Kinderwens i.c.m. Corona vaccin!

<p>Zijn er meer dames hier die een zorgberoep hebben, een kinderwens en in januari a.s. als 1 van de eersten in aanmerking komen voor het Corona-vaccin?</p><p>Wij hebben een dochtertje van 15 maanden. Het begint te kriebelen voor een 2e kindje en willen graag in januari a.s. het weer gaan 'proberen' zwanger te worden. Echter werk ik in de zorg en kom ik als 1 van de eersten in aanmerking voor het Corona vaccin. Het wordt afgeraden om na het vaccin 2-3 maanden zwanger te raken, ik weet niet of ik zo lang wil wachten. Bij ons dochtertje was het snel raak, maar je weet ook niet hoe snel het nu gaat natuurlijk. Aan de andere kant twijfel ik, want stel ik ent me niet in, raak zwanger en krijg corona. Corona tijdens mijn zwangerschap zit ik ook echt niet op te wachten ?</p><p>Ik geef ook nog 2x per dag borstvoeding aan mijn dochtertje, ook daarbij wordt het afgeraden. Ik wil liever nog niet stoppen met voeden.</p><p>Goed.. lastige kwestie dus. Zijn er hier dames die in hetzelfde schuitje zitten en weten wat ze willen?</p>

Ik werk in de zorg en ben nu 7,5 week zwanger.
Ik neem nu dus sowieso geen vaccin en het is ook niet verplicht hè.
Zoals je jouw verhaal nu vertelt dan zou ik geen vaccin nemen.

Ik werk ook in de zorg, heb een dochtertje van 14 maanden die ik nog borstvoeding geef buiten dit om ben ik een kritische denker en zal ik dat vaccin nooit nemen mijn werkgever is hiervan op de hoogte en steunt mijn beslissing en die van vele andere collega's! Als je zelf al zo twijfelt waarom zou je dat vaccin dan nemen

Ik zou het wel weten.. zeker géén vaccin nemen!

Corona is in de meeste gevallen niet zo'n ramp hoor. Ik heb het eind november gehad en was er 3 dagen ziekjes van, dat is alles. Hoofdpijn en verkouden. Mijn man idem dito. Ik was er totaal niet bang voor. Als je gewoon fit en gezond bent, is de kans dat je er heel ziek van wordt nihil.

En wie zegt wat dat vaccin doet? Is dat nou echt zo'n wondermiddel? We weten er nog niks over. Ik laat me niet vaccineren voor iets waar ik amper ziek van ben geweest. Zeker niet!

En zeeeeeer zeker niet als ik binnenkort zwanger zou willen worden! Ik ken 2 mensen die zwanger waren en Corona gehad hebben tijdens hun zwangerschap, ook zij waren amper ziek en hebben gewoon gezonde baby's. Ik ben veel banger voor zo'n vaccin dan voor Corona

Ik werk ook in de zorg en geef nog bv. Waar heb je deze informatie gevonden over het vaccin zwanger en bv? 
Alvast bedankt

Ik werk ook in de zorg en hopenlijk deze week een positieve test..
Al is die negatief, ga ik alsnog niet het vaccin halen.

Heel veel dames in mijn omgeving nemen het vaccin niet ivm kinderwens.

Het is natuurlijk ieders eigen keuze.

Als je blijkbaar makkelijk en snel zwanger kunt worden, wat is dan 2 maanden wachten na de vaccinatie? En ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij beschermt borstvoeding geven je ook tegen zwangerschap? 
Ik kan niet makkelijk zwanger worden en begin over een paar weken weer met mijn icsi behandeling. Om die reden neem ik nu nog niet het vaccin. Mijn partner en zijn twee kinderen nemen m overigens wel! Maar ik denk niet dat wij supersnel aan de beurt zijn: wij zijn geen van allen professioneel werkzaam in de zorg, al ben ik wel mantelzorger en 1 van de kinderen valt in een risicogroep. Tijdens een zwangerschap wordt t, net als de griepprik, afgeraden om het vaccin te nemen. Ik wil, als het mij gegeven wordt, borstvoeding geven en ook dan wordt het afgeraden. Dus pas na de afbouw zal ik het vaccin nemen. 
De pest van corona is dat het geen eenheidsworst ziekte is. Iedereen reageert anders. Ik ben het daarom niet helemaal met Zeeuwsmeisje eens over fit zijn en dan is er niets aan de hand. Ik werk met mensen die superfit moeten zijn voor hun werk. Een heeft er hartklachten aan corona overgehouden, de ander loopt bij een longfysiotherapeut en die zei tegen mij dat hij nog nooit zo ziek is geweest en zo benauwd dat hij dacht dat hij ging stikken. Terwijl mijn tante van tegen de 70 een milde vorm had. Ik bedoel, dat is toch ?
En dat maakt het juist ook zo moeilijk om te bepalen wat wijsheid is. De een heeft er daadwerkelijk weinig last van gehad, de ander is er flink ziek van geweest. En natuurlijk hoop je, hoop ik, dat als er in mijn huis een coronabesmetting is, dat wij dan de lichte variant hebben, maar je kan het van te voren gewoon niet voorspellen!

Terug
Bovenaan