<p>Hi dames!</p><p>Mijn vriend en ik zijn al een tijdje (lees: eigenlijk ik al een aantal jaar) veel aan het nadenken over het krijgen van een kindje. We wilden eerst alles goed voor elkaar hebben, zoals een koophuis en een financieel stabiel plaatje. Nu zijn we dus ook zover en willen we in september beginnen aan ons eerste kindje. </p><p>Echter twijfel ik iedere dag aan mijn huidige werk en ga ik er met tegenzin naartoe. Ik werk er nu bijna een jaar en blijf mezelf voorhouden dat het vast wel beter wordt, maar dit is nog niet het geval geweest. Ik zit er dus sterk aan te denken om ergens anders te gaan solliciteren. Bij mijn huidige werkgever heb ik geen vast contract en dit gaat ook zeker nog 1.5 jaar duren. Deze “vastigheid” gooi ik dus niet weg. Wel betwijfel ik of het zo slim is om bij een nieuwe werkgever na 3 maanden aan te kondigen dat ik zwanger ben (mocht het allemaal zo snel gaan natuurlijk
). </p><p>Zijn er meer dames die ervaring hebben met dit soort situaties? Zo ja, hoe reageerde je nieuwe werkgever? Uiteraard hebben mijn vriend en ik het erover gehad om kindjes krijgen nog even uit te stellen, maar mijn eierstokken rammelen daarvoor te hard en ik wil mijn wens niet uitstellen door mijn carrière. Dit is namelijk iets wat ik al jaren wil, en dat nu eindelijk kan ivm onze stabiele situatie zoals deze nu is. Ook kan ik natuurlijk bij mijn huidige werkgever blijven, maar ook dan is er geen zekerheid (en word ik zelf ook niet bepaald vrolijk van)</p><p>Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal! Ik hoor graag jullie ervaringen/adviezen. Liefs!</p>