Kinderwens en nieuwe baan

Hoi,
het ligt echt aan het bedrijf of ze het accepteren en begrip voor willen tonen of niet. 
Zelf werk ik ook nog niet zo heel lang voor dit bedrijf en heb aangegeven dat we er mee bezig zijn. Vanwege ivf heb je veel afspraken in het ziekenhuis dus dan is het makkelijker. Mijn leidingevende is heel begrip vol en hoopte voor me dat alles goed kwam en heeft zelfs me contract verlengd met 1 jaar.

X

Bedankt voor jullie reacties!
Fijn om te lezen dat het ook goed kan gaan. Blijkbaar moet ik gewoon niet gelijk van het negatieve uitgaan. Maar zeker ook voor mijn eigen geluk gaan :D

Hier ook zo. Na 11 jaar op dezelfde plek te hebben gewerkt zit de sleur er een beetje in. Bij toeval kwam ik een vacature tegen waar ik (in eerste instantie) voor de grap op reageerde,er niet vanuit gaande dat ik überhaupt uitgenodigd zou worden voor gesprek. Uiteindelijk gesprek gehad,dagje meegedraaid en vorige week arbeidsvoorwaarde gesprek gehad. Deze baan is eerst voor 7 maanden met uitzicht op verlenging. Dood eng om hiervoor een baan voor onbepaalde tijd op te zeggen. Zeker niet met een grote kinderwens. Van de andere kant zin een een nieuwe uitdaging. Wat er bij mij ook voor zorgt dat ik wat anders om handen heb en niet so gefocust ben op het zwanger worden.

tuurlijk is het altijd eng om een vast contract op te zeggen,maar wat is uiteindelijk het ergste dat kan gebeuren? Dat je zwanger wordt en je contract niet verlengt wordt? Dan heb je er een mooi nieuw wondertje bij en dat werk komt dan uiteindelijk ook wel goed...werk is er altijd!! 

Goedemiddag.
Ik ben nu sinds 1 febr. in dienst van mijn nieuwe werkgever.
Ik heb besloten wel voor een kleine te gaan ondanks het risico dat mijn contract dan niet verlengdwordt. Ik werk als Verpleegkundige en ik weet dat er veel werk is in deze sector. Mocht ik geen contract verlening krijgen kan ik altijd ergens anders aan de slag of als ZZPr of via een uitzendbureau.
Groetjes 

Hoi! 
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Ben in januari gestopt met de pil en toen wist ik ook al wel dat ik niet meer veel langer bij mijn huidige baan wilde blijven werken. Heb al een aantal sollicitatie gesprekken gehad en het is nu zo goed als rond dat ik een andere baan heb. Wel dus met het risico dat ik daar binnen 3 maanden bijv. al moet zeggen dat ik zwanger ben. 
Je moet toch ook aan jezelf denken. Het zwanger worden kan ook net zo goed nog een jaar duren.. 

Gewoon doen:) 
voor een werkgever komt het nooit goed uit. Ik ga zelf over 1 a 2 maanden starten bij mijn nieuwe werkgever en kwam er vorige week achter dat ik zwanger ben. Krijg dan wel een contract van 11 maanden dus ik het verlof valt in de 11 maandencontract. Hoe ze er uiteindelijk op gaan reageren vind ik ook spannend. Maar we hebben er 14 maanden over gedaan om zwanger te raken dus ik laat het werk gewoon voor wat het is en we zien het dan wel tegen die tijd! 

Een paar weken verder....

Inmiddels toch de stap genomen om te gaan solliciteren. 6 sollicitaties de deur uit gedaan. Spannend!
Maar nu..... Al 2 dagen flink beroerd geweest. Gisteren na het avondeten toch wel zo'n anderhalf uur. Vanmiddag was het weer raak. En net merkte ik op dat ik wat kleine steekjes onderin mijn buik voelde, rechts onderin. Volgende week zou ik ongi moeten worden. In de week dat ik mijn ovulatie zou moeten hebben gehad hebben we wel onveilig geklust. Ik kon niet goed merlen aan het slijm oid. Nu is er toch bij mij een bepaalde gedachte, of maak ik mezelf nu gewoon gek? :(

Hee hee,
ik zat precies in hetzelfde schuitje.. was ook erg aan het twijfelen ivm kinderwens en het echt niet meer naar m'n zin hebben bij m'n baan. Ik heb het ook besproken met m'n vriend en we hebben het gewoon op z'n beloop gelaten.
er waren al wat sollicitaties de deur uit toen ik er drie weken geleden achter kwam dat ik zwanger ben! 6 weekjes op dit moment. Gelijk het volgende dilemma: vertel je dit? Ik heb ervoor gekozen om gewoon open kaart te spelen, ik was heel erg bang maar het was een ontzettend positief gesprek!
per 1 mei begin ik bij mijn andere baan?

heel veel succes! 
Liefs 

Terug
Bovenaan