<p>Hi dames, </p><p>ik zit even in een lastige situatie. Vanaf vorig jaar zomer proberen mijn vriend en ik een kindje te krijgen, dit wil alleen nog niet lukken. Omdat ik een stressvolle baan heb, ik dat niet zie zitten om te combineren met een toekomstig gezin en omdat ik gewoon toe ben aan iets nieuws heb ik besloten een nieuwe baan te zoeken. Deze heb ik gevonden en in juli ga ik starten ik heb er natuurlijk erg veel zin in en geeft ook weer lekker wat afleiding van het zwanger worden en de teleurstellingen die daar het afgelopen jaar bij hebben gehoord. In mijn nieuwe baan heb ik nog steeds wel te maken met een ‘piekperiode’: het belangrijkste onderdeel zal plaats vinden in januari-maart. <br />natuurlijk wil ik mijn kinderwens niet ‘on hold’ zetten voor een nieuwe baan, maar ik merk dat het me toch bezig houdt. Iedere keer als ik iets voel dacht ik eerst: ooo misschien ben ik wel zwanger!! Nu denk ik dat nog steeds, maar meteen schiet daarna door mijn hoofd: oh oh, dan moet ik in januari met verlof terwijl ik dan juist op het nieuwe werk zo hard nodig ben. Ik zal nog steeds super blij zijn als het zo mag zijn, want het afgelopen jaar heb ik wel gemerkt dat zwanger worden echt een wonder is, maar het brengt tegelijkertijd dan ook een lastige situatie met zich mee. </p><p>zijn er meer dames die in deze situatie zitten of hebben gezeten? En hoe zijn jullie daar mee om gegaan?</p><p> </p>