3), dus het is best schipperen en dat zou het helemaal zijn als ik nog van een ww-tje had moeten leven.
Maar goed, er zijn mensen in NL die het met nog veel minder moeten doen, dus we zijn er toch gewoon maar voor gegaan. Ik zal voor je duimen dat je snel zwanger wordt!
Groetjes!!!

ja wat dat betreft weet ik het ook niet!! mijn vriend en ik werken allebei!! allebei een vast contract en de financiele kant goed op orde!! als ik eventueel zwanger mocht raken ga ik na de bevalling 2 dagen in de week werken! heb gelukkig een baan waar dat zeer makkelijk gaat!! kus

Ik heb op dit moment geen werk meer omdat mijn contract afliep en niet werd verlengt.
Ondanks dat ben ik gewoon verder aan het solliciteren,ook al wil ik graag zwanger worden.
Het kan net zo goed nog wel een paar maanden duren voordat ik zwanger ben,en als de werkgever je graag wilt houden zal hij je echt niet laten gaan.
Daarbij solliciteer ik naar full-time banen en wil ik als er ooit een kindje is partime gaan werken.
Gewoon positief blijven!!
Hoop dat dat helpt zowel met een baan vinden als met zwanger worden!
Maar ik zou ook niet weten wat ik moet doen als ik dadelijk eerder zwanger ben en nog geen baan heb,kan me voorstellen dat je als zwangere vrouw niet zo gauw aan de bak komt?
groetjes,swinnie

hey Swinnie,

wat ik weet over zwangerschap en solliciteren, ben je niet verplicht dit te melden tijdens je sollicitatiegesprek. Je bent verplicht je werkgever op de hoogte te stellen uiterlijk 3 maanden voor de datum dat je met verlof wilt gaan (het liefst eerder natuurlijk)

Ik hoop voor je dat het je beide snel gaat lukken

Liefs Butterfly

hoi Butterfly,

Ik studeer nog en heb maar een vast contract van 5/8 uur in de week, verder maak ik schoon en zit ik volgend jaar in de studentenraad. Toch is onze wens zo groot dat wij zo iets hebben we gaan ervoor, aangezien ik waarschijnlijk pas over 3 jaar klaar ben met studeren. Op de universiteit heb je gelukkig goede regelingen, je kunt met verlof, dan krijg je een vergoeding ter vervanging van je studiefinanciering, ook kun je toeslagen krijgen. Mijn man werkt trouwens wel fulltime. Ik wens je heel veel succes met het nemen van een besluit!!!

Groetjes Kriebels

Ik heb momenteel een halfjaarcontract. Deze gaat waarschijnlijk binnen een maand verlengd worden met een half jaar of een jaarcontract. Nou weet ik dat mijn werkgever niet zo heel happy is met parttimers en zal zo veel mogelijk proberen te voorkomen dat er meer parttimers bij komen. Dus als ik  ze vertel dat ik zwanger ben, lijkt het mij logisch dat mijn contract niet verlengd gaat worden.  Maar ik heb zoiets van: jammer dan. Ik vind wel weer iets anders. Natuurlijk zal dat ontzettend balen zijn. Financieel gezien hebben wij het ook niet breed, maar ik denk wel dat het goed komt uiteindelijk. Gelukkig worden vrouwen tegenwoordig wel meer beschermd   tegen dat soort werkgevers.  Maar als ze echt van je af willen, doen ze het toch wel. Gewoon positief blijven en dan komt het wel goed!! Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan werken! (Een mooi, lief en gezond kindje krijgen bijv.)

groetjes

Helaas heb ik hier een niet zo leuke ervaring mee.

Toen ik zwanger was van mijn eerste kindje was mijn werkgever heel enthousiast. Maar 3 dagen voor mijn zwangerschapsverlof is mijn jaarcontract niet verlengt.
Ik zou 'te veel een moeder' zijn. Nou wist ik toen zelf niet hoe als moeder zou zijn, laat staan mijn werkgever. Maarja hij wou het risico niet nemen.

Nou zijn we aan het klussen voor de tweede en heb ik dus een half jaarcontract tot 1 oktober en daarna zou ik nog een half jaarcontract krijgen en dan vast. Maarja dat is nu afwachten. Want als ik zwanger wordt hoop ik gewoon dat er dit keer anders wordt gereageerd. Maar mijn thuissituatie komt op de eerste plek.
Het weegt niet zo zwaar dat we wachten met de tweede.
Maarja ieder moet dit voor zich afwegen.

Groetjes,
Jasmijn

He Hallo,

Ik heb ook net een nieuwe baan die ik erg leuk vindt. Ik ben een tijdje werkeloos geweest   3 maandjes maar. We hadden toen besloten om zwanger te raken en plots had ik nieuwe baan. Mijn vriendje had eerst zo iets van eerst maar wachten op een vast kontract maar dat kon ik niet meer. Ik wil zo graag een kindje dat we gewoon doorgaan met zwanger worden. Als het dan zover is hoef ik het mijn baas niet te vertellen pas na 3 maand ofzo. Ik ben al wel een beetje aan het peilen hoor hoe ze erover denken.

Liefs Linda

Terug
Bovenaan