Kinderwens en solliciteren op andere baan?

Kriebelt dan ineens heel erg he je kinderwens ? 2 jaar geleden aan een nieuwe baan begonnen en tegelijkertijd begonnen met klussen voor een kindje. Half jaar later positief getest en toen nog de 'wachtweken' voordat ik het mijn werkgever wilde vertellen met zo'n 12 weken, iedereen reageerde overigens erg enthousiast ? paar maanden voordat ik met verlof ging zelfs een vast contract gekregen. Ik zou ook gewoon solliciteren met zowel de wens voor een leuke baan waar je met een positief gevoel heen gaat en jullie kinderwens. Sowieso lijkt het me prettig als je het ergens naar je zin hebt qua werken ? scheelt ook een portie stress (nu, voor en tijdens je zwangerschap). Veel succes met je keuzes!

Lieve dames, ontzettend bedankt voor jullie reacties! Zo fijn om het ook eens van een ander te horen, in mijn omgeving is er eigenlijk niemand waarmee ik dit kan bespreken namelijk;)
Zoals jullie zeiden: ik ga er gewoon voor! Mijn eerste sollicitatiebrief is de deur uit dus we gaan het zien.
Nogmaals dank voor jullie reacties!

ElsieJoy [quote quote=10212131]Nog ff iets: als je niet gaat solliciteren omdat je bang bent gediscrimineerd te worden om je kinderwens, dan ben je eigenlijk jezelf aan het discrimineren om je kinderwens.[/quote]
Je hebt helemaal gelijk, zo had ik het zelf nog niet eens bekeken. Bedankt!!

Bij mn eerste had ik geen vast contract maar kreeg het wel gewoon. Ik was 27 toen en hun zeiden wij verwachten ook wel dat je een gezin gaat stichten (op jongere of wat oudere leeftijd).
Zoonlief werd vorig jaar mei 3 jaar en heb een andere baan gezocht. Eind maart gaan solliciteren en per 1 mei begonnen. Ik wilde heel graag een 2e en had vorig jaar november een positieve test in handen. Ik heb t met 8 weken wel aan mijn manager verteld omdat ik het heel spannend vond en ik graag duidelijkheid wilde. Ze was wel wat verbaasd maar vond het leuk voor mij. Afgelopen mei gewoon  contract verlenging gehad weer voor een jaar en (hopelijk houd ze woord) met de volgende verlenging mijn vaste contract.
Nu bijna 35 weken zwanger en 1 oktober weer beginnen :)

Mijn advies is lekker solliciteren! Ergens blijven zitten waar je het totaal niet naar je zin hebt zorgt echt voor stress en als je niet oplet wordt je er ook nog depri van. 
Je weet ook niet hoe lang het zal duren voor je zwanger bent, dus daar zou ik mij niet zo druk om maken.
Zelf onlangs gewisseld van baan, omdat het niet mijn ding was. En heb ook een kinderwens. Je moet maar zo denken als ze je niet verlengen of willen houden dan niet! Dan wil je daar niet eens werken.. 

Goed van je dat je een brief de deur uit hebt gedaan! Het is sowieso altijd makkelijker solliciteren vanuit een baan dan wanneer je thuis zit. Dan hangt er minder vanaf. Wat betreft je kinderwens: toen ik van mijn eerste zoon zwanger was, had ik een baan met een tijdelijk contract. Helaas ben ik in die zwangerschap met name in de eerste 5 maanden erg ziek geweest, waardoor ik heel veel in de ziektewet heb gezeten. Uiteindelijk de laatste maanden nog wel wat kunnen werken, maar niet volledig inzetbaar zoals eerst. In juli moest mijn contract verlengd worden en ik was uitgerekend in oktober. Mijn contract werd niet omgezet naar een vast contract en dus kwam ik zwanger werkloos thuis te zitten. De redenen die ze gaven, hadden allemaal met mijn zwangerschap te maken, ik had alleen geen bewijs dat het ook werkelijk om mijn zwangerschap ging. Vol goede moed, toch maar gesolliciteerd, ondanks dat ik al hoogzwanger was. Toen ik 36 weken zwanger was, ongeveer 1,5 week voor ik uiteindelijk bevallen ben (!!!) heb ik een hele goede sollicitatie gehad en een baas gevonden die wél zag wat ik te bieden had. Zij heeft mij de kans gegeven om na mijn verlof bij haar te komen werken... Ik werk ondertussen nog steeds voor deze werkgeefster en ik heb twee weken geleden te horen gekregen dat mijn tijdelijke contract wordt omgezet in een vast contract. En dat terwijl ik ondertussen ook al bijna 30 weken in verwachting ben van mijn tweede kindje.
Moraal van het verhaal: er zijn veel werknemers die zwangere vrouwen niet zien zitten. Maar er hoeft er maar één bij te zitten die wél weet wat ie in huis haalt en dit kan waarderen. Sowieso ben jij niet verplicht om je kinderwens kenbaar te maken bij solliciteren, dus dat scheelt wellicht ook ;)

[quote quote=10212326]Toen ik 36 weken zwanger was, ongeveer 1,5 week voor ik uiteindelijk bevallen ben (!!!) heb ik een hele goede sollicitatie gehad en een baas gevonden die wél zag wat ik te bieden had. Zij heeft mij de kans gegeven om na mijn verlof bij haar te komen werken… Ik werk ondertussen nog steeds voor deze werkgeefster en ik heb twee weken geleden te horen gekregen dat mijn tijdelijke contract wordt omgezet in een vast contract. En dat terwijl ik ondertussen ook al bijna 30 weken in verwachting ben van mijn tweede kindje. Moraal van het verhaal: er zijn veel werknemers die zwangere vrouwen niet zien zitten. Maar er hoeft er maar één bij te zitten die wél weet wat ie in huis haalt en dit kan waarderen. Sowieso ben jij niet verplicht om je kinderwens kenbaar te maken bij solliciteren, dus dat scheelt wellicht ook [/quote]
Wow, wat ontzettend fijn dat er wél werkgevers zijn die je hierin niet belemmeren en kansen zien. Lijkt me wel ontzettend lastig om hoogzwanger bij de deur te zitten, maar ook daar leer je dan wel mee omgaan denk ik. Bedankt voor het delen van je verhaal!
En zoals MagicOne ook zegt, voor zo’n werkgever die je eruit gooit moet je niet eens willen werken. 
Ben benieuwd, hoop dat ik gauw wat hoor van die sollicitatie. En natuurlijk benieuwd hoe lang het allemaal duurt als we aan kindjes gaan beginnen:) Jullie hebben me echt de motivatie gegeven om mijn hart te volgen. Het was echt een hoofd/hart kwestie namelijk. Dank dank dank!!??

[quote quote=10212170]Bij mn eerste had ik geen vast contract maar kreeg het wel gewoon. Ik was 27 toen en hun zeiden wij verwachten ook wel dat je een gezin gaat stichten (op jongere of wat oudere leeftijd). Zoonlief werd vorig jaar mei 3 jaar en heb een andere baan gezocht. Eind maart gaan solliciteren en per 1 mei begonnen. Ik wilde heel graag een 2e en had vorig jaar november een positieve test in handen. Ik heb t met 8 weken wel aan mijn manager verteld omdat ik het heel spannend vond en ik graag duidelijkheid wilde. Ze was wel wat verbaasd maar vond het leuk voor mij. Afgelopen mei gewoon contract verlenging gehad weer voor een jaar en (hopelijk houd ze woord) met de volgende verlenging mijn vaste contract. Nu bijna 35 weken zwanger en 1 oktober weer beginnen [/quote]
Wat spannend, bijna uitgerekend en hopelijk een vast contract! Ik hoop het voor je ?

Terug
Bovenaan