Kinderwens en nieuwe baan

<p>Goedemorgen,</p><p>Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.</p><p>Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje. Ik ben daarom 18 febr gestopt met de pil.</p><p>Maar nu zit ik heel erg in dubio. Want ik zou ook heel graag een andere baan willen omdat ik het simpelweg niet meer naar mijn zin heb bij mijn huidige werkgever.</p><p>Maar de kinderwens is ook heel erg groot. </p><p>Wij hebben al menige gesprekken hierover gehad. Mijn vriend vind dat dit best tegelijk kan. (Stel ik heb binnenkort ander werk en ik ben wel ineens zwanger).</p><p>Ik ben bang dat ik dan of mijn proeftijd niet door kom of geen contract verlenging krijg ómdat ik dan zwanger ben. (Ik heb nu een vast contract)</p><p>Hebben jullie hier ervaring mee?</p>

Zelf heb ik hier ook mee gezeten. Mijn baan is niet zo verschrikkelijk, maar ik wilde wel echt verder kijken.  Ik ben nu zwanger en heb daarom besloten om het verder kijken op te schuiven naar volgend jaar.

Bedankt voor je reactie Baami :)
Was je ook bezig met solliciteren op het moment dat je bezig was met zwanger worden?
Mijn gedachte nu is dat ik wel zie wat zich eerder meld:  Nieuwe baan of zwanger.
Mocht ik wel eerder zwanger zijn, dan zet ik het solliciteren op een laag pitje.
Maar ik ben wel bang dat het eerst een nieuwe baan word en dat ik na een paar maanden zwanger ben. Het beangstigd mij dat ik misschien ineens geen werk meer heb. Mijn vriend is ervan overtuigd dat we het dan wel redden. Hij heeft een goed inkomen. Maar toch....het idee....

Ik heb wel gesolliciteerd, maar toen niks het werd/ik geen klik had, heb ik toch besloten om eerst voor het kindje te gaan. Ik heb een vast contract en vind het fijn om op die manier financiële zekerheid te hebben. 

Ik ben met 36wk nog op sollicitatiegesprek geweest. Ze hadden begrip voor de situatie en mocht ik het worden, dan kon ik na mijn verlof starten, dat liep dan tegelijk met de opzegtermijn bij mijn huidige werkgever. Uiteindelijk ben ik het niet geworden, puur omdat er meer en betere kandidaten waren. 
Nu is mijn zoontje 5 maanden en heb ik vorige week een nieuwe baan met vast contract gevonden! 
Dus wat je zelf aangeeft, rustig kijken wat zich eerder aandient. 

Wat fijn zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Wat fijn om te lezen dat er dan toch nog hoop is :)

Ik vind het zo moeilijk om de juiste keuze te maken. Mocht er wel een kleintje komen, dan moet die het natuurlijk wel goed hebben.
Maar een mama die zelf niet gelukkig is.....

persoonlijk raad ik jr aan als je nu een kindje wil toch echt je baan tw behouden of wachten tot je bij een nieuwe baan een vast contract hebt, want ik zelf zit nu in het schuitje dat ik net een nieuwe baan had en erachter kwam dat ik zwanger was. Ik moet zeggen dat het wel wat stress meebrengt. Ik heb dan mazzel dat zr bij mij op het werk niet moeilijk doen. Maar ik heb bijvoorbeeld volgende week een sollicitatie voor een job die ik echt heel graag wil en il toch bang ben dat zodra ze horen dat ik zwanger ben ze zeggen dat zr me niet aan willen nemen. Je ziet nog niet dat ik zwanger ben maar ik vind het belangrijk om eerlijk te zijn hierover

Hoi Druijfe,
Bij mij heeft het opzeggen goed uitgepakt maar het is echt persoonlijk en hangt wel van veel factoren af! Ik kwam er ook achter dat ik zwanger was dezelfde avond dat ik mijn baan had opgezegd, niet ideaal maar omdat ik niet gelukkig was op mijn werk was dit echt een goede beslissing. 2 weken later kreeg ik een miskraam en doordat ik rust had gecreëerd met het opzeggen van mijn baan kon ik dit denk ik beter verwerken! 
Nu inmiddels een nieuwe baan en dankzij alles van de afgelopen tijd heel blij met een positieve en leuke nieuwe uitdaging! :) tuurlijk blijft het spannend zonder vast contract maar hangt denk ook van je werkgever af. Volg je hart dan komt het vaak vanzelf goed!

Terug
Bovenaan