kinderwens en werk

A

Anoniem

Guest
hallo

Mijn man en ik hebben een kinderwens alleen heb ik een 6 maanden contract en lichamelijke beperking waardoor ik niet veel kan werken.
Mijn man wilt pas een poging wagen als mijn contract verlengt wordt maar dat weet je nooit van te voren en mijn werkgever is ook niet altijd eerlijk dus kan het ook niet vragen, wat zouden jullie doen? een vast contract zit er niet zo snel in!
Ik werk in de schoonmaak dus daar ik altijd wel werk te vinden!

groetjes een vrouw met rammelende eierstokken

ja wat ik zou doen
is toch luisteren na wat ik zelf wil
als ik een kindje wil dan is dat wat mijn hart me ingeeft en wat ik na zal streven
maar is dit niet het geval dan niet

kijk ik zelf ben arbeidsongeschikt ik mag niet werken
dus ja een contract is iets daar hoef ik me niet druk om te maken
aangezien ik een arbeidsongeschiktheids uitkering heb

meschien zijn der andere vrouwen hier die meer in die situatie zitten of hebben gezetten dan ik

kus kus

Weet je, je kan niet alles plannen in het leven, daar zijn wij bij de keuze om voor een volgend kindje te gaan altijd van uitgegaan. De werkgever van mijn man zat continue in reorganisatie. Als we daarop hadden gewacht waren we nog kinderloos geweest (en nu heb ik er drie!).

Als je op je werkgever gaat wachten krijg je misschien wel weer een contract voor onbepaalde tijd! Hoe lang wacht je er dan op? Als er ruime kansen zijn op werk elders, waarom zou je er dan niet gewoon voor gaan. Je bent (in de meeste gevallen) ook niet van vandaag op morgen zwanger en voordat het te zien is.....

Helaas is er nooit zekerheid in het leven.

Voor Daam: sorry, dit klink misschien een beetje bot maar je schrijft: je hebt een arbeidsongeschiktheidsuitkering en MAG niet werken.... je KAN niet werken, dat klinkt wat realistischer. Niemand verbiedt het je om wel te werken op welk niveau dan ook voor hoeveel uur dan ook. Ik mag het zeggen want zit (helaas) deels in hetzelfde schuitje... Nogmaals een geval van: het leven biedt geen zekerheden.

Hoi Kimmie,

Op dit moment verwissel ik net van baan (en werkgever) en heb ik de komende tijd dus ook geen vast contract. Ik begrijp helemaal waar jullie je zorgen om maken.. Maar inderdaad, volg je hart.. Wij hebben ook onlangs besloten te stoppen met de pil. Als ze op het werk het contract niet willen verlengen, is dat maar jammer. Er is altijd nog een ww, en inderdaad, genoeg werk als je echt wilt. Mijn advies is; lekker zwanger worden! Wij doen het ook!

Veel geluk!

Ik ben samen met mijn man werkgever, dus ik bekijk het steeds van een andere kant. Er is voor een werkgever natuurlijk niets ze vervelend als iemand die relatief kort bij je werkt zwanger gaat worden, maar ook wij houden daar rekening, als we personeel hebben die echt goed zijn in hun werk, zwanger of niet, krijgen ze gewoon hun contract verlengd.
Daarnaast zijn we verzekerd voor ziekte en zwangerschapsverlof.

Maar ga er maar van uit dat een baas liever contracten geeft van een bepaalde tijd dan onbepaalde tijd. Het ontslagrecht in Nederland brengt dat met zich mee. Je kan namelijk van iemand die een bepaalde tijd contract heeft bijna niet ontslaan.

Ik ben nu ook bezig voor een derde, maar ja ik kan makkelijk kletsen, ben eigen baas.....
Maar toch ondanks dat ik een eigen bedrijfje heb, laat ik me mijn wens niet ontnemen.

Succes meid, zo'n beslissing is voor iedereen anders en natuulijk kan ik niet in de portemonnee van een ander kijken.

Dikke knufff Tamara

Ik zou zwanger worden!
Een kindje heb je voor de rest van je leven, een baan heb (langer of korter) maar tijdelijk!

En misschien wordt het even moeilijk als je even geen baan hebt, volgens mij weegt er niets op tegen het geluk van een kleine hummel in je armen!

Liefs Daisy

moeilijke keus, maar ik denk dat ik in jouw geval toch ook zou kijken of ik zwanger kan worden, want tja je weet natuurlijk ook niet van te voren hoelang of kort het duurt voordat het raak is.
zeker ook omdat je zegt dat je inprinciepe wel weer aan werk kan komen
succes met je keuze

Hoi

Bedankt voor alle berichtjes ik zal ze ook aan mijn man laten lezen hahaha.
Je krijgt maandelijks ook wel vergoedingen dus je kindje zal als het goed is niet zonder luiers zitten ook al verlies je je baan!
Ik kom net uit de ww ik heb 2 jaar niet kunnen werken vanwege fibromyalgie nu gaat het goed en werk paar uurtjes maar door de beperkingen die ik nu heb ben ik anders gaan denken en wil ik niet alles uitstellen maar nu genieten van het leven!!!

Groetjes

Terug
Bovenaan