Hé leuk dat je voor een tweede wilt gaan. Ik zou echt even kijken of je misschien advies van een arts hierover kunt krijgen. Als je naar de samenstelling van het vaccin kijkt, kan ik me ergens niet voorstellen dat het schadelijk kan zijn (ik ben absoluut geen expert), je lichaam krijgt informatie over een eiwit wat aan de buitenkant zit van het Corona virus en gaat dus aanvallen als het virus daadwerkelijk je lijf binnen komt. Maar er zijn geen gegevens over zwangeren bekend (nog), dus we weten het gewoon niet.
Ik ben zelf zwanger en ik kom pas aan de beurt als ik al bevallen ben waarschijnlijk, dus ik heb geen keus, maar vind het zelf best wel eng om corona te krijgen en de gevolgen voor het kind daarvan. Enkele vrienden van mij zijn er ook echt ernstig ziek van geworden, fitte mensen einde 20, dus ik vertrouw ook niet zo op 'het valt allemaal wel mee', dan heb je geluk.
Aan de andere kant, tot nu toe heb je geen corona opgelopen, straks zijn al je collega's gevaccineerd, en misschien ook de mensen waar je voor zorgt, dus dan wordt de kans wel veel kleiner dat je het nog oploopt.
Wachten is ook moeilijk, kan best zijn dat je pas in februari wordt gevaccineerd, er zitten 3 weken tussen de twee doses, dus dan zou je pas ergens in april of later kunnen gaan proberen. Die periode voelt ook een beetje willekeurig, want het vaccin is volgens mij na een week al je lichaam uit, dus waar komen die 2/3 maanden vandaan?
Ik hoop dat je net zo snel zwanger raakt (was bij mij ook zo) maar het kan natuurlijk een tijd duren.
Succes met je keuze! ?
En ook succes aan alle andere dames die hiermee worstelen!