Kinderwens en nieuwe baan

Ik begrijp je vraag Selisse Celie. Ik dacht er eerst ook zo over: een belangrijke reden dat wij tot vorig jaar zomer gewacht hebben met proberen zwanger te worden is omdat het daarvoor nog niet lekker uit kwam (allebei jong en ambitieus, eerst carrière, je weet het wel). Helaas lukt het niet goed om zwanger te worden, we weten nog niet waarom. Daarom willen we geen kans missen. We zijn er inmiddels zo aan toe en zijn er ook echt van bewust dat je een kind niet 'neemt' op het moment dat het je uit komt

Hi dames,

Klinkt deels herkenbaar. Bij mij vorige job zag ik het ook niet zitten met een kleine, telde ook mee dat mijn werkgever daar altijd heel neerbuigend over zwangere vrouwen sprak. Vandaar besloten om weg te gaan, inmiddels een jaar geleden. Heb in mijn sollicitatie zelf aangegeven dat ik een kinderwens heb, is niet verplicht en zij mogen het absoluut niet vragen, maar vanuit een reactie valt veel op te maken en ik wilde niet voor een baas werken die het niet normaal vind dat er kinderen worden geboren, tenslotte de ve r verging van de huidige vergrijzing! Ben daar aangenomen, voelde voor mezelf niet fijn om in de eerste drie maanden zwanger te worden dus hebben we even 4 maanden gewacht voordat we gingen beginnen. inmiddels zelf onlangs promotie gehad en nu net 4+6 dagen zwanger. Ondanks dat ik het jammer vind dat ik er even uit ben voelt het goed en fijn, heb het vandaag ook mijn werkgever verteld en die reageerde ook heel prettig.
Die wat voor jou goed voelt met een beetje realistisch verstand. 

Hoi FleurBo, 
Volgens mij ben ik je al vaker tegengekomen op dit forum. Mocht je trouwens met meiden waar het ook niet zomaar wilt lukken kletsen kan je je aansluiten bij de groep die onder voor als het langer duurt is aangemaakt.
Ik ga nu bijna richting de 2 jaar dat we al bezig zijn. Een vroege mk in maart 2019 en vele onderzoeken (met pcos en endometiose als uitkomst) later staat voor mij nu een kijkoperatie om de hoek (volgende week) dan ga ik eindelijk te horen krijfen hoe erg de endometiose is en waar het precies zit en welk traject we in gaan om zwanger te worden.
Doordat ik in zo'n traject zit was ik eigenlijk niet opzoek naar iets nieuws. Ik werd een tijd geleden alleen ineens door iemand via linkedin benaderd voor een functie en werd daar heel enthousiast van. Toevallig heb ik deze week te horen gekregen dat ik voor die baan ben aangenomen. Ik ben na het laatste gesprek gelijk open geweest over dit traject en ze reageerden echt top op dit nieuws. Er werd gezegd een perfecte medewerker die nooit ziek is of persoonlijke tegenslagen heeft is er niet en je kan ook nooit voorspellen hoe dingen lopen. Een betere reactie kan je eigenlijk niet krijgen. Bij mij heeft er open over zijn dus geholpen.
Ik ben van mening dat als je de juiste mensen om je heen hebt deze je zullen steunen in deze keuze en reis. Van je partner tot je collega's. Ik heb veel steun van mensen gehad in deze periode maar ik ben ook iemand waarvan ik dacht dat het een goede vriendin was kwijt geraakt. Dat is jammer, maar aan een kant ook een verademing.
Voor nu kijk ik ernaar uit om aan de slag te gaan met mn nieuwe functie al zal dat nog even duren. Voor mij is dit wel ook weer even iets om naar uit te kijken en niet bezig te hoeven zijn met het hele traject. 
Als laatste tip luister goed naar je gevoel en houdt daaraan vast.

Hoi Zwindo,
dankjewel voor het delen van je verhaal. Super fijn dat ze zo positief reageerden ! 
ik herken wel dat een nieuwe baan echt even een welkome afleiding is :) ik krijg als het goed is ook echt wel minder stress in mijn nieuwe werk (minder deadlines en veel minder overwerk) dus stiekem hoop ik dat dit het zwanger worden ten goede komt..! 
ik heb nog ergens een heel klein beetje hoop voor deze ronde, mocht ik ongesteld worden woensdag dan gaan mijn vriend en ik naar de huisarts en zal ik me ook melden in het topic voor de dames die al wat langer wachten. 

Terug
Bovenaan