Kindje aangeven

Ja ik ben over de drie maanden heen. Dan ga ik z.s.m. het ' kindje ' laten erkennen.
Allemaal heel erg bedankt. Ik ben een stuk wijzer geworden.

Groetjes Kim

Je bent niet zeker hoe je relatie gaat lopen. Toch zou ik niet wachten met erkenning.

Ik raad je aan om zo snel mogelijk "erkenning van de ongeboren vrucht" te doen.
Stel dat jouw vriend wat over komt (waar we natuurlijk liever niet vanuit gaan) voordat jullie kindje geboren wordt, dan heeft jullie kindje geen vader op de geboorteakte staan. Je kan dan namelijk niet meer alsnog de vader opgeven, als je niet getrouwd bent.

Als je niet getrouwd bent krijgt het kindje automatisch jouw naam. Ook als de vader het kind erkent heeft. Tenzij je hebt aangegeven dat hij/zij de naam van de vader krijgt.

Jij moet toestemming geven voor erkenning. Je hoeft er echter niet bij te zijn. Erkenning kan ook tijdens de geboorteaangifte.
Maar als je wilt dat het kindje de naam van de vader krijgt moet je het wél voor die tijd regelen. Daarvoor moet jij namelijk wel zelf mee. En daar zit je tijdens de geboorteaangifte niet op te wachten lijkt mij.

Erkenning betekent nog niet gezag. Als de vader het kind erkent heeft is hij wel financieel verantwoordelijk maar hij heeft verder niet zoveel te zeggen. Dat moet je inderdaad via de rechter  regelen.

't was een beetje mosterd na de maaltijd van mij want je hebt al besloten om te erkennen
maar ik wilde er toch nog even op wijzen dat het niet alleen gaat om "het krijgen van de naam van de vader" maar zelfs om het krijgen van een vader!

MAJOR BRYCE -

huh?? wat is nou major bryce????? ik snap het zelf niet. kwam er vanzelf bij.

quote: mamavandaan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2007 13:15:18'));

je kunt het kind erkennen waneer jij wilt.Maar aangeraden word niet te lang te wachten.Stel dat je vriend iets overkomt en overlijd krijgt de baby niet zijn achternaam.Ik zou wachten tot de 1e 3 maand voorbij zijn maar dat was je al toch?En het dan doen.Enne het kost niets

Wij hebben ook vrij vroeg in de zwangerschap mijn vriend laten erkennen. Wij moesten bij onze gemeente  E 10,- voor betalen maar het was zo geregeld.

Hoi kim.
Nou ik heb precies het zelfde hoor.
Wonen samen, maar alles staat op zijn naam. kindje hebben we al wel erkend.
al1 hij wil evenveel rechten als mij. ( vind ik ook prima hoor)
zolang hij maar niet gaat dreigen met dat hij et kind mee neemt, mócht het uitgaan.Maar ik wil niet eens zo ver gaan denken. wél positief blijven eh!

groetjes

Terug
Bovenaan