Kinderwens is even weg

Hai meissie.

Nou dat is een heel verhaal.
Wat zit jij in een moeillijk schuitje zeg.
Niemand hier kan jouw zeggen wat je moet doen en of het goed of fout is wat je doet.
Hierin is de keuze alleen bij jouw.
Weet niet goed wat verder te zeggen dan:
Meid heel veel sterkte en ik hoop dat je er super sterk uitkom.

Dikke knuffelPV

Lieve Costa,

Ik vind het echt ontzettend wijselijk van je dat je zo stellig op hem reageert, je mannetje heeft een kei aan je weet je dat! Inderdaad, dat beste vriendje van je, hoeveel je ook van hem houdt, heeft een zeer harde eye-opener nodig. Soft gedoe is hier volgens mij zeker niet op zijn plek.

Ik vind het bovenal echt heel knap en moedig van je dat je je kinderwens opzij kunt schuiven totdat dit is opgelost, dit moet een zeer zware keuze zijn, maar verstandelijk heb je volgens mij gelijk meid! Geef ze eens de kost die denken dat manlief wel vanzelf bijdraait en alle problemen de wereld uit zijn als er een kindje is geboren, met alle gevolgen van dien!!

Meid, je bent een topwijf! Die vent van je mag echt in zijn handjes knijpen (nu nog even zorgen dat die ook zover komt dat die je wijze raad gaat opvolgen hè?). Veel wijsheid, sterkte en succes voor jou, maar zeker ook voor dat mannetje van je.

Liefs,
Brigitte

lieve Jeannette,

Zoals je weet ben ik er voor je als het moeilijk wordt. Ik heb je al
gesproken vanmorgen, maar ik vind het knap van je dat je het zo
volhoudt.

Het is een teken dat je echt van hem houd, anders was het allang
afgelopen. Ik heb je het al vaker gezegd meis, je bent sterker dan je
denkt. Ik ken je, je gaat dit wel redden hoor. De situaties zullen niet
altijd makkelijk gaan en ook niet altijd worden. Kijk naar wat je wil
en niet wil en neem pas dan een besluit als je daar achter staat. Geef
het pas op als je ziet dat het echt niet anders kan, de wonderen zijn
de wereld nog niet uit, ook niet met een relatie. Ik weet wat je
doormaakt, maar weet ook dat het uiteindelijk toch zal moeten gebeuren
dat jullie ersamen over praten, zonder hulp van jullie vriend. Ik hoop
dat jullie eruit komen, want ik zou het erg jammer vinden om jullie
uitelkaar te zien gaan, zeker nu ik jullie al wat beter ken.(jou in
ieder geval)

Ik wens je al hetgoede toe meis, dat weet je en spreek je snel weer hoor.

Veel liefs Hester

Lieve Costa

meid wat een verhaal.
Ik hoop dat je sterk genoeg bent om er samen met hem uit te komen.

Uit ervaring weet ik dat het mogelijk is, maar je moet als vrouw het wel trekken en heel duidelijk zijn. Ik wens je heel veel sterkte.

Kus Miep

(mams bedankt dat jij mijn paps de kans hebt gegeven om te veranderen)

Hee Costa,

wat een gedoe meis. Vreselijk voor je. Maar ik ben wel blij te lezen dat je niet van plan bent om over je heen te laten lopen. goed 1 keer is natuulijk al te veel, maar ik snap ook dat je hem op voorwaarde van goede dagbehandeling, nog een kans wil geven. Blijf wel voor jezelf opkomen he? Een zwaar verleden is heel erg voor hem, maar daarvoor mag jouw veiligheid nooit gevaar lopen. Steun hem waar je kunt, maar blijf eerst voor jezelf kiezen.
Wat knap dat je ondanks dat je zo graag kinderen wil, dit toch even terzijde zet. Dit is nu geen veilige situatie voor een kleintje, maar wat een moedig besluit toch.
Heel veel sterkte, hoop wel nog van je te horen hier,want zal je toch missen anders hoor. Ik hoop dat hij snel met zichzelf aan het werk kan en eruit komt en dat er voor jullie zonnige tijden komen.

Heel veel liefs van mij

Hi Meid,

Behalve dat ik het lastig vind om op jouw onderwerp te reageren helpt dit stomme forum ook niet mee maar het lijkt eindelijk te gaan lukken.

Ik schrok een beetje van je berichtje en weet niet zo goed hoe ik moet reageren. Ik ken jullie allebei onvoldoende om hier een goed oordeel over te geven, maar ja een mening heb ik helaas wel. Waar ik heel blij mee ben is dat je je kinderwens even opzij hebt geschoven en dat je je realiseert dat dit geen goede basis is om een kindje op te voeden. Denk alleen alsjeblieft ook echt aan jezelf!!!! Ook jij hebt een veilige omgeving nodig en wat rust aan je hoofd. Zijn moeilijke verleden mag hij nooit maar dan ook nooit op jou botvieren. Ik begrijp het dat je hem nog een kans wilt geven maar neem één ding van mij aan, beter  niet meer dan één! Persoonlijk geloof ik er helemaal niet in dat dit ooit op kan houden maar die beslissing kan ik niet voor je nemen. Ik heb te veel gezien in het verleden dat ik er gewoon niet in geloof. Sorry! Veiligheid en vertrouwen zijn voor mij heel erg belangrijk, je mag dat niet schenden.

Ik had je willen vertellen dat ik het anders zie maar het is niet zo. Ben wel blij om de reactie van Miep te lezen. Het zou dus kunnen maar zorg dat je er geen gebed zonder eind van maakt. Je weet me te mailen als je je hart wilt luchten.

Heel veel sterkte want ik geloof wel dat er heel veel moed voor nodig is om hier achter te gaan staan.

Liefs en een dikke knuffel,
Daantje

Hi Dames

Ja moeilijk  is het maar ik heb gelukkig uit zijn eigen mond gehoord dat hij nu hulp gaat zoeken. Wel bij iemand die hem al een tijd kent en die hem ooit in het verleden ook heeft geholpen en hij wil dat ik meega. Het was een moeilijk en emotioneel gesprek maar we komen er wel uit. Hij gaat liever dood dan hij dit ooit mij nog een keer aan moet doen. Nou ja, het zijn woorden, eerst kijken of hij dit allemaal waar kan maken. Hij heeft de laatste teveel meegemaakt en ik waak nu over zijn telefoon omdat een paar vrienden altijd bij hem komen klagen en zagen. Hij kan dat niet meer aan. Ik denk heel goed aan mezelf, ben sterk en heb in het verleden genoeg meegemaakt om te kunnen herkennen of hij  meent wat hij zegt en of het beter met hem zal gaan in de toekomst. Jullie zijn echt schatten om mij zo te steunen, ik heb er echt heel, heel veel aan!!!

Ik hou jullie op de hoogte...

X Costa

Lieve Costa,

Heb je berichten gelezen. Wat moet ik hier nu voor bijdehands op zeggen?? Hoop dat je vriend inderdaad de hulp zoekt die hij   nodig heeft en dat jullie hier sterker weer uit komen!!
Wat zul je geschrokken zijn. Knap van je dat je nu je kinderwens even opzij zet. maar wel erg belangrijk natuurlijk. De basis moet natuurlijk goed zijn! Hier moeten jullie eerst samen uit komen. Maar wat zal het moeilijk voor je zijn. Was je net lekker bezig met de toekomst. Samen wonen etc. en dan nu dit!
Zal je wel even een mailtje sturen.

Liefs Ineke

Terug
Bovenaan