Kinderwens, maar te oud?

Hallo allemaal,

Ik heb altijd graag kinderen gewild. Op mijn 33e ben ik bevallen van mijn zoontje. Mijn partner heeft zich daarna laten steriliseren. Ik had me bij zijn wens neer gelegd.

Inmiddels lig ik in scheiding en speelt mijn kinderwens weer als een gek op. Ik ben nu alleen een stuk ouder (41).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Of wat zouden jullie doen?
 
Bekijk goed voor uzelf wat het u en uw kind brengt. U heeft een gezond kind en kunt daar alle liefde, tijd en energie aan geven. Met 41 bent u niet oud, maar de situatie van een nieuwe partner en een nieuw kind kan heel heftig zijn voor uw oudste kind.
 
Bekijk goed voor uzelf wat het u en uw kind brengt. U heeft een gezond kind en kunt daar alle liefde, tijd en energie aan geven. Met 41 bent u niet oud, maar de situatie van een nieuwe partner en een nieuw kind kan heel heftig zijn voor uw oudste kind.
Bedankt voor uw reactie.
Mijn oudste kind zou het zeker leuk vinden.
Een nieuwe partner, tsja, dat weet ik zo net nog niet. Op dit moment denk ik meer aan een donor.
 
Gezien sommige dingen die je hier vertelt hebt, vraag ik me af of je de stabiliteit kan bieden, die een kind nodig heeft? Zeker wanneer je overweegt een BOM moeder te worden, is er geen andere ouder die de uitschieters op kan vangen.
 
Gezien sommige dingen die je hier vertelt hebt, vraag ik me af of je de stabiliteit kan bieden, die een kind nodig heeft? Zeker wanneer je overweegt een BOM moeder te worden, is er geen andere ouder die de uitschieters op kan vangen.
Ik heb het de afgelopen 8 jaar ook alleen gered, dus daar zit het probleem niet in. De uitschieters komen door de omstandigheden van dit moment. Over een paar maanden zijn die opgelost.

En ach, iedereen heeft wel eens periodes dat het even wat minder gaat, toch? Maar moet dat direct een reden zijn om je kinderwens opzij te zetten?
 
Laatst bewerkt:
Ja. In dit geval zeer zeker.
Sorry, maar je kent me niet, weet niet wie ik ben en geeft je mening op basis van een aantal forum posts. Achter iedere post zit een mens en een mens heeft gevoel. Ik vind dat je daar best iets meer rekening mee mag houden.

Vergeet ook niet dat de meeste mensen zich alleen laten horen op het moment dat het niet zo lekker gaat. Net als het nieuws. Leuke dingen hoor je meestal niet.

Het maakt me wel nieuwsgierig naar het volgende; wat in mijn berichten triggert jou om te denken dat ik niet in staat ben om voor een kind te zorgen?
 
Terug
Bovenaan