Goed van je dat je een brief de deur uit hebt gedaan! Het is sowieso altijd makkelijker solliciteren vanuit een baan dan wanneer je thuis zit. Dan hangt er minder vanaf. Wat betreft je kinderwens: toen ik van mijn eerste zoon zwanger was, had ik een baan met een tijdelijk contract. Helaas ben ik in die zwangerschap met name in de eerste 5 maanden erg ziek geweest, waardoor ik heel veel in de ziektewet heb gezeten. Uiteindelijk de laatste maanden nog wel wat kunnen werken, maar niet volledig inzetbaar zoals eerst. In juli moest mijn contract verlengd worden en ik was uitgerekend in oktober. Mijn contract werd niet omgezet naar een vast contract en dus kwam ik zwanger werkloos thuis te zitten. De redenen die ze gaven, hadden allemaal met mijn zwangerschap te maken, ik had alleen geen bewijs dat het ook werkelijk om mijn zwangerschap ging. Vol goede moed, toch maar gesolliciteerd, ondanks dat ik al hoogzwanger was. Toen ik 36 weken zwanger was, ongeveer 1,5 week voor ik uiteindelijk bevallen ben (!!!) heb ik een hele goede sollicitatie gehad en een baas gevonden die wél zag wat ik te bieden had. Zij heeft mij de kans gegeven om na mijn verlof bij haar te komen werken... Ik werk ondertussen nog steeds voor deze werkgeefster en ik heb twee weken geleden te horen gekregen dat mijn tijdelijke contract wordt omgezet in een vast contract. En dat terwijl ik ondertussen ook al bijna 30 weken in verwachting ben van mijn tweede kindje.
Moraal van het verhaal: er zijn veel werknemers die zwangere vrouwen niet zien zitten. Maar er hoeft er maar één bij te zitten die wél weet wat ie in huis haalt en dit kan waarderen. Sowieso ben jij niet verplicht om je kinderwens kenbaar te maken bij solliciteren, dus dat scheelt wellicht ook 😉