<p>Hi lieve dames, heren en anderen
<br /><br />Voor de concrete vraag: scrol naar beneden haha!Mijn verhaal in ’t kort vind je hieronder.</p><p>Mijn partner en ik zijn komend jaar 5 jaar samen.<br />Ikzelf heb nooit, voor zover ik weet, een diepgewortelde kinderwens gehad maar wel enigszins rammelende eierstokken bij kids van kennissen, vrienden et cetera. Mijn partner daarentegen heeft een periode gehad waarin hij bleef aangeven heel graag kinderen te hebben.</p><p>We zijn allebei 27 dus je zou zeggen tijd genoeg, maar ik ben ook een ontzettende planner ? Bijvoorbeeld in december alvast stoppen met de pil en starten met foliumzuur, ook omdat ik verwacht dat ‘normaal zwanger worden’ niet zo makkelijk zal gaan wegens erectiestoornissen (en ik weet natuurlijk ook (nog) niet of mijn lijf helemaal oké is, je weet maar nooit). Dan is mijn lijf er in ieder geval klaar voor mocht het zo ver zijn, ook al duurt dat enkele jaren bijvoorbeeld.</p><p>Daarnaast is het gewone leven dit en volgend jaar natuurlijk ook een beetje chaos: corona, man werkt onregelmatige diensten en ik wil volgend jaar een studie gaan doen, deeltijd. Nu is dat laatste makkelijk(er) te plannen ook mét zwangerschap en baby’s, maar alle bovenstaande zaken wegen mee en op dit moment twijfelen we allebei weer of we überhaupt aan kinderen willen beginnen. <br />Zoiets hoeft natuurlijk niet komend jaar, maar die kinderwens is wel iets wat me nu bezig houdt gezien kinderen tegenwoordig vaak een bewuste keuze zijn en de klok doortikt.</p><p>Mijn vraag: Hoe is jullie ervaring? <br />Was er een sterke kinderwens, alleen bij jou of bij jullie allebei? <br />Hoe kwam je/jullie erachter dat je juist wel of geen kinderen wilde
? <br />Hebben jullie een ‘keuze’ gemaakt, of is het spontaan gebeurd, en misschien de strikvraag: spijt, of juist niet?</p><p>Ik voel me een beetje lullig omdat mijn hoofd al plus- en minlijstjes maakt en het voelt alsof dat niet helemaal normaal is, haha! Terwijl het ook voelt alsof kinderen krijgen er gewoon bij hoort, wat tegenwoordig ook allang niet meer klopt. Help ?</p>