Kinderwens met onregelmatige cyclus

Hoi allemaal,

Mijn partner en ik zijn sinds December 2022 bezig om zwanger te raken.
In Juli 2022 heb ik mijn spiraal laten verwijderen.

Sindsdien heb ik een onregelmatige cyclus ; 32-37-34-38-37

Momenteel zit ik op dag 42 van mijn cyclus.. En heb niet het idee dat er snel een menstruatie aankomt. Zwangerschapstest is negatief.

Ik heb in mijn vruchtbare week (volgens een app) ovulatie testen uitgevoerd, hier was hier eisprong te vinden.

Ik merk dat er erg mee bezig ben.. bang dat het niet wil lukken om zwanger te raken..

Hebben jullie tips? Of ook ervaringen met een onregelmatige cyclus?

Alvast bedankt!
 
Hey,
Ik heb altijd onregelmatige cyclussen en ben toch al 4 keer zwanger geraakt. 
Mijn cyclussen varieerde van 30 tot 45 dagen, ik kon er geen pijl aan vast knopen. 
Bij mij werkt ovulatie testen dan ook super goed. Ik begon op dag 10 zodat ik hem zeker niet miste en testen door tot ik mijn piek gehad had . En de ene keer was die op dag 16 . Maar vaak op dag 22 pas. Ik had vaak langere cyclussen dan kortere. Maar heel soms zat er een uitschieter bij die ineens korter was .
Ik leerde door die testen ook beter mijn lichaam kennen en hielt ook mijn afscheiding  goed in de gaten tijdens de niet maar ook tijdens de vruchtbare dagen .
Ik zie dat je wel ovulatie testen gebruikt hebt maar enkel wanneer je ovulatie app je vruchtbare dagen aan geeft.
Alleen vind ik z'n app heel onbetrouwbaar als je lange onregelmatige cyclussen hebt. Dus persoonlijk zou ik die niet gebruiken maar echt alleen ovulatie testen ?
Het is gewoon kut lange onregelmatige cyclussen want je moet langer wachten dan iemand met een kortere regelmatige cyclus.
Succes ☺hopelijk mag het je snel lukken ?
 
 
Bedankt voor je reactie! Dat geeft mij weer een beetje hoop ?
 
Ik hoop dat ik snel ongesteld wordt, dan ga ik de hele cyclus ovulatie testen gebruiken om er achter te komen wanneer ik ovuleer.. 
 
Hee meid!
De eerste cyclussen die je beschrijft worden medisch gezien niet als onregelmatig beschouwd (ik heb ook deze variatie en ben gecontroleerd door gyn, 27 t/m 35 dagen variatie). Echter zijn ze wel aan de lange kant en is de 42 natuurlijk wel echt langer.  Als je tijd na de eisprong niet te kort is, zou het zeker geen probleem moeten zijn om zwanger te worden!
Ik herken je angst wel echt en helaas is deze bij ons wel uitgekomen, zitten in ronde 21. Ik kan helaas verder niets voor je doen, behalve jopen dat je snel zwanger mag zijn!! Mocht het wel langer duren of je cyclus nog langer worden/onregelmatige zijn, dan kun je altijd naar je huisarts toe.
 
Bedankt voor je reactie!
Ik lees inderdaad veel op forums dat er zelfs cyclussen zijn van 60 + dagen, dus dan vallen die van mij nog mee inderdaad.
Zit inmiddels op dag 47, heb wel menstruatie krampen gehad maar die zijn nu verdwenen. Heel frustrerend, kan op deze manier ook niet weten wanneer ik een eisprong heb.. dus hoop dat ik snel ongesteld wordt en dit uit kan zoeken.
Jij al 21 rondes.. wat heftig! Is er ook onderzoek naar gedaan?
Ik wens jullie veel geluk! ? 
 
 
Ooh dat 47 alweer. Hopelijk ben je snel toe aan een volgende ronde of liever nog die positieve test natuurlijk!!  
Ja wij zijn beide onderzocht, helaas of gelukkig niets gevonden, maar dat maakt het niet beter. Wij zijn bezig met IUI en als dat niet lukt kunnen we direct verder met IVF, maar hopelijk is dat niet nodig!
Jij ook veel succes!!??
 
Hoi!
Hier ook een onregelmatige cyclus (30-40 dagen). Bij onze oudste duurde het een jaar voordat ik zwanger was, bij de tweede in de eerste maand. Nu in de eerste ronde voor de derde ? 
Voel je je eisprong aankomen? Merk je het aan je afscheiding bijvoorbeeld? Ik vind ovulatietesten ook niet fijn, dan ben je er zo mee bezig.. 
Succes ?
 
Lijkt me ook frustrerend dat er niks "afwijkend" is gevonden.. dan denk je waar ligt het dan aan?
Heel veel succes met IUI.. hopelijk lukt het snel voor jullie ?
 
Terug
Bovenaan